معاملات روزانه ارزهای دیجیتال

معاملات روزانه
  • زمان مطالعه: 15دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 471 نفر

معاملات روزانه چیست؟

معاملات روزانه یکی از رایج ترین استراتژی های معاملاتی است. معامله گران روزانه در اکثر بازارهای مالی مانند سهام، فارکس، کالا و البته بازارهای ارزهای دیجیتال فعال هستند. اما آیا معاملات روزانه ارز دیجیتال ایده خوبی برای شماست؟ معامله گران روزانه چگونه کسب درآمد می کنند؟ آیا باید معاملات روز‌انه را شروع کنید؟ متأسفانه، ما پاسخ واحدی برای این سؤالات نداریم، اما این مقاله آنچه را که باید قبل از شروع معاملات روزا‌نه ارزهای دیجیتال بدانید، توضیح می دهد.

معاملات روز‌انه یک استراتژی معاملاتی است که شامل ورود و خروج از موقعیت های معاملاتی در همان روز است. از آنجایی که معامله در همان روز انجام می شود، این استراتژی ممکن است به عنوان معاملات درون روزی نیز شناخته شود. هدف معامله‌گران روز‌انه استفاده از استراتژی‌های معاملاتی درون روزی برای تلاش و سود بردن از تغییرات قیمت در یک بازار مالی است. اصطلاح معامله‌گر روزانه از بازار سهام سرچشمه می‌گیرد، جایی که معاملات فقط در روزهای کاری هفته باز است. در این زمینه، معامله‌گران روز‌انه هرگز موقعیت‌ها را یک شبه باز نمی‌گذارند، زیرا هدف آن‌ها سرمایه‌گذاری بر روی حرکات قیمت درون روزی است.

معامله گران روزانه چگونه کسب درآمد می کنند؟

معامله گران روزانه موفق، درک عمیقی از بازار و تجربه خوبی دارند. معامله گران روزانه معمولاً از تحلیل تکنیکال (TA) برای ایجاد ستاپ‌های معاملاتی استفاده می کنند. آنها معمولاً از حجم، پرایس اکشن، الگوهای نمودار و شاخص های تکنیکال برای شناسایی نقاط ورود و خروج برای معاملات استفاده می کنند. مانند هر استراتژی معاملاتی، مدیریت ریسک برای موفقیت در معاملات روزا‌نه ضروری است. از آنجایی که رویدادهای فاندامنتال ممکن است زمان زیادی طول بکشد، معامله گران روزانه ممکن است وقت خود را صراف مسائل بنیادی پروژه‌ها نکنند. با این حال، برخی از معامله گران روزانه وجود دارند که استراتژی خود را بر مبنای اخبار قرار می دهند. این شامل یافتن دارایی‌هایی با حجم بالا به لطف اطلاعیه یا خبر اخیر و استفاده از جهش موقت در حجم معاملات است.

معاملات روزانه بیت کوین

هدف معامله گران روزانه کسب سود از نوسانات بازار است. به این ترتیب، حجم و نقدینگی برای معاملات روز‌‌انه بسیار مهم است. از این گذشته، معامله گران روزانه به نقدینگی خوب برای انجام معاملات سریع نیاز دارند. این امر به ویژه در مورد خروج از یک موقعیت صادق است. یک اسلیپیج (لغزش) بزرگ  قیمت فقط در یک معامله می تواند تأثیر مخربی بر حساب معاملاتی روزانه یک معامله گر داشته باشد. به همین دلیل است که معامله گران روزانه معمولاً جفت ارزهای با نقدینگی بالا را معامله می کنند.

برخی از روزها معامله گران فقط یک جفت ارز مانند BTC/USDT را معامله می کنند. دیگران یک واچ لیست بر اساس ویژگی های تکنیکال یا فاندامنتال (یا هر دو) ایجاد می کنند و انتخاب می کنند که چه ابزاری را از آن لیست معامله کنند.

استراتژی های معاملات روزانه

اسکالپ تریدینگ

اسکالپ تریدینگ یک استراتژی تجاری بسیار رایج در میان معامله گران روزانه است. این شامل استفاده از حرکات کوچک قیمت است که در بازه های زمانی کوتاه انجام می‌شود. اینها می تواند لیکوئیدیتی و یا اختلاف قیمت‌های بازار باشد. اسکالپرها اغلب از قراردادهای مارجین یا آتی استفاده می کنند تا نتایج خود را با اهرم تقویت کنند. از آنجایی که درصد اهداف قیمتی کوچکتر هستند، اندازه موقعیت های بزرگتر منطقی تر است. در واقع، این به طور کلی برای اکثر استراتژی های معاملاتی روزانه صادق است.

اسکالپ تریدینگ

با این حال، معامله با اهرم به این معنی نیست که اصول مدیریت ریسک را درنظر نمی‌گیرند. یک اسکالپر موفق از الزامات معاملات مارجین آگاه است و اصول اندازه گیری موقعیت مناسب را اعمال می کند. اسکالپرها ممکن است از استراتژی‌هایی مانند تجزیه و تحلیل اوردر بوک، هیت مپ حجم معاملات و بسیاری از شاخص‌های تکنیکال برای تعیین نقاط ورود و خروج برای معاملات استفاده کنند. با این حال، به دلیل اجرای سریع معاملات و ریسک بالا، اسکالپ تریدینگ به طور کلی برای معامله‌گران ماهر مناسب‌تر است. علاوه بر این، به دلیل استفاده گسترده از اهرم، چند معامله بد می تواند به سرعت یک حساب معاملاتی را زیان‌ده کند.

رینج تریدینگ (Range Trading)

رینج تریدینگ (Range Trading) یک استراتژی ساده است که به شدت وابسته  تحلیل کندل‌ها و بررسی سطوح حمایت و مقاومت است. همانطور که از نام آن پیداست، رینج تریدرها به دنبال محدوده قیمت در ساختار بازار می گردند و ستاپ‌های معاملاتی را بر اساس آن محدوده ها باز می کنند. برای مثال، اگر قیمت بین سطح حمایت و مقاومت در نوسان باشد، معامله‌گر محدوده می‌تواند در سطح حمایت بخرد و در نزدیکی سطح مقاومت بفروشد. برعکس، آنها می توانند از سطح مقاومت موقعیت فروش باز کنند و در نزدیکی حمایت معامله را ببندند. ایده رینج تریدینگ بر این فرض استوار است که لبه های محدوده به عنوان حمایت و مقاومت تا زمانی که محدوده شکسته شود، حفظ می شود. این بدان معنی است که لبه پایینی محدوده احتمالاً قیمت را بالا می برد، در حالی که لبه بالایی محدوده احتمالاً قیمت را پایین می آورد.

رینج تریدینگ

با این حال، هرچه زمان بیشتری قیمت به یک سطح حمایت یا مقاومت برسد، احتمال شکسته شدن سطح بیشتر است. به همین دلیل است که رینج تریدرها همیشه برای این شانس آماده می شوند که بازار بتواند از محدوده خارج شود. به طور معمول، این به معنای تنظیم حدضرر در سطحی است که شکست از محدوده تأیید شود. رینج تردینگ یک استراتژی نسبتاً ساده است که می تواند برای افراد مناسب باشد. این نیاز به درک خوبی از نمودارهای کندلی و سطوح حمایت و مقاومت دارد و ممکن است شامل اندیکاتورهایی مانند RSI یا MACD باشد.

معاملات فرکانس بالا  (HFT)

معاملات فرکانس بالا یک نوع استراتژی معاملاتی الگوریتمی است که معمولاً توسط معامله گران کوانت استفاده می شود. این شامل توسعه الگوریتم‌ها و ربات‌های معاملاتی است که می‌توانند به سرعت در مدت زمان کوتاهی موقعیت‌های زیادی را وارد و خارج شوند. این بازه های زمانی چقدر کوتاه است؟ درحد چند میلی ثانیه. فکر کنید چند میلی ثانیه برای یک شرکت با معاملات فرکانس بالا ممکن است برتری قابل توجهی نسبت به سایر شرکت ها ایجاد کند. الگوریتم های HFT ممکن است برای پیاده سازی استراتژی های بسیار پیچیده ایجاد شوند. در حالی که معاملات فرکانس بالا ممکن است مانند یک استراتژی معاملاتی روزانه وسوسه انگیز به نظر برسد، اما بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. معاملات فرکانس بالا شامل بسیاری از الگوریتم‌های بک تست، نظارت و بهینه‌سازی برای تطبیق با شرایط در حال تغییر بازار است. بنابراین، اگر فکر می‌کنید می‌توانید در حالی که یک ربات معاملاتی همه کارها را برای شما انجام می‌دهد، بنشینید، سخت در اشتباهید.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که معاملات فرکانس بالا یک صنعت کاملاً انحصاری است. به این ترتیب، کسب اطلاعات با کیفیت بالا برای عموم مردم دشوار است. چرا اینطور است؟ خب، خیلی ساده است. اگر شرکت‌های تجاری موفق و صندوق‌های تامینی شروع به اشتراک‌گذاری استراتژی‌های معاملاتی فرکانس بالا با سرمایه‌گذاران فردی کنند، این استراتژی‌ها دیگر کارساز نخواهند بود. همچنین، یک نکته اضافی وجود دارد که باید در مورد معامله ربات ها در نظر بگیرید. اگر کسی یک ربات تریدر سودآور ساخته است، چرا به جای فروش از آن استفاده نمی کند؟ به همین دلیل است که هنگام فکر کردن به خرید یک ربات معاملاتی فرکانس بالا باید مراقب باشید. توسعه ربات های HFT مستلزم درک مفاهیم پیشرفته بازار در کنار دانش دقیق ریاضیات و علوم کامپیوتر است. به این ترتیب، برای معامله گران پیشرفته مناسب تر است.

ترید روزانه

چگونه معاملات روزانه ارز دیجیتال را شروع کنیم

فرض کنید تصمیم گرفته اید که معاملات روزانه ارزهای دیجیتال را امتحان کنید. از کجا باید شروع کرد؟

بهترین پلتفرم معاملات آنلاین برای معاملات روزانه ارزهای دیجیتال کدام است؟ خب، ما نمی‌توانیم برای شما تصمیم بگیریم، اما صرافی ارزینجا صدها جفت ارز را برای معامله در اختیار شما قرار می‌دهد. فقط کافیست به سایت ارزینجا بروید و ریال خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنید و بلافاصله شروع به معامله کنید. معاملات روزانه می تواند یک استراتژی بسیار سودآور باشد، اما چند نکته وجود دارد که قبل از شروع باید در نظر بگیرید. از آنجایی که معاملات روزانه نیاز به تصمیم گیری سریع و اجرای سریع دارد، می تواند بسیار استرس زا و بسیار سخت باشد. معاملات روزانه نیز می تواند کاملاً مخاطره آمیز باشد و نیاز به درک کاملی از بازار دارد. طبیعتاً از شما می‌خواهد برای مدت طولانی به صفحه‌نمایش نگاه کنید. آیا می توانید در حالی که به طور بالقوه پول از دست می دهید، تمام این فشار را بر روی شانه های خود تحمل کنید؟ شما باید به دقت در نظر بگیرید که آیا معاملات روزانه با اهداف سرمایه گذاری فردی و سبک شخصیت شما مطابقت دارد یا خیر.

جمع بندی

معاملات روزانه یک استراتژی تجاری رایج است که در معاملات سهام و ارزهای دیجیتال استفاده می شود. معامله گران روزانه از استراتژی های معاملاتی روزانه برای سود از نوسانات بازار استفاده می کنند و معمولاً بیش از یک روز موقعیت های خود را باز نگه نمی‌دارند. معامله گران روزانه از تحلیل تکنیکال، الگوهای نموداری و شاخص های تکنیکال برای شناسایی ستاپ‌های معاملاتی استفاده می کنند. برخی از رایج ترین استراتژی های معاملاتی روزانه عبارتند از اسکالپینگ، رینج تریدینگ و معاملات فرکانس بالا.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx