انتقاد سازمان ملل متحد از ارزهای دیجیتال: هر گردی گردو نیست!

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 491 نفر

انتقاد از ارزهای دیجیتال هر گردی گردو نیست!

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد ادعا کرد که ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها دارایی های مالی ناپایدار هستند که می توانند مشکلات بیشتری را برای اقتصادهای نوظهور ایجاد کنند.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) معتقد است که تأثیر ارزهای دیجیتال باید در کشورهای در حال توسعه محدود شود. به گفته این آژانس، ارزهای دیجیتال محصولات مالی ناپایدار هستند که می توانند مشکلات بیشتری را برای اقتصادهای از هم پاشیده ایجاد کنند.

در بحبوحه بحران پولی جهانی، بسیاری از ساکنان کشورهای در حال توسعه تصمیم گرفتند که ارزهای فیات خود را که هر روز از ارزششان کاسته می شود به استیبل کوین تبدیل کنند. با این حال، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) هشدار داد که چنین توکن‌هایی نیز خطراتی دارند و افراد باید از آنها اجتناب کنند.

نظرسنجی‌های متعددی تخمین زده‌اند که ارزهای دیجیتال در کشورهایی که; با تورم بالا، بحران مالی یا حتی درگیری‌های نظامی دست و پنجه نرم می‌کنند، رایج‌تر هستند. کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در یکی از گزارش های اخیر خود ادعا کرد که; پذیرش ارزهای دیجیتال در اوکراین به دلیل جنگ بیشترین رشد را داشته است.

در اوکراین تقریباً ۱۳ درصد از مردم بخشی از ثروت خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص داده اند. با کمال تعجب، رتبه دوم متعلق به رقیب نظامی اوکراین یعنی روسیه با حدود ۱۲ درصد است.

این آژانس معتقد است که سرمایه گذاری در بیت کوین یا آلت کوین ها می تواند استراتژی اشتباهی باشد، به ویژه برای شهروندان اقتصادهای نوظهور. او دلیل این حرف خود را نوسان زیاد آن ها عنوان کرد.

هر چیزی که می درخشد طلا نیست

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد اعلام کرد:

اگر ارزهای دیجیتال به یک وسیله پرداخت گسترده تبدیل شوند; و حتی به طور غیررسمی جایگزین ارزهای داخلی شوند (فرآیندی به نام رمزگذاری); این می تواند حاکمیت پولی کشورها را به خطر بیندازد.

به جرات می توان گفت که ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است (مخصوصاً در دوره رشد صعودی در سال ۲۰۲۱).

به طور طعنه آمیزی، آژانس سازمان ملل متحد استدلال کرد که; “هر گردی گردو نیست و هر چیزی که می درخشد طلا نیست”; و به سرمایه گذاران هشدار داد که از چنین دارایی های جذاب اما بالقوه خطرناک دوری کنند.

متعاقباً، این سازمان گفت که استیبل کوین‌ها خطرات مشابهی دارند و سرمایه‌گذاران باید در برخورد با آنها کاملاً مراقب باشند.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx