لانچ پد بایننس چیست؟ | نحوه شرکت در لانچ پد بایننس

معرفی و نحوه کار با لانچ پد بایننس
  • زمان مطالعه: 22دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1309 نفر

لانچ پد بایننس چیست؟

لانچ پد بایننس یک پلتفرم منحصر به فرد است که به کاربران اجازه می دهد تا توکن پروژه‌های معتبری که قصد راه اندازی دارند را پیش از لیست شدن در صرافی ها بخرند. همچنین این پلتفرم به افزایش آگاهی و پذیرش این پروژه ها کمک می کند.

پیش از راه اندازی لانچ پد بایننس در سال ۲۰۱۹، پروژه‌های بلاکچینی مجبور بودند سرمایه لازم برای راه اندازی را از طریق پیشنهادات اولیه سکه (ICO) بدست بیاورند که معمولا بعید می‌رسید نتایج چشمگیری داشته باشد. راه اندازی بایننس باعث ساده سازی و ایمن شدن فرآیند تامین مالی پروژه های بلاکچینی شده است. این ویژگی جدید بایننس آسیب پذیری و خطر بسیاری از ICOها که قبلا کاربران زیادی از آن ها ضربه خورده‌اند را حذف کرده است.

قبل از پذیرش یک پروژه، لانچ پد بایننس به طور کامل آن را بررسی می کند. بایننس باید اطمینان حاصل کند که پروژه به سطح مناسبی از بلوغ رسیده است، زیرساخت آن مقیاس پذیر است و واقعاً برای کل جامعه بلاکچین و رمزارز مفید است.

لانچ پد بایننس از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۹ برای بیش از ۶۰ پروژه مختلف سرمایه جمع آوری کرده است. بیایید در مورد جدیدترین پروژه های Launchpad بیشتر بدانیم.

استپن (STEPN)

یکی از آخرین پروژه های راه اندازی شده روی لانچ پد بایننس، بازی معروف استپن (STEPN) است. کاربران با فعالیت های ورزشی مانند دویدن و پیاده روی از این بازی Move-to-Earn توکن GMT دریافت می‌کنند. بازی های Move-to-Earn یا «حرکت برای درآمد» با استفاده از انجام حرکات ورزشی به کاربران خود پاداش می‌دهد. برای استفاده از استپن کاربران ابتدا باید NFT یک کفش را درون بازی بخرند و بعد از آن با توجه به مقدار قدم هایی که بر‌میدارند پاداش دریافت می‌کنند. این پروژه در اوایل سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد و توکن GMT تنها بعد از چهار هفته ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

بازی استپن

هوکد پروتکل (Hooked Protocol)

آخرین پروژه بلاکچینی که توسط لانچ پد بایننس معرفی و راه اندازی شده است، پروژه هوکد پروتکل (Hooked Protocol) است که اتفاقا در کامیونیتی ارزهای دیجیتال سروصدای زیادی به پا کرده است. هوکد پروتکل قصد دارد به کاربران خود پاداش مالی دهد، در نتیجه فرآیند یادگیری را به گونه ای بازی سازی کرده است که هر کسی صرف نظر از داشتن یا نداشتن تجربه قبلی در مورد رمزارزها، می تواند به ارز دیجیتال دسترسی داشته باشد، کسب درآمد کند و سهمی از پروژه داشته باشد. هدف آن فعال کردن و تسریع انقلاب در حوزه Web3، ایجاد یک کامیونیتی و جامعه پر رونق با قابلیت مقیاس پذیری و تعامل و سرمایه گذاری بر رشد تصاعدی شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز است.

توکن HOOK در ۱ دسامبر امسال در لانچ پد بایننس عرضه اولیه شد و ۲۵ میلیون توکن HOOK (معادل ۵ درصد کل توکن‌های شبکه) با قیمت ۰.۱ دلار بین کاربران بایننس توزیع شد. نکته جذاب این جاست که بلافاصله بعد از اتمام لانچ پد قیمت با افزایش ۵۰ برابری به ۵ دلار رسید و در حال حاضر با قیمت ۲.۳۸ دلار در صرافی بایننس معامله می‌شود.

اطلاعات تکمیلی در مورد پروژه هوکد پروتکل را می‌توانید در این مقاله مشاهده کنید.

هوکد پروتکل

لانچ پد بایننس دقیقاً منابع مورد نیاز یک پروژه جدید را فراهم می کند. این پلتفرم فرصتی در اختیار پروژه ها قرار می‌دهد تا ایده خود را به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر بایننس نشان دهند که در نوع خود یک بازاریابی بی‌نظیر برای پروژه خواهد بود. بایننس ادعا می‌کند که فرآیند انتخاب پروژه‌هایی که می‌توانند از لانچ پد بایننس استفاده کنند بسیار دقیق است. برخی از قوانین لانچ‌پد بایننس که برای بررسی پروژه ها مدنظر قرار می‌گیرد شامل موارد زیر است:

بلوغ نسبی توسعه پروژه

آمادگی پروزه برای افزایش مقیاس

یک تیم قوی و متعهد

هر کسی که یک حساب احراز هویت شده (KYC) در صرافی بایننس دارد، می‌تواند وارد لانچ پد شده و در در پروژه‌های مختلف مشارکت کند.

نحوه کار لانچ پد بایننس

لانچ‌پد بایننس مکانیسم کار خود را از یک سیستم قرعه کشی به یک سیستم جدید، یعنی سیستم تخصیص تغییر داده است. زمانی که لانچ‌پد بایننس با سیستم لاتاری یا قرعه کشی کار می‌کرد، هیچ تضمینی برای دریافت توکن های پروژه وجود نداشت. مثل تمامی سیستم های لاتاری شرکت در پروژه های جدید کاملا به شانس شما بستگی داشت. اما اکنون با معرفی سیستم جدید لانچ‌پد بایننس، شما به سادگی می توانید توکن‌های BNB خود را کامیت کنید و به نسبت BNBهای خود، توکن پروژه جدید را دریافت کنید

سیستم تخصیص لانچ پد بایننس در واقع یک مزیت بزرگ در مقایسه با لانچ پدهای دیگر دارد. اکثر لانچ پدهای معروف بازار مانند هوبی (Huobi) از سیستم قرعه کشی استفاده می کنند. این بدان معناست که دریافت توکن های پروژه اصلا کار آسانی نیست. اما وقتی که از لانچ پد بایننس استفاده می کنید، برای دریافت توکن ها، فقط کافی است BNBهای خود را کامیت کنید.

مکانیسم

هنگامی که برای شرکت در لانچ پد بایننس توکن‌های BNB خود را کامیت می‌کنید، امتیازات خود را در صرافی بایننس را با دقت بررسی کنید. هر پروژه یک سقف (هاردکپ) برای هر کاربر دارد. مثلا اگر پروژه مورد نظر شما دارای هاردکپ ۵۰ BNB است شما می‌توانید حداکثر ۵۰ بایننس کوین را کامیت کنید.به خاطر داشته باشید پروژه هایی که روی لانچ پد بایننس راه اندازی می‌شوند طرفداران بسیاری دارند و تعداد توکن های عرضه شده پروژه نیز محدود است. به همین دلیل انتظار نداشته باشید در لانچ پد بایننس حجم زیادی از توکن ها را  دریافت کنید.

به طور خلاصه توکن هایی که در لانچ پد بایننس توزیع می شود شباهت هایی به عرضه اولیه بورس دارد با این تفاوت که در بایننس تعداد توکن های دریافتی با تعداد BNBهای کامیت کرده نسبت مستقیم دارد، در حالی که سقف دریافت عرضه اولیه بورس برای اکثر کاربران یک مقدار مشخص و ثابت است. برای مثال شما ممکن است فقط به اندازه ۱ درصد از BNBهایی را که در لانچ پد بایننس کامیت کرده‌اید را دریافت کنید، بنابراین اگر BNB زیادی ندارید ممکن است توکن هایی که به شما تخصیص می‌یابد بسیار ناچیز باشد.

همچنین باید قبل از تصمیم گیری در مورد شرکت در عرضه اولیه ها به طور کامل پروژه را بررسی کنید در مورد آن مطالعه کنید. این یک تمرین خوب است که بدانید روی چه چیزی سرمایه گذاری می کنید. برای این کار می‌توانید از وبسایت پروژه و وایت پیپر و نقشه راه پروژه شروع کنید.

مزایای لانچ پد بایننس

لانچ پد بایننس هم برای پروژه های ارز دیجیتال و هم برای سرمایه گذاران سودمند است. چند نمونه از مزیت های آن به صورت زیر است.

۱. دسترسی زودهنگام به ارزهای دیجیتال آینده‌دار

بایننس لانچ پد به شما فرصتی می دهد تا به یکی از سرمایه گذاران اولیه پروژه های کریپتویی جدید و هیجان انگیز تبدیل شوید.

این یک راه عالی برای سرمایه گذاری است، زیرا توکن‌های پروزه قبل از عرضه عمومی در بازار با قیمت بسیار کمتر به سرمایه گذاران فروخته می شوند.

۲. راه اندازی توکن در یک پلتفرم معتبر

بایننس در حال حاضر بزرگترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات در دنیا است و بیش از ۳۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به آن اعتماد دارند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

هنگامی که یک پروژه در لانچ پد بایننس فهرست می شود، در معرض دید میلیون ها کاربر قرار می گیرد. به این ترتیب، پروژه های بلاکچینی می توانند از دست آوردن بودجه لازم و حمایت جامعه برای رشد پروژه خود مطمئن باشند.

علاوه بر این، پروژه‌های راه اندازی شده درلانچ‌پد بایننس بلافاصله برای معاملات در صرافی بایننس فهرست می‌شوند.

۳. امنیت برای پروژه ها و سرمایه گذاران

لانچ پد بایننس یک پلتفرم بسیار امن برای عرضه های اولیه است.

سرمایه‌گذاران نیازی به نگرانی در مورد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های با احتمال کلاهبرداری ندارند، زیرا این پروژه ها به دقت تویط تیم بایننس بررسی شده اند.  از سوی دیگر، پروژه‌های کریپتویی می‌توانند با خیال راحت وجوه خود را به صرافی بایننس بسپارند.

۴. سودآوری بلند مدت

شرکت در لانچ پد بایننس می تواند کاملاً سودآور باشد. پالیگان (متیک)، اکسی اینفینیتی (AXS)، الروند (EGLD) و INJ تنها تعدادی از ارزهای دیجیتالی هستند که بر روی این پلتفرم راه اندازی شده اند و همگی در بازار عملکرد فوق العاده ای داشته اند. برای مثال در آخرین معرفی پروژه روی لانچ پد بایننس، هوکد پروتکل با قیمت ۰.۱ دلار عرضه شد و بلافاصله در معاملات اسپات تا ۵ دلار هم رشد داشت و در حال حاضر با قیمت ۱.۶۵ دلار معامله می‌شود.

نحوه استفاده از لانچ پد بایننس

اولین نکته ای که باید مدنظر قرار دهید این است که برای شرکت در لانچ پد بایننس حتما باید یک حساب احراز هویت شده داشته باشید.

توجه به این نکته مهم است که قبل از شرکت در لانچ پد باید حساب خود را شارژ کنید. برای این کار می‌توانید با ریال از صرافی ارزینجا ارز BNB را خریداری نمایید و سپس به صرافی بایننس منتقل نمایید. مدنظر داشته باشید که شما نمی‌توانید با ریال در صرافی بایننس اقدام به خرید BNB یا هر ارز دیجیتال دیگری کنید.

برای شرکت در لانچ پد حتما باید در حساب بایننس خود BNB داشته باشید و اقدام به کامیت کردن آن BNBها کنید. در اینجا نحوه شروع استفاده از بایننس لانچ پد را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد:

۱. در صفحه اصلی وبسایت صرافی بایننس از قسمت Earn روی Launchpad کلیک کنید تا وارد قسمت لانچ پد بایننس شوید.

آموزش لانچ پد بایننس

۲. در اینجا، پروژه‌هایی را خواهید دید که آماده راه‌اندازی هستند یا قبلا راه اندازی شده اند. در این صفحه می‌توانید اطلاعات مختصری از پروژه را مشاهده کنید. اطلاعاتی مانند تعداد توکن هایی که توزیع شده اند یا قرار است توزیع شوند، قیمت اولیه هر توکن، تعداد شرکت کنندگان و تعداد کل BNBهایی که کامیت شده اند را می‌توانید مشاهده کنید.

آموزش لانچ پد بایننس

۳. شما می توانید BNB خود را برای یک پروژه خاص کامیت کنید. معمولا مدت زمانی که باید BNBهای خود را در لانچ پد بایننس کامیت کنید، ۷ روز است. بایننس میانگین هفت روزه BNB موجود در حساب شما را به عنوان مرجع درنظر می‌گیرد.

۴. پس از آن، بایننس یک تاریخ و یک زمان مشخص را برای راه اندازی پروزه در لانچ پد معرفی می‌کند و شما فقط یک ساعت فرصت دارید تا BNB خود را کامیت کنید. برای اینکه این فرصت را از دست ندهید، حتما در کانال تلگرام اعلانات بایننس عضو شوید.

۵. به صفحه لانچ پد بایننس بروید و روی [Commit BNB] کلیک کنید. محدودیت BNBهای را که می‌توانید کامیت کنید را بر اساس مقدار BNB در کیف پول خود مشاهده خواهید کرد. شما می توانید BNBها را از کیف پول های دیگر خود به کیف پول اسپات خود منتقل کنید.

۶. پس از کامیت کردن BNB خود، آنها به طور موقت قفل خواهند شد و تا آخرین دوره توزیع توکن‌های پروژه نمی‌توانید آنها را برداشت کنید. هنگامی که مقدار مورد نیاز BNB کسر شد و توکن ها در کیف پول اسپات شما واریز شد،BNB باقیمانده نیز باز شده و به کیف پول شما منتقل می شود.

۷. پس از تخصیص نهایی، امکان معامله توکن جدید در قسمت اسپات صرافی بایننس آغاز خواهد شد. بنابراین این به شما بستگی دارد که توکن های خود را در بازار اسپات معامله کنید یا آنها را هولد کنید.

نحوه توزیع توکن‌ها در لانچ پد بایننس

نحوه توزیع توکن پروژه های جدید در لانچ پد بایننس با استفاده از فرمول زیر محاسبه می شود.

فرمول توزیع توکن‌ها در لانچ پد بایننس

با این حال، برای اطمینان از تخصیص عادلانه به همه شرکت‌کنندگان، حداکثر سقف تخصیص رمز به ازای هر کاربر وجود دارد و محاسبه اولیه با استفاده از فرمول بالا را تغییر می دهد.

این کار به این دلیل است که در توزیع نهایی توکن ها به هر فرد شرکت کننده بیشتر از سقف مشخص شده (هاردکپ) توکن داده نشود. در این حالت به فرد مذکور حداکثر مقدار توکن که از قبل مشخص شده است داده می‌شود و باقیمانده توکن‌ها بین سایر شرکت کنندگان توزیع می شود.

توجه: هاردکپ به معنای حداکثر مقدار توکنی است که هر کاربر می‌تواند در لانچ‌پد بایننس دریافت کند و به معنای حداکثر مقدار BNB  که می‌توانید کامیت کنید نیست.

اجازه دهید با استفاده از یک مثال این موضوع را روشن تر کنیم. فرض کنید ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن جدید در لانچ پد داریم و هارد کپ برای هر فرد ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن است. شما هم ۵۰۰۰۰ ارز دیجیتال BNB را در لانچ پد بایننس کامیت کرده اید. از طرفی، ۹ شرکت‌کننده دیگر داریم که مجموعاً ۱۰۰۰۰۰ ارز دیجیتال BNB  را کامیت کرده اند. بنابراین مجموعا ۱۰۵ هزار BNB کامیت شده است. شما به تنهایی ۴۷.۶۱۹ درصد از BNBها را کامیت کرده اید پس ظاهرا از تعداد کل ۱۰۰ میلیون توکن پروژه جدید حدود ۴۷ میلیون عدد از آن باید به شما برسد.

با استفاده از فرمول بالا توزیع توکن ها به صورت زیر خواهد بود.

جدول توزیع توکن ها در لانچ پول بایننس

در جدول بالا متوجه خواهید شد که توکن های اختصاص داده شده به شما و یک شخص دیگر از هاردکپ ۲۰ میلیونی فراتر رفته است.

جدول توزیع توکن ها در لانچ پول بایننس 2

به همین دلیل، ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ توکن به شما و فرد دوم اختصاص داده خواهد شد. سپس ۳۶,۱۹۰,۴۷۶ توکن باقیمانده بر اساس فرمول بالا بین سایر شرکت‌کنندگان توزیع خواهد شد.

جدول توزیع توکن ها در لانچ پول بایننس 3

این جدول نشان می دهد که تخصیص نهایی توکن‌های جدید چگونه خواهد بود.

نتیجه گیری

این که بتوانید بتوانید پروژه‌های آینده دار را شناسایی کنید و خیلی راحت و امن در آن‎ها سرمایه‌گذاری کنید، بسیار با ارزش است، آن هم در فضایی که مملو از پروژه های کلاهبرداری و اسکم است. در حالت عادی سرمایه گذاری روی پروژه های جدید می‌تواند باعث ضرر شما شود. علاوه بر این، سالانه میلیون‌ها نفر قربانی پروژه‌های کلاهبرداری کریپتویی می‌شوند، بنابراین وجود یک پلتفرم مطمئن مانند لانچ پد بایننس ضروری به‌نظر می‌رسد.

پرسش‌های متداول

آیا هنگام شرکت در لانچ‌پد بایننس باید BNBهای خود را در کیف پول اسپات نگه داریم؟

خیر، شما می توانید BNBهای خود را در هر یک از کیف پول‌های بایننس، از جمله کیف پول فیوچرز، لانچ پول و Vault و… نگه دارید.

حداقل مقدار BNB که می‌توانیم در لانچ‌پدبایننس کامیت کنیم چقدر است؟

حداقل مقدار BNB برای شرکت در لانچ‌پد ۰.۱ BNB است.

آیا BNBها در طول مدت کامیت کردن قفل می‌شوند؟

بله، هنگامی که BNBهای خود را در لانچ پد بایننس کامیت می‌کنید، تا پایان دوره توزیع قفل خواهند شد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx