موضع دولت جدید استرالیا در مورد ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال استرالیا
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 472 نفر

دولت جدید استرالیا سرانجام موضع خود در زمینه مقررات ارزهای دیجیتال را اعلام کرد

سه ماه پس از به قدرت رسیدن حزب کارگر استرالیا سرانجام، این حزب حاکم سکوت خود را در مورد نحوه برنامه ریزی برای تنطیم مقررات ارزهای دیجیتال شکست.

جیم چالمرز، خزانه‌دار، یک گزارش را منتشر کرد که یکی از ۱۲ توصیه آن درباره «استرالیا به‌عنوان مرکز فناوری و امور مالی» بود. این گزارش به گرمی مورد استقبال کارشناسان این حوزه قرار گرفت که مشتاقانه منتظر بودند که ببیند آیا دولت حزب کارگر محلی از آن استقبال خواهد کرد یا خیر.

انتظار می رود این پیش نویس با هدف “شناسایی نحوه تنظیم بیت کوین و ارزهای دیجیتال و خدمات مرتبط” کمک کند و در تصمیمات نظارتی آینده تاثیرگذار باشد.

کوین تلگراف می داند که وزارت خزانه داری در آینده نزدیک روی برخی از جنبه های دیگر این صنعت کار خواهد کرد. از جمله چارچوب مجوز برای ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال که با محصولات غیر مالی مرتبط با رمزارزها سروکار دارند، الزامات مناسب برای محافظت از حضانت ارزهای دیجیتال مصرف کننده و بررسی ساختار شرکتی سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO).

همانطور که می دانید، بخش کریپتو تا حد زیادی غیرقابل تنظیم است. و ما باید برای ایجاد تعادل درست کار کنیم تا بتوانیم از فناوری‌های جدید و نوآورانه استقبال کنیم.

در این بیانیه اشاره شده است که بیش از یک میلیون مالیات‌دهنده از سال ۲۰۱۸ با اکوسیستم ارزهای دیجیتال تعامل داشته‌اند. و با این حال، قوانین در تلاش است تا با صنعت ارزهای دیجیتال هماهنگ شود.

این سیاستمداران ادعا کردند که دولت قبلی که تحت رهبری لیبرال ها بوده است، قبلاً از طریق ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال قوانینی را تنظیم کرده بودند.  اما در تنظیم این مقررات اصلا نمی دانستند که با چه فناوری ای رو به رو هستند و چگونه باید با آن رفتار کرد.

دولت حزب کارگر و کریپتو

“دولت حزب کارگر استرالیا رویکرد جدی تری برای بررسی آنچه در اکوسیستم وجود دارد و خطراتی که باید در ابتدا بررسی شود اتخاذ می کند.”

مایکل باسینا، در گفتگو با کوین تلگراف، گفت که این پیش نویس گامی مهم برای پر کردن شکاف آموزشی قابل توجه بین تنظیم کننده ها و سیاست گذاران خواهد بود.

او گفت: «استرالیا در حال حاضر در حوزه بلاکچین حرفی برای گفتن دارد. اما ما شاهد بوده ایم که عدم قطعیت نظارتی منجر تضعیف این صنعت شده است.

یک دستورالعمل معقول که به تنظیم‌کننده‌ها و سیاست‌گذاران کمک می‌کند تا عمیقاً فعالیت‌هایی را که می‌خواهند تنظیم کنند. همچنین اینکه چگونه با فناوری آن ها ارتباط برقرار کنند، کمک می‌کند تا مقررات برای هدف آن ها مناسب باشد. یعنی هم از نوآوری و مشاغل در استرالیا حمایت کند و هم از مصرف‌کنندگان حمایت کند

کارولین بولر، مدیر عامل BTC Markets گفت که این حرکت منعکس کننده درخواست های بسیاری در صنعت برای “تنظیم متناسب و مناسب” این بخش است.

او همچنین اظهار داشت:

مزایای تنظیم مقررات برای بخش ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است.به عنوان مثال شفافیت بیشتری را برای سرمایه گذاران کریپتو فراهم می کند. به شرکت ها در توسعه نوآوری های مبتنی بر بلاکچین کمک می کند. راهنمایی هایی برای مبادلات ارز دیجیتال ارائه می دهد. همچنین به تنظیم کننده ها در شکل دادن یک رژیم نظارتی مناسب کمک می کند.

با این حال، دکتر آرون لین، مدرس ارشد در مرکز نوآوری بلاک چین RMIT، معتقد است که این دستورالعمل چیزی شبیه یک تاکتیک تاخیری توسط دولت حزب کارگر است:

پیشرفت در هر صورت خوبی است. اما ناامیدکننده است که ما در مسیر اطمینان بیشتر مقرراتی برای صنعت و حمایت بیشتر از مصرف کنندگان قرار نگرفته ایم.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx