بررسی توکن ARKM| کاربردها و نحوه خرید

توکن ARKM
  • زمان مطالعه: 13دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1415 نفر

توکن ARKM، یکی از رمز ارزهای نوظهور در بازار کریپتو به شمار می رود که توسط شرکت آرکام اینتلجنس (Arkham Intelligence)، طراحی شده است. این توکن قرار است در یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال جهان یعنی بایننس (Binance)، عرضه شود. ارز دیجیتال ARKM، به عنوان توکن اصلی و حاکمیتی این پلتفرم معرفی می شود و به دارندگان این توکن، قدرت تصمیم گیری در مورد روند پروژه را ارائه می دهد. شرکت آرکام اینتلجنس، از هوش مصنوعی برای بهره‌وری هر چه بیشتر از مزایای بلاکچین استفاده خواهد کرد تا تراکنش های ارز دیجیتال را بر روی زنجیره بلاکچین نشان دهد. در ادامه همه چیز درباره توکن ARKM و نحوه خرید آن را توضیح دادیم.

توکن ARKM چیست؟

آرکام (Arkham)، نام یک پلتفرم تحلیلی است که تصمیم دارد رمزارزی با همین نام را در لانچ پد بایننس عرضه کند. زمانی که این پلتفرم درباره توکن Arkham توضیحاتی را ارائه داد، بازخورد های متفاوتی دریافت کرد. زیرا آرکام در راستای هدفی جدید گام برداشته است که طی آن خدمات بلاکچین را به گونه متفاوتی ارائه می دهد. این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی (deanonymize)، اطلاعات دقیقی از تراکنش های ثبت شده در بلاک چین را در اختیار کاربران می گذارد.

این هوش مصنوعی به فعالان بازار ارزهای دیجیتال اجازه می دهد تا افراد یا شرکت هایی که یک تراکنش کریپتویی ثبت کرده اند را بشناسند. آرکام با استفاده از موتور اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی، آدرس ها را با اقلام دنیای واقعی مطابقت می دهد. این ابزار خاص که با نام ULTRA شناخته می شود به کمک الگوریتم های خاصی این کار را انجام می دهد. این پروتکل می تواند تحولی بزرگ در جامعه کریپتوکارنسی ایجاد کند.

بررسی توکن ARKM

ارز دیجیتال ARKM، توکن بومی پلتفرمی با همین نام است که در راستای شفاف سازی داده های بلاک چین ایجاد شده است.

کاربرد توکن ARKM

توکن حاکمیتی پلتفرم آرکام با نماد(ARKM)، نشان داده می شود و کاربرد های متعددی دارد. این پلتفرم را می توان اولین بازار پیشرو در انتشار اطلاعات رمز ارزها دانست. توکن آرکام در وهله اول، برای حق رای در شبکه مورد استفاده قرار می گیرد و به دارندگان خود امکان مشارکت در تصمیم گیری برای آپدیت های جدید شبکه را می دهد. طی این مشارکت کاربران اطلاعات مورد نظر را بررسی می کنند و اقدامات مفید برای رشد اکوسیستم را مطرح می کنند. سپس در ازای این اقدامات پاداش خود را در قالب توکن های ARKM، دریافت می کنند.

آرکام چگونه کار می کند؟

پروژه آرکام در راستای بی نام کردن ابرداده های بلاک چین و شفاف سازی هر چه بیشتر اطلاعات ساخته شده است. این پلتفرم قدم بزرگی در راستای پذیرش انبوه صنعت کریپتو بر می دارد؛ چراکه داده های شبکه را به طور شفاف و منصفانه در اختیار کاربران قرار می دهد و این امر در توسعه عرصه ارزهای دیجیتال تاثیر بسزایی دارد. درواقع این پلتفرم با در اختیار گذاشتن جزئیات تراکنش ها بر روی زنجیره بلاک چین، صنعت رمز ارز ها را به شکلی پایدار تر ارائه می دهد. در کل پروژه Arkham، از دو جزء اصلی تشکیل می شود:

  • پلتفرم تحلیل آرکام (Analytics Platform)
  • ابزار Intel Exchange
کاربرد توکن ARKM

توکن آرکام با استفاده از هوش مصنوعی داده های زنجیره ای را می سنجد.

پلتفرم تحلیل آرکام

بخش تحلیلی پلتفرم آرکام، داده ها و اطلاعات موجود در بلاک چین را توسط ابزاری به نام Entity pages، مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این ابزار می تواند دارایی های فعلی، تاریخچه ای از پرتفوی شرکت ها و سایر افراد را نشان دهد. همچنین این ابزار کمک می کند امکان جستجو تاریخچه معاملات فراهم شود و تراکنش ها به صورت سازماندهی شده در پلتفرم قرار بگیرند. این بدان معناست که کاربران می توانند تمامی اطلاعات  ارزشمند شبکه را به صورت مرتب شده و شفاف مشاهده کنند.

ابزار Arkham Intel Exchange

این ابزار به تمامی علاقه مندان امکان خرید و فروش برچسب آدرس و سایر اطلاعات را ارائه می کند. همچنین این ویژگی، قراردادهای هوشمندی را طراحی می کند که کاربران می توانند توکن های ARKM را در این قرارداد ها قفل کنند. طی این فرایند، فعالان شبکه، اطلاعات را برای تأیید شدن ارسال می کنند و در صورت موفقیت آمیز بودن، پاداش می گیرند. همچنین کاربرانی که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار دارند، می توانند با استفاده از ویژگی «مزایده» اطلاعات تأیید شده را با بالاترین قیمت پیشنهادی به حراج بگذارند.

توکن ARKM چیست؟

آرکام در راستای ارائه یک پلتفرم شفاف تلاش می کند و داده های زنجیره بلاکچین را با جزئیات مهم نشان می دهد.

ویژگی های توکن ARKM

آرکام در راستای ارائه یک پلتفرم شفاف تلاش می کند و داده های زنجیره بلاک چین را با جزئیات مهم نشان می دهد. این پروژه از چندین ویژگی جذاب بهره مند است که در ادامه آن ها را نام بردیم.

تجزیه و تحلیل سازمانی (Entity Analytics): آرکام از یک سیستم هوشمند برخوردار است که آدرس های بلاک چین را به نهاد هایی مانند صرافی ها، صندوق های کریپتو و نهنگ های ارز دیجیتال پیوند می‌ دهد و داده های کلیدی را تجزیه و تحلیل می کند. سپس بررسی های خود را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند به طور آگاهانه و عادلانه تصمیم گیری کنند.

صفحات توکن (Token Pages): تجزیه و تحلیل پلتفرم Arkham بر مبنای توکن به توکن (token-by-token)، اتخاذ می شود. درواقع اطلاعاتی که توسط کاربران مورد بررسی قرار می گیرد، به آنها جزئیاتی از تاریخچه تراکنش ها، صاحبان تراکنش و جریان های مبادله را به همراه تمامی معیار های کلیدی نشان می دهد.

ابزار ویژه ULTRA: ابزاری به نام ULTRA در آرکام وجود دارد که ساختار کلی این پلتفرم را شکل می دهد. این ابزار یک موتور مجهز به هوش مصنوعی الگوریتمیک است که آدرس ها را با اقلام دنیای واقعی مطابقت می‌ دهد. موتور هوشمند Ultra، با همکاری مشارکت کنندگان اصلی Arkham، بنیان گذاران Palantir و OpenAI ایجاد شده است.

بازار Intel: همان قدر که جامعه کریپتو رو به رشد است، تقاضا برای بلاک چین هوشمند و جمع آوری داده ها نیز بیشتر می شود. برخی از بلاک چین ها اطلاعات را جمع آوری می کنند، اما با این حال بازار مشخصی برای انتشار این داده ها وجود ندارد. بازار Intel Exchange Arkham، این مشکل را حل می کند. بازار intel، امکان مشارکت کاربران از طریق جوایز قرارداد های هوشمند و مزایده ها را فراهم می کند.

تاریخ شروع فروش توکن ARKM در بایننس

عرضه کل توکن های ARKM، در جولای ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد که این تاریخ مصادف است با دوشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲. کل توکن های قابل عرضه ARKM، مقدار ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ است که از این مقدار ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن در گردش بازار قرار خواهد گرفت. این رقم ۱۵ درصد از کل عرضه توکن ها خواهد بود که در لانچ پد بایننس قرار می گیرد. جالب است بدانید پروژه Arkham، تنها در دو دوره از تامین مالی خود، بیش از ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار سرمایه جذب کرد. افراد و شرکت های مهمی در این پروژه سرمایه گذاری کردند که در ادامه به این سرمایه گذاران اشاره کردیم:

زمان فروش توکن ARKM

این توکن از ۱۰ جولای ۲۰۲۳ در لانچ پد بایننس قرار می گیرد.

ایردراپ احتمالی آرکام

اگر سری به وبسایت آرکام بزنیم و حساب کاربریمان را در آن فعال کنیم با نکته‌ای بسیار جالب توجه روبه‌رو می‌شویم.

در قسمت زیرمجموعه‌گیری (Invite) آرکام اینتلجنس، با عبارت زیر روبه‌رو می‌شویم:

«امتیازهای آرکام به کسانی که به رشد اکوسیستم ما کمک می‌کنند، ‌پرداخت می‌شود.»

این موضوع احتمال انجام یک ایردراپ را زیاد می‌کند ولی از آنجایی که سرمایه در خود اکوسیستم مدیریت می‌شود و امکان اتصال مستقیم کیف پول (Wallet Connect) را ندارد، نمی‌‌توان روی آن حسابی باز کرد. به هر حال پیشنهاد می‌شود که در این پلتفرم ثبت نام کنید و ۱۰ امتیاز دعوت کاربران را کسب کنید.

سخن پایانی

پلتفرم Arkham، یکی از طرح های خلاقانه بازار کریپتو است که در راستای بهینه سازی بلاک چین و همچنین پذیرش ارزهای دیجیتال گام بر می دارد. این پلتفرم با به کار گیری هوش مصنوعی(AI)، بازاری را ایجاد می کند که اطلاعات  شبکه بلاک چین را به طور شفاف در اختیار کاربران قرار می دهد. این بدان معناست که با کمک Arkham، می توان افراد یا شرکت هایی که پشت هر تراکنش هستند را شناسایی کرد. این امر فرصتی را در اختیار فعالان جامعه کریپتو می گذارد تا آگاهی بیشتری از داده های زنجیره بلاک چین داشته باشند و سیستمی عادلانه تر ایجاد شود. 

توکن بومی این پلتفرم که با نماد(ARKM) نشان داده می شود، یک توکن حاکمیتی است که حق رأی را برای دارندگان توکن ایجاد می کند. عرضه توکن ARKM، در جولای ۲۰۲۳ آغاز می شود و ۱۵ درصد از کل توکن ها در گردش بازار قرار می گیرند. شایان ذکر است عرضه توکن های آرکام در پلتفرم بایننس انجام می شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx