بازار NFT در هفته ای که گذشت

بازار NFT
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 497 نفر

بررسی وضعیت بازار NFT در این هفته

این هفته در مورد همه جنبه های بازار NFT خبرهای زیادی وجود داشت. مکانیسم BendDAO  در حال آزمایش NFT های اصلی و معروف بازار است، کیف پول سولانا به دنبال پیاده سازی مکانیزم سوزاندن NFT ها است و به احتمال زیاد اوپن سی یک بلاکچین دیگر را به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد.

مثل همیشه، در این هفته خبرهای گوناگونی در مورد بازار NFT وجود دارد. بیایید تمام خبرهای هفته گذشته را مرور کنیم.

اخبار بازار NFT این هفته

BAYC  یا مجموعه توکن های غیر مثلی میمون های کسل به پایین ترین سطح ۸ ماهه خود رسید. کاهش قیمت این مجموعه به دلیل در معرض خطر قرار گرفتن پلتفرم بنددائو لیکوئیدیشن بوده است.

آیا یک پروتکل وام دهی می تواند کل بازار NFT را وارد یک روند نزولیکند؟ این یک سوال ساده نیست. حداقل در جامعه ارزهای دیجیتال توییتر، پلتفرم وام دهی بنددائو، که به کاربران اجازه می دهد NFT ها را به عنوان وثیقه برای سایر دارایی ها استفاده کنند، بعضی از NFT ها را به دلیل ریزش قیمت آن ها شروع به لیکوئید کردن آن ها کرده است. فشار فروش‌ها قبلاً به NFT های برتر کمک کرده بود، زیرا کف قیمت مجموعه BAYC  و CryptoPunks در روز گذشته بین ۶۵ تا ۷۵ اتریوم افزایش یافته اند. هر دو پروژه از معروف ترین مجموعه های NFT در بازار هستند.

در حالی که قیمت این مجموعه NFT به یک پایداری نسبی رسیده است، هنوز نگرانی های زیادی وجود دارد که موجی از لیکوئید شدن ها می تواند منجر به فروش عمده شود تاثیر آن بر قیمت قابل توجه خواهد بود.

کیف پول فانتوم مبتنی بر سولانا قابلیت سوزاندن NFT را اضافه می کند

کیف پول فانتوم سولانا روی ابزاری به نام «Burn NFT» کار کرده است که به دنبال کاهش کلاهبرداری در شبکه است. طی یک اعلامیه در هفته گذشته، کیف پول فانتوم یک مکانیسم سوزاندن NFT  را راه اندازی کرد تا به کاربران کمک کند تا توکن های غیرمثلی اسکم را از سیستم خارج کنند. کاربران در حال حاضر با سوزاندن هر NFT مقادیر کمی سولانا دریافت می کنند.

این یک ویژگی پیشرو برای کیف پول اصلی سولانا است که پس از آن که برخی از دارندگان کیف پول فانتوم به دلیل هک زیرساخت نرم افزاری آن، با مشکل سرقت دارایی هایشان مواجه شدند، راه اندازی شده است. برخی حدس می زنند که این به دلیل آسیب پذیری نرم افزار کیف پول موبایل فانتوم بوده است.

آنتونی هاپکینز مجموعه NFT های خودش را می سازد

آنتونی هاپکینز، بازیگر بریتانیایی، به‌خاطر فعالیت‌هایش به‌عنوان بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده شناخته می‌شود. اما این بازیگر افسانه ای در آخرین ماجراجویی خود وارد دنیای NFT ها شده است. علیرغم نزدیک شدن به اواسط دهه ۸۰ زندگی، به نظر می رسد هاپکینز مشتاق ورود به بازار NFT ها است. هفته گذشته، هاپکینز با بازار NFT Orange Comet همکاری کرد و «مجموعه ابدی» را به عنوان اولین پروژه NFT خود راه اندازی خواهد کرد. این مجموعه الهام گرفته از کاراکترهای حرفه ای او در تاریخ سینما است.

هاپکینز در مورد انتشار این مجموعه NFT گفت که:

 این مجموعه فرصتی باورنکردنی برای ارتباط با مخاطبان به روشی کاملاً متفاوت ارائه می‌دهد… من احتمالاً مسن‌ترین فرد در جامعه NFT و در رسانه‌های اجتماعی هستم که ثابت می‌کند همه چیز در هر سنی امکان‌پذیر است.

شرکت ارنج کامت در حال برنامه ریزی برای همکاری با نام های بزرگی است.  که در حال حاضر شامل افرادی مانند NHL’s New York Islanders، AMC’s Walking Dead  و… است.

گلکسی دیجیتال: مجموعه NFT میمون های کسل کاربران خود را فریب داده است

گلکسی دیجیتال شرکت فعال در بیت کوین و ارزهای دیجیتاتل هفته گذشته گزارشی با عنوان «بررسی حقوق NFT ها: حقایق و افسانه ها» را منتشر کرد که بیان می‌کند حقوق مالکیت در اکثر پروژه های NFT نادیده گرفته شده است. این شرکت در گزارشی جدید خود ادعا کرده است که توکن های غیرمثلی (NFT) محبوب مانند Bored Apes Yacht Club (میمون های کسل) و Moonbirds به دارندگان خود حقوق مالکیت معنوی انحصاری نمی‌دهند. بر اساس این گزارش، برخلاف ادعای یوگا لبز مبنی بر اینکه هر کسی که BAYC را خریداری می‌کند، مالک NFT و تمام حقوق مالکیت معنوی آن است. هیچ شرطی برای انتقال چنین حقوقی در شرایط مالکیت آن وجود ندارد.

علاوه بر این، گزارش همچنین نشان می دهد که توکن های غیرمثلی Moonbirds به دلیل تصمیم اخیر مدیریت این مجموعه به مشکل خورده است.  مجموعه Moonbirds  که توسط PROOF Collective منتشر شده است. اخیراً پس از اینکه موسس آن اعلام کرد که قصد دارد حق انتشارCreative  Commons یا CCO را برای این مجموعه فعال کند، به مشکل خورده است.

Tencent مجبور شد بازار NFT خود را تعطیل کند

شبکه اجتماعی چینی Tencent تنها یک سال پیش بازار NFT خود را راه‌اندازی کرده بود. این هفته به دنبال افزایش نظارت‌های قانونی در چین، توقف رسمی فعالیت‌های خود را اعلام کرد. به نظر می رسد استقبال چین از NFT ها خوب نیست و مبادله توکن های غیرمثلی در سراسر کشور ممنوع شده است. همچین به نظر نمیرسد که به این زودی شاهد تغییراتی باشیم.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx