وایت پیپر ترون | آنالیز پروژه ترون | بررسی کامل پروژه

شبکه ترون
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4834 نفر

ترون چیست؟

شبکه ترون (TRX) از طریق استفاده از فناوری بلاک چین و برنامه های غیرمتمرکز (DApps) متعهد به توسعه تمرکززدایی اینترنت است. شبکه ترون که در سپتامبر ۲۰۱۷ توسط جاستین سان، از زمان راه اندازی شبکه اصلی خود در می ۲۰۱۸، عملکرد عالی خود را حفظ کرده است. در جولای ۲۰۱۸، بیت تورنت، پیشگام در خدمات غیرمتمرکز با نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، نیز خریداری و در اکوسیستم تر‌ون ادغام شد. علاوه بر این، ترون که در آوریل ۲۰۲۱ از تتر (USDT) روی اتریوم پیشی گرفت، دارای بزرگترین عرضه جهانی استیبل کوین تتر است. شبکه ترون در دسامبر ۲۰۲۱ پس از غیرمتمرکز شدن کامل به یک سازمان خودکار غیرمتمرکز کاملاً تحت کنترل جامعه (DAO) تبدیل شد.

جاستین سان ترون

بنیاد ترون، که اغلب با نام TRX شناخته می شود، TRONIX  را منتشر کرده است، یک توکن شبکه اصلی مبتنی بر پروتکل تر‌ون. در بلاک چین، توکن‌های TRX به عنوان واحد اصلی حساب‌ها عمل می‌کنند و ارزش تمام سکه‌های دیگر از ارزش TRON مشتق می‌شود. توکن های دیگر عبارتند از بیت تورنت (BTT)، JUSTt (JST)، USD Coin (USDC)، تتر (USDT) و NFTها. همه توکن های مبتنی بر TRC به طور طبیعی از TRX به عنوان یک وسیله مبادله استفاده می کنند. با چندین سناریو کاربردی که تراکنش ها و برنامه های کاربردی را در زنجیره هدایت می کنند، TRX  کل اکوسیستم ترون را متحد می کند. این مقاله به نحوه عملکرد تر‌ون و نحوه استفاده و به استیک تر‌ون و همچنین بررسی اینکه آیا شبکه ترون ایمن است یا خیر، می پردازد.

تتر روی شبکه ترون

ترون چگونه کار می کند؟

یک ماشین مجازی فشرده و کامل تورینگ شده به نام ماشین مجازی ترون (TVM) برای اکوسیستم ترو‌ن ایجاد شد. هدف آن ارائه یک سیستم بلاک چین مناسب است که موثر، پایدار، عملی، ایمن و مقیاس پذیر باشد. توکن های سازگار با TVM از طریق قراردادهای هوشمند با استفاده از استاندارد فنی TRC-20 پیاده سازی می شوند و کاملاً مطابق با ERC-20 هستند. علاوه بر موارد فوق، لایه های ذخیره سازی، هسته و کاربرد، معماری ترون را تشکیل می دهند. اجماع، مدیریت حساب و قراردادهای هوشمند ماژول های مختلف در لایه اصلی هستند. اثبات سهام واگذار شده (DPoS)‌ مکانیسم توافقی است که توسط تر‌ون برای دستیابی به اجماع استفاده می‌شود.

یک تکنیک اجماع بلاک چین به نام اثبات سهام واگذار شده به کاربران این امکان را می دهد تا از ارزهای خود برای رأی دادن به نمایندگان مختلف استفاده کنند. پس از انتخاب، این نمایندگان قدرت تصمیم گیری در مورد مسائل مهمی را دارند که بر کل شبکه تأثیر می گذارد. بیست و هفت نماینده فوق العاده (SR) که مسئول پیگیری تاریخچه تراکنش ها در اکوسیستم ترو‌ن هستند، تراکنش ها را تایید می کنند. هر شش ساعت یک نماینده فوق العادده انتخاب می شود و در ازای خدمات آنها یک سکه TRX تولید شده توسط مکانیزم دریافت می کنند. هر سه ثانیه یک بلاک جدید به بلاک چین ترون اضافه می شود و به کسانی که بلاک اضافه می کنند ۳۲ سکه TRX داده می شود. در شبکه ترو‌ن، یک مجموعه دستورالعمل کارآمد و یک ماشین مجازی مبتنی بر پشته استفاده می شود. قراردادهای هوشمند ترو‌ن به سالیدیتی و سایر زبان های پیشرفته نوشته شده است. علاوه بر این، Block Storage و State Storage پروتکل متمایز ذخیره سازی توزیع شده ایجاد شده توسط ترون را تشکیل می دهند. برای برآورده کردن بهتر تقاضا برای ذخیره سازی داده های متنوع در دنیای واقعی، ایده یک پایگاه داده گراف در معماری لایه ذخیره سازی گنجانده شد.

ترون و اتریوم

در ترون، توسعه دهندگان می توانند طیف گسترده ای از اپلیکینش‌های غیرمتمرکز (DApps) و کیف پول های منحصر به فرد را طراحی کنند. علاوه بر این، امکانات برای برنامه های کاربردی بی پایان است زیراشبکه  ترو‌ن امکان استقرار و اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم می کند. اما چه چیزی ت‌رون را منحصر به فرد می کند؟ گره شاهد، گره کامل و گره سالیدیتی سه نوع مختلف گره در شبکه ترون هستند. گره های شاهد توسط نمایندگان فوق‌العاده ایجاد می شوند و در درجه اول مسئولیت ایجاد و رای گیری در مورد پروپوزال ها و همچنین تولید بلوک ها را بر عهده دارند. رابط های برنامه نویسی برنامه (API)، تراکنش ها و بلوک ها توسط گره های کامل پخش می شوند. بلوک‌های سایر گره‌های کامل از طریق نودهای سالیدیتی همگام‌سازی می‌شوند، که  APIهای قابل نمایه‌سازی را نیز ارائه می‌دهند. علاوه بر این، حساب‌های معمولی، حساب‌های توکن و حساب‌های قراردادی سه نوع حساب مختلف موجود در شبکه ترون هستند.

مزایای ترون (TRX) چیست؟

کاربران می توانند با برگزاری و استیک ترون در انتخاب ابر نمایندگان شرکت کنند. علاوه بر این، این برای پلتفرم مفید است که به سازندگان محتوا اجازه می دهد برای تلاش های خود پول دریافت کنند و در عین حال کنترل کامل آثار خود را حفظ کنند. در نتیجه، اکوسیستم ترو‌ن از این نظر منحصر به فرد است که شما را قادر می سازد تا محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و در عین حال برای اطلاعات و محتوایی که به عنوان سازنده محتوا تولید می کنید، پول دریافت کنید. علاوه بر این، هزینه تراکنش در پلتفرم دیجیتال غیرمتمرکز ترون به ۰.۰۰۰۰۰۵ دلار می رسد. علاوه بر این، تراکنش‌ها در شبکه ترون بسیار سریع اتفاق می‌افتد، زیرا تا ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می‌کند. برای مقایسه، بیت کوین (BTC) دارای سه تا شش تراکنش در ثانیه است و اتریوم (ETH) اجازه ۲۵ تراکنش را می دهد. از نظر ترید، سکه های TRX را می توان بین خریداران و فروشندگان جهانی به‌صورت ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته معامله کرد. اگر در این فضا مبتدی هستید، لطفاً قبل از سرمایه گذاری پولی که به سختی به دست آورده اید، به یادگیری استراتژی های مختلف معاملات ارزهای دیجیتال فکر کنید.

چگونه ترون را استیک کنیم

استیک تر‌ون به یک تراست ولت و تعدا کافی ترون برای پرداخت هزینه های تراکنش نیاز دارد. مراحل زیر را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه تر‌ون را استیک کنید.

آدرس ترو‌ن تراست ولت خود را دریافت کنید

باید روی دکمه دریافت کلیک کنید، “TRX” را در نوار جستجو تایپ کنید، تر‌ون را انتخاب کنید و سپس آدرس را برای دریافت TRX در کیف پول تراست ولت خود کپی کنید. هنگامی که این آدرس را دارید، می توانید از آن برای خرید TRX استفاده کنید و آن را به آدرس ترون تراست ولت خود از صرافی متمرکز مورد علاقه خود خارج کنید. هنگام برداشت وجه از طریق شبکه ترون مراقب باشید.

انتخاب یک اعتبارسنج ترو‌ن

در صفحه اصلی کیف پول، رویTRX  کلیک کنید. در مرحله بعد، باید با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ «More» از منوی بازشو گزینه «استیک» را انتخاب کنید. با کلیک بر روی “Validator” می توانید اعتبار سنج مورد نظر خود را انتخاب کنید. به سادگی مقدار ترون مورد نظر خود را پس از انتخاب اعتبارسنج مورد نظر خود وارد کنید، سپس روی “Continue” و “Confirm” کلیک کنید. اکنون ترون شما استیک شده است و هر دو هفته یکبار شروع به دریافت پاداش خواهید کرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx