شهروند روس متهم به پولشویی با ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 434 نفر

دنیس میهاقلوویچ دوبنیکوف، متهم پولشویی ارزهای دیجیتال، از هلند به ایالات متحده تحویل داده شد تا در ناحیه اورگان با اتهامات خود مواجه شود. وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) گفت که دوبنیکوف توسط یک هیئت منصفه فدرال در پورتلند به اتهام نقش داشتن در یک توطئه بین المللی پولشویی ارزهای دیجیتال در آگوست گذشته مورد اتهام قرار گرفت.

بر اساس بیانیه رسمی مطبوعاتی، در کیفرخواست آمده است که شهروند ۲۹ ساله روسی و همدستانش از پولشویی درآمدهای ناشی از حملات باج افزاری که علیه افراد و شرکت ها در سراسر ایالات متحده و خارج از کشور انجام می شد، آگاهی کامل داشتند. دوبنیکوف و همدستانش متهم به پولشویی باج های گرفته شده از قربانیان حملات باج افزار Ryuk هستند. این یک نسخه از باج افزاری است که عمدتاً به گروه هکر WIZARD SPIDER نسبت داده می شود.

تاکنون اعتقاد بر این است که Ryuk دولت ها، دانشگاه ها، مراکز بهداشتی، تولیدی و شرکت های فناوری را به خطر انداخته است. وزارت دادگستری گفت که همه بازیگران درگیر در این طرح، از جمله ریوک، دوبنیکوف و دیگر همدستانش چندین تراکنش مالی را پس از پرداخت باج انجام دادند. برخی از این تراکنش‌ها بین‌المللی بوده و اساساً برای پنهان کردن ماهیت، منبع، مکان، مالکیت و کنترل عواید باج انجام می‌شود. احتمالا دوبنیکوف به تنهایی بیش از ۴۰۰۰۰۰ دلار از باج های Ryuk را در جولای ۲۰۱۹ پولشویی کرده است. اعتقاد بر این است که سایر بازیگران دخیل در این توطئه حداقل ۷۰ میلیون دلار پولشویی کرده اند.
این متهم نوامبر گذشته در آمستردام دستگیر شد و اولین حضور خود را در دادگاه فدرال در ناحیه اورگان در ۱۷ آگوست انجام داد. در صورت محکومیت، این تبعه روس با حداکثر ۲۰ سال زندان فدرال، سه سال آزادی تحت نظارت، علاوه بر مجازات ۵۰۰۰۰۰ دلاری مواجه خواهد شد.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx