مدیرعامل بایننس: کریپتو نابود نمی‌شود و ما اینجاییم تا آن را احیا کنیم

مدیرعامل بایننس چانگ پنگ ژائو
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 400 نفر

مدیرعامل بایننس : کریپتو نابود نمی‌شود و ما اینجاییم تا آن را احیا کنیم

در میان بسیاری از چیزهایی که در جریان ورشکستگی صرافی FTX کاملا عوض شد، تصویر سم بنکمن فراید به عنوان پادشاه خیرخواه صنعت کریپتو بود. حالا مردی که با یک توییت مرگش را تسریع کرد، به نظر می‌رسد این کار را با خودش کرده است. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل هلدینگ بایننس، در روزهای اخیر توئیت‌ها و نظرات زیادی منتشر کرد که ظاهراً با هدف تقویت اعتبار خود به عنوان دارنده استاندارد ارزهای دیجیتال بود و روز دوشنبه با اعلام یک صندوق برای کمک به شرکت‌های ارز دیجیتال در بحران، محدودیت‌هایی را برای آنها تعیین کرد. این امر باعث افزایش قیمت دارایی های دیجیتالی شد، حتی اگر او در جزئیات چیز زیادی نگفت. مدیرعامل بایننس همچنین از برنامه هایی برای کمک به راه اندازی یک صنعت جهانی برای شرکت های بزرگ کریپتویی پرده برداری کرد.

«بایننس برای کاهش اثرات منفی بیشتر  ورشکستگی صرافی FTX، در حال تشکیل یک صندوق بازیابی صنعت است تا به پروژه‌هایی که قوی هستند، اما در بحران نقدینگی قرار دارند، کمک کند. جزئیات بیشتر به زودی ارائه می شود. در ضمن، اگر فکر می‌کنید واجد شرایط هستید، لطفاً با بایننس لبز تماس بگیرید.»

نوامبر ۲۰۲۲

«کریپتو از بین نمی رود. ما هنوز اینجا هستیم. بیایید بازسازی کنیم.»

مدیرعامل بایننس

سایر نظرات اخیر عمومی نیاز به ایجاد مجدد اعتماد در بخشی را که امسال توسط یک سری رسوایی ها تکان خورده است، برجسته کرده است. سخنگوی بایننس در این مورد هیچ نظری نداشت. ورشکستگی FTX نگرانی ها را در مورد همه چیز از مشروعیت رهبران کریپتو گرفته تا استحکام ساختارهای بنیادی آن برانگیخته است، به طوری که لارنس سامرز، وزیر خزانه داری سابق، این شرکت را با شرکت انرون مقایسه می کند که سازماندهی مجدد آن، به طور تصادفی، توسط مردی که اکنون برای اداره FTX تحت نظارت قرار گرفته بود، انجام شد. بنابراین، اگر صنعت برای سرکوب شکاکان و تقویت اعتبار در حال فروپاشی خود به صدای متحد کننده نیاز داشت، اکنون زمانش فرارسیده است. اما نقش خود ژائو در آخرین فروپاشی ممکن است وضعیت او را به عنوان قهرمان صنعت پیچیده کند، صرف نظر از این واقعیت که مشکلات مالی صرافی FTX‌ احتمالا مدتها قبل در حال شکل گیری بود، همانطور که در داستان ۲ نوامبر کوین دسک مشخص شد.

توییت ۶ نوامبر مدیرعامل بایننس در مورد فروش بخش بزرگی از توکن بومی صرافی FTX  باعث ایجاد ناآرامی در بازار کریپتو شد و سرمایه گذاران در همان روز حدود ۵ میلیارد دلار از صرافی FTX خارج کردند. مکس گوخمن، مدیر ارشد سرمایه گذاری در مدیر دارایی AlphaTrAI گفت: مدیرعامل بایننس اعلام کرد که نیم میلیارد FTT را برای همه در توییتر ریخته است.»

«این به نوعی شبیه دیدن کسی در پایین یک کوه و سپس لگد زدن به یک گلوله برفی در سراشیبی است. شما به خوبی می دانید که این یک بهمن ایجاد می کند.»

«به عنوان بخشی از خروج بایننس از سهام FTX در سال گذشته، بایننس تقریباً ۲.۱ میلیارد دلار معادل پول نقدBUSD و FTT  دریافت کرد. با توجه به افشاگری‌های اخیر که فاش شده است، ما تصمیم گرفته‌ایم هر گونه FTT باقی‌مانده در حساب‌هایمان را بفروشیم.»

مدیرعامل بایننس – ۶ نوامبر ۲۰۲۲

ژائو در یک ظاهر با عنوان “هر چیزی از من بپرس” در توییتر اسپیس در روز دوشنبه، مسئولیت این اپیزود را پذیرفت، اما گفت که انتظار وقوع آن را نداشت. او گفت: «پنج سال بعد، وقتی به این موضوع نگاه می کنیم، صنعت به این دلیل قوی تر خواهد شد. بنابراین به همان اندازه که برخی از مردم مرا به خاطر خبر دادن یا ایجاد حباب سرزنش می کنند، من از این بابت عذرخواهی می کنم. اما در واقع نمی دانستم توییت من این همه تغییر ایجاد می کند.»

مدیرعامل بایننس CZ

تنش‌ها بین بنکمن فراید و مدیرعامل بایننس، که هر دو در داخل و خارج ارزهای دیجیتال آنقدر آشنا هستند که با حروف اول اسم خود  SBF  و CZ استفاده می‌کنند، از ماه‌ها قبل از شروع این بحران به‌طور کامل به نمایش گذاشته شده بود. دوئل توییتری آنها در ماه اکتبر با یک توییت حذف شده از سوی بنکمن فراید ۳۰ ساله که به نظر می رسید وضعیت ژائو در واشنگتن و در نتیجه رابطه بایننس با قانونگذاران را زیر سوال می برد، به شدت به تنش کشیده شد. با از بین رفتن صرافیFTX ، شغل و ثروت بنکمن فراید، ژائو به عنوان غول صنعت ارز دیجیتال شناخته شده است. بایننس تقریباً نیمی از حجم معاملات ارزهای دیجیتال جهانی را در هفته گذشته مدیریت کرده است. داده‌های CryptoCompare نشان می‌دهد که کوین بیس با جایگاه دوم حدود ۵ درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل ثروتمندترین مرد ارز دیجیتال

با این حال، حتی این اعداد تنها بخشی از دسترسی ژائو، مدیرعامل بایننس در رمزارزها را به خود اختصاص می‌دهند، بایننس در همه چیز، از سرمایه‌گذاری خطرپذیر گرفته تا امور مالی غیرمتمرکز، دست دارد. به جز بنکمن فراید، تنها ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس و مایکل نووگراتز، بنیانگذارگلکسی دیجیتال، از چیزی شبیه به نام جهانی ژائو برخوردارند. براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ژائو دارای ثروت شخصی ۱۸.۲ میلیارد دلاری است که بسیار بیشتر از هر کس دیگری در حوزه ارزهای دیجیتال است. توبی لوئیس، مدیرعامل شرکت تحلیل ارز دیجیتال Novum Insights گفت ژائو و بایننس یکی از معدود گروه‌هایی هستند که شاید تنها گروهی باشند که می‌توانند خلاء فعلی را از نظر نفوذ و اندازه پر کنند.

با این حال، در جایی که بنکمن فرید برای حمایت از شرکت‌های آسیب دیده مانند وویجر و بلاکفای قراردادهایی منعقد کرد، ژائو تا کنون از انجام تعهدات اصلی نجات ارز دیجیتال با حمایت ترازنامه بایننس کوتاهی کرده است. کمی بیش از یک روز طول کشید تا او پس از اینکه متوجه شد رقیبش در چه وضعیت مالی نامطلوبی قرار دارد و از یک معامله پیشنهادی برای خرید صرافی FTX خارج شد. همانطور که سم بنکمن فرید از دید ناپدید شد و رقبایی مانند کریس مارشالک از Crypto.com مجبور شدند به مشتریان اطمینان دهند که وجوه آنها امن است، ژائو در اجلاس فین تک اندونزی و رویداد بالی B20 صحبت کرد.

چانگ پنگ ژائو و سم بنکمن فراید

خرید بانک؟

مدیرعامل بایننس اخیراً در مورد تمایل به هزینه بیشتر برای خرید، از جمله خرید احتمالی یک بانک صحبت کرده است. با این حال، جایی که او خط و نشان کشیده است، وام دهندگان ارز دیجیتال است. ژائو در مصاحبه‌ای در ماه اکتبر گفت: «ما در ماه‌های اخیر وام‌دهندگان زیادی را بررسی کردیم، زیرا همه مسائل اینجاست. بسیاری از آنها فقط پول یک کاربر را می گیرند و به شخص دیگری می دهند. ارزش ذاتی زیادی وجود ندارد».

آخرین ابتکارات ژائو ممکن است هنوز موقعیت مطلوبی را به عنوان ناجی صنعت برای او به ارمغان بیاورد، اگرچه هنوز جزئیات زیادی در این مورد موجود نیست. ژائو علاوه بر اعلامیه توییتر خود مبنی بر «جزئیات بیشتر در آینده» و دعوت از سایر شرکت‌کنندگان در صنعت برای سرمایه‌گذاری مشترک، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه «صندوق بازیابی» چقدر بزرگ خواهد بود، یا بایننس چقدر در آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد، ارائه نکرد. او در سخنرانی خود در توییتر اسپیس در روز دوشنبه، بدون نام بردن از آنها گفت: “چهار یا پنج صندوق” در مورد این ابتکار عمل کرده اند. او اضافه کرد که صندوق بازیابی ایده او نبود، اما «از طرف یکی از بنیانگذاران ما آمده بود و ما گفتیم، بیایید از آن استقبال کنیم».

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx