آیا شبکه ترون امنیت مورد نیاز را دارد؟

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

ترون (TRX) چیست؟ ترون یک پروژه مبتنی بر بلاک چین است که در سال 2017 راه اندازی شد. در آن زمان کاملاً منحصر به فرد بود زیرا به دنبال تبلیغ هیچ رمزنگاری یا بهبودهای مرتبط با طراحی شبکه نبود. بلوک‌های اصلی ترون، مانند برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)، قراردادهای هوشمند، توکن‌ها، یا اجماع اثبات سهام توسط آن، […]

شبکه ترون

ترون (TRX) چیست؟

ترون یک پروژه مبتنی بر بلاک چین است که در سال 2017 راه اندازی شد. در آن زمان کاملاً منحصر به فرد بود زیرا به دنبال تبلیغ هیچ رمزنگاری یا بهبودهای مرتبط با طراحی شبکه نبود. بلوک‌های اصلی ترون، مانند برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)، قراردادهای هوشمند، توکن‌ها، یا اجماع اثبات سهام توسط آن، همگی توسط پروژه‌های دیگر پیشگام شدند. در حالی که برخی از فقدان نوآوری در پروژه انتقاد کردند، بسیاری از کارشناسان استفاده از ویژگی های قبلاً آزمایش شده را به جای تلاش برای ساختن چیزی جدید به هر طریقی تایید کردند. این امکان تمرکز بیشتر روی تجربه و طراحی کاربر را نیز فراهم کرد.

ترون خود را با استراتژی بازار متمرکز بر آسیا متمایز کرد که به شدت به تبلیغ بنیانگذار و خالق خود، جاستین سان متکی بود. با داشتن جامعه فوق‌العاده فعال از حامیان مشتاق، جای تعجب نیست که ترون موفقیت‌های زیادی را تجربه کرده است. ارز دیجیتال TRX در سال 2018 هنگامی که شرکت توسعه غیرانتفاعی پشت تر‌ون، بنیاد ترون، پلتفرم اشتراک‌گذاری محتوای همتا به همتا بیت تورنت را خریداری کرد، توجه جریان اصلی بیشتری را به خود جلب کرد.

جاستین سان خالق ترون
جاستین سان خالق ترون

ترون چگونه کار می کند؟

در حالی که ترون اکنون یک کوین با بلاک چین اختصاصی است، زمانی یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم بود. شبکه ترون ix بر اساس چند اصل کار می کند که اولین آن عدم تمرکز است. تمام داده های موجود در بلاک چین کاملا رایگان است و توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی شود. سازندگان محتوا می توانند توکن TRX را به عنوان پاداشی برای ارسال محتوای خود به دست آورند.

همچنین این امکان برای سازندگان وجود دارد که توکن های خود را در شبکه ترون ایجاد کنند. این توکن‌ها سپس می‌توانند در برنامه‌های غیرمتمرکز خود کاربران (dApps) در شبکه استفاده شوند. این توکن های تازه ایجاد شده توسط توکن اصلی TRX پشتیبانی می شوند.

مرحله نهایی طرح توسعه شبکه شامل پشتیبانی از بازی های شبکه تر‌ون است. این بازی‌ها کاملاً غیرمتمرکز خواهند بود و کاربران می‌توانند در صورت لذت بردن از بازی، مستقیماً به سازندگان پاداش دهند. ترون بر روی یک مکانیسم اجماع اثبات سهام کار می کند. در این سیستم، تراکنش ها توسط 27 نماینده فوق العاده که حفظ تاریخچه تراکنش ها به آنها سپرده شده است، اعتبارسنجی می شود. نمایندگان فوق العاده هر شش ساعت انتخاب می شوند و سکه TRX تولید شده توسط مکانیزم را به عنوان پاداش برای خدمات خود دریافت می کنند. بلاک چین ترون هر 3 ثانیه یک بلاک جدید اضافه می کند و آنهایی که بلاک را اضافه کرده اند 32 توکن TRX دریافت می کنند.

بنیانگذار ترون کیست ؟

ترون توسط کارآفرین سان یوچن (که بیشتر با نام جاستین سان شناخته می شود) تاسیس و ایجاد شد. او دو بار به عنوان یکی از 30 فرد معروف زیر 30 سال مجله فوربس در آسیا ذکر شد. قبل از ایجاد ترون، سان برنامه محتوای صوتی Peiwo را تاسیس کرده بود. علاوه بر این، او در سال 2015 به عنوان نماینده ریپل کار می‌کرد. با این حال، پس از تأسیس بنیاد ترون، این سمت را ترک کرد. پیشینه کسب و کار سان مورد توجه سرمایه گذاران اولیه قرار گرفت، از جمله تانگ بینسن، بنیانگذار کلش آف کینگز و همچنین مدیرعامل استارت آپ اشتراک دوچرخه OFO Dai Wei.

چه چیزی ترون را منحصر به فرد می کند؟

ترون یک ارز دیجیتال بسیار خاص است زیرا دیدگاه و اهداف کاملاً متفاوتی را به بازار می آورد. هیچ کارمزد تراکنش برای TRX وجود ندارد، که یک شاهکار قابل توجه است. علاوه بر این، این شبکه قادر است در هر ثانیه 2000 تراکنش را پشتیبانی کند. هلد (و استیک) ترون به کاربران این شانس را می دهد که در فرآیند انتخاب نمایندگان فوق العاده شرکت کنند. علاوه بر این، توانایی پلتفرم برای پاداش دادن به سازندگان محتوا برای کارشان، در حالی که مالکیت کامل پروژه هایشان را حفظ می کند، یک مفهوم بسیار ارزشمند است.

شبکه ترون

چه چیزی به ترون ارزش می دهد؟

بزرگترین مزیت استفاده از ترون این واقعیت است که هنرمندان و سازندگان محتوا از سراسر جهان اکنون این امکان را دارند که مالکیت کامل محتوایی که ایجاد می کنند داشته باشند. توانایی ایجاد محتوای آنها و به اشتراک گذاری آن بدون نیاز به نگرانی در مورد هزینه های فلج تراکنش نیز یک مزیت بزرگ است.

ترون یکی از پروژه های پیشرو است که برخی آن را وب 3.0 می نامند. تمرکز اصلی وب نسل سوم این است که مردم را قادر سازد تا از اینترنت به صورت غیرمتمرکز و باز استفاده کنند و این شبکه جدید، شبکه ای است با ارزش های واقعی. از دیدگاه یک توسعه‌دهنده، ترون خاص است زیرا در حال حاضر ساخته شده است تا امکان استفاده از زبان سطح بالا را برای قراردادهای هوشمند خود فراهم کند. توسعه دهندگان در آینده قادر خواهند بود از هر زبان برنامه نویسی برای ساختن بر روی طراحی نرم افزار باز تر‌ون استفاده کنند.

چند سکه ترو‎‌ن (TRX) در گردش است؟

ترون (TRX) برای اولین بار از طریق یک ICO راه اندازی شد و حدود 60 میلیون دلار جمع آوری کرد. توکن اصلی ترون، TRX، با حداکثر عرضه 100,850,743,812 ایجاد شد و مقدار فعلی توکن TRX در گردش در 71,659,657,369 است. در زمان نگارش این مقاله، ترون (TRX) با ارزش فعلی 3.98 میلیارد دلار، رتبه 22 را در فهرست ارزهای دیجیتال با ارزش بازار دارد.

سایر اطلاعات فنی

ترون در ژانویه 2018 به بالاترین سطح خود یعنی 0.131 دلار رسید. اگرچه قیمت از آن زمان به بعد، به ویژه در شرایط کلی بازار که پس از دسامبر 2017 مشاهده شد با مشکل مواجه شده است، TRX اکنون به آرامی در حال افزایش است و در بخش کریپتو محبوبیت بیشتری به دست آورده است.

آیا شبکه تر‌ون امنیت دارد ؟

ویژگی اصلی امنیتی تر‌ون مکانیزم اجماع اثبات سهام است. سیستم اعتبار سنجی شبکه را هر شش ساعت یکبار می چرخاند و هر یک از این اعتبار سنجی ها توسط رای دهندگان (کاربرانی که توکن TRX خود را استیک کرده‌اند) انتخاب می شوند.

در روشی جدید از جمع‌سپاری برای مبارزه با جریان دائمی باگ‌هایی که می‌تواند با توسعه نرم‌افزار مرتبط باشد، انجمن ترون این شانس را دارد که با شرکت در برنامه Bug Bounty، هم در توسعه مشارکت داشته باشد و هم جوایزی کسب کند. در این برنامه، بنیاد ترون پاداش های سخاوتمندانه‌ا را در قالب توکن TRX برای هر گونه باگ یا آسیب پذیری افشا شده ارائه می دهد.

ارزدیجیتال ترون

نحوه استفاده

شبکه ترون در حال حاضر قادر به پشتیبانی از برنامه ها و بازی های مختلف است. تر‌ون علاوه بر کاربرد اصلی آن به عنوان پلتفرمی برای سازندگان محتوا، اغلب برای تراکنش استفاده می شود، زیرا تراکنش های TRX با هزینه بسیار کمی انجام می شود. تر‌ون به عنوان وسیله ای برای پرداخت توسط بسیاری از شرکت ها از جمله Travala، SpendCard، Bitnovo و غیره استفاده می شود. علاوه بر این، تتر استیبل کوین خود را به شبکه ترون به نام USDT-Tron منتقل کرده است. پس از خرید بیت تورنت، ترون به اکوسیستم چشمگیرتری تبدیل شده است.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx