سویینگ تریدینگ در ارزهای دیجیتال

سویینگ تریدینگ
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 534 نفر

سویینگ تریدینگ

سویینگ تریدینگ یک استراتژی معاملاتی رایج است که می تواند برای معامله گران مبتدی ایده آل باشد. با توجه به تایم فریم‌های قابل مدیریت، این یک راه نسبتا راحت برای معامله در بازار است. معامله گران سویینگ در اکثر بازارهای مالی مانند فارکس، سهام و ارز دیجیتال فعال هستند. اما آیا سویینگ تریدینگ استراتژی مناسبی برای شماست؟ آیا باید معاملات روزانه را شروع کنید یا سویینگ تریدینگ؟ در این مقاله، آنچه را که باید در مورد سویینگ تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال بدانید، توضیح می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم تصمیم بگیرید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

سویینگ تریدینگ چیست؟

سویینگ تریدینگ یک استراتژی معاملاتی است که شامل تلاش برای گرفتن حرکات قیمتی است که در یک بازه زمانی کوتاه تا میان مدت اتفاق می‌افتد. ایده پشت سویینگ تریدینگ، گرفتن نوسانات بازار است که طی چند روز تا چند هفته انجام می شود. استراتژی‌های سویینگ تریدینگ در بازارهای پرطرفدار بهترین بازدهی را دارند. اگر روند قوی در یک بازه زمانی بالاتر وجود داشته باشد، فرصت‌های سویینگ تریدینگ می‌تواند فراوان باشد و سویینگ تریدرها می‌توانند از نوسانات قیمتی بیشتر بهره ببرند. در مقابل، سویینگ تریدینگ می تواند در یک بازار کم نوسان دشوارتر باشد. به هر حال، اگر بازار به سمت و سویی حرکت کند، گرفتن تغییرات بزرگ قیمت دشوارتر است.

سویینگ تریدینگ

سویینگ تریدرها چگونه کسب درآمد می کنند؟

همانطور که گفته شد، سویینگ تریدرها هدفشان این است که از نوسانات قیمتی که از چند روز تا چند هفته رخ می دهد استفاده کنند. به این ترتیب، سویینگ تریدرها موقعیت‌های خود را نسبت به معامله‌گران روزانه مدت زمان بیشتری حفظ می‌کنند، اما نسبت به هولدرها کمتر است. سویینگ تریدرها معمولاً از تحلیل تکنیکال برای انجام معاملات استفاده می‌کنند، البته نه لزوماً به همان میزانی که معامله‌گران روزانه انجام می‌دهند. از آنجایی که رویدادهای بنیادی می توانند در طول هفته ها رخ دهند، سویینگ تریدرها نیز ممکن است از تحلیل بنیادی در چهارچوب معاملاتی خود استفاده کنند. با این حال، پرایش اکشن، الگوهای نمودار شمعی، سطوح حمایت و مقاومت، و اندیکاتورهای تکنیکال معمولاً برای شناسایی ستاپ های معاملاتی استفاده می‌شوند. برخی از رایج ترین اندیکاتورهایی که توسط سویینگ تریدرها استفاده می شود، میانگین های متحرک، شاخص قدرت نسبی  (RSI)، بولینگر باند و ابزار فیبوناچی اصلاحی هستند.

سویینگ تریدرها معمولاً روی نمودارهایی با تایم فریم کوتاه و میان مدت معامله می‌کنند. چرا؟ یک روند صعودی یا نزولی قوی باید در بازه زمانی بالاتر تایید شود. اما، آنها همچنین ممکن است به چهارچوب های زمانی زیر یک روزه مانند نمودار ۱ ساعته، ۴ ساعته، ۱۲ ساعته نیز نگاه کنند تا نقاط ورود و خروج خاص را جستجو کنند. برای مثال، این محرک‌ها می‌توانند یک شکست یا پولبک در یک بازه زمانی پایین‌تر باشند. با این حال، مهمترین چهارچوب زمانی برای سویینگ تریدینگ احتمالا نمودار روزانه است. حتی در این صورت، استراتژی های معاملاتی و سرمایه گذاری می تواند به طور قابل توجهی بین معامله گران مختلف متفاوت باشد. توجه داشته باشید که آنچه در اینجا بحث کردیم آیه منزل نیستند، بلکه فقط برخی نمونه های رایج هستند.

مقایسه معاملات روزانه و سویینگ تریدینگ

معامله گران روزانه قصد دارند از حرکات کوتاه مدت قیمت یک دارای استفاده کنند، در حالی که سویینگ تریدرها به دنبال حرکت های بزرگتر هستند. در واقع، معاملات روزانه یک استراتژی فعال تر است، که در آن معامله گران باید به طور مکرر بازار را زیر نظر داشته باشند و آنها موقعیت ها را برای بیش از یک روز باز نمی گذارند. در مقابل، سویینگ تریدرها می توانند رویکرد منفعلانه تری داشته باشند. آنها می توانند موقعیت های خود را کمتر نظارت کنند، زیرا هدف آنها سود بردن از تغییرات قیمت است که مدت زمان بیشتری طول می کشد. از آنجایی که این حرکت ها بزرگتر هستند، معامله گران نوسانی می توانند حتی از چند معامله برنده بازده قابل توجهی داشته باشند.

سویینگ تریدر

معامله گران روزانه تقریباً به طور انحصاری از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند. سویینگ تریدرها معمولاً از ترکیبی از تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی استفاده می‌کنند که معمولاً تأکید بیشتری بر تکنیکال دارند. در سوی دیگر، سرمایه گذاران ممکن است به هیچ وجه نکات تکنیکال را در نظر نگیرند و فقط بر اساس فاندامنتال پروژه‌ها سرمایه گذاری کنند. کدام یک برای شما بهتر است، معاملات روزانه یا سویینگ تریدینگ؟ خوب، شما خود را در این طیف از بازه های زمانی کوچکتر تا بزرگتر، و اصول تکنیکال و فاندامنتال در کجا می بینید؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا بفهمید چه استراتژی معاملاتی با شخصیت، سبک معاملاتی و اهداف سرمایه گذاری شما همخوانی دارد.

شما می توانید نقاط قوت خود را در نظر بگیرید و سبک معاملاتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه این نقاط قوت را افزایش می دهد. برخی ترجیح می دهند به سرعت وارد و خارج شوند و در هنگام خواب نگران موقعیت های معاملاتی باز نباشند. دیگران زمانی تصمیمات بهتری می گیرند که زمان بیشتری برای در نظر گرفتن تمام نتایج ممکن و توضیح بیشتر در مورد برنامه های تجاری خود داشته باشند. به طور طبیعی، می‌توانید بین استراتژی‌های مختلف جابجا شوید تا ببینید کدام یک بهترین نتایج را برای شما ایجاد می‌کند. شما همچنین می توانید پیپر تریدینگ (یعنی معامله با حساب دمو) را قبل از اجرای استراتژی ها در برنامه معاملاتی واقعی خود انجام دهید.

چگونه با ارز دیجیتال سویینگ تریدینگ را شروع کنیم

سویینگ تریدینگ می تواند یک راه ایده آل برای شروع معامله باشد. چطور؟ با توجه به تایم فریم‌های میان مدت، می‌توان با آرامش تصمیم‌گیری کرد و معاملات را به راحتی کنترل کرد. اگر در معامله‌گری کاملاً تازه کار هستید، می توانید راهنمای کامل انواع معاملع در ارزهای دیجیتال سایت ارزینجا را مطالعه فرمایید. اگر به اندازه کافی تجربه دارید، می توانید پیپر تریدینگ را در شبکه آزمایشی Binance Futures امتحان کنید. به این ترتیب، می‌توانید مهارت‌های معاملاتی خود را بدون ریسک کردن پول واقعی آزمایش کنید. بنابراین، هنگامی که احساس کردید آماده هستید، می توانید معاملات خود را در یک صرافی ارزهای دیجیتال شروع کنید. بهترین پلتفرم معاملاتی آنلاین برای معاملات سوئینگ ارز دیجیتال کدام است؟ صرافی ارزینجا امکان معاملات اسپات بیش از ۵۰۰ رمزارز را فراهم می‌کند. بسیاری از این ارزها می توانند برای سویینگ تریدینگ ایده آل باشند.

جمع بندی

سویینگ تریدینگ یک استراتژی معاملاتی رایج در بازار سهام و همچنین بازار ارزهای دیجیتال است. سویینگ تریدرها معمولاً برای چند روز یا چند هفته موقعیت‌های معاملاتی خود را حفظ می‌کنند. آیا باید سویینگ تریدینگ را شروع کنید یا معاملات روزانه؟ ساده ترین راه برای یافتن این موضوع این است که هر دوی آنها را امتحان کنید و ببینید کدام یک با سبک معاملاتی شما مطابقت دارد. همچنین یادگیری اصول مدیریت ریسک قبل از شروع، مانند استفاده از حد ضرر و روش‌های مناسب ارزیابی موقعیت‌های معاملاتی می‌تواند مفید باشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx