بنیانگذار صرافی بایننس، از فرش به عرش

بنیانگذار صرافی بایننس، از فرش به عرش
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 461 نفر

بنیانگذار صرافی بایننس، چانگ‌ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، اکنون شناخته‌ شده‌ ترین چهره در حوزه رمزارزها است. اما او چگونه در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به چنین مراتب بالایی صعود کرد؟

بسیاری از مردم، از طریق تجارت ارزهای دیجیتال، میلیون‌ها دلار درآمد کسب می‌کنند (و میلیون‌ها ضرر می‌کنند). در بازار ارزهای دیجیتال ۲ تریلیون دلاری، هیچ کمبودی برای پول نقد وجود ندارد. در سال ۲۰۲۲، تعداد میلیاردرهای کریپتو، به ۱۹ نفر رسیده است. اما داستان میلیاردر چانگ پنگ ژائو، که معمولاً به عنوان “CZ” شناخته می شود، واقعاً قابل توجه است. CZ اکنون مدیر عامل بزرگترین صرافی رمزارز جهان از نظر حجم معاملات است.

اگرچه بنیانگذار بایننس یک میلیاردر خودساخته است، اما شروعی فروتنانه در چین داشته است. CZ در جیانگ سو متولد شد. پدرش به عنوان یک روشنفکر طرفدار بورژوازی شناخته شد و پس از تولد CZ، تبعید شد. در نهایت، همین امر باعث شد که آن ها در کانادا ساکن شوند.

از چین به کانادا و دبی

زمانی که CZ با والدینش به کانادا مهاجرت کرد، دوازده ساله بود. او در سال‌های نوجوانی و در ونکوور، با دوستانی از پیشینه‌ها و فرهنگ‌های مختلف آشنا شد. این همان چیزی بود که CZ را بر آن داشت تا دبی را به عنوان خانه جدید خود انتخاب کند. او از اواخر سال ۲۰۲۱ در دبی بوده است. ژائو می گوید که، فضای ارزهای دیجیتال بسیار متنوع و بین‌المللی است و دبی، یک مرکز نوآوری واقعی می باشد که گروه های بسیار متنوع و مبتکری را در خود جای می‌دهد.

CZ پس از تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در کانادا، با توسعه نرم افزار معاملاتی متمرکز بر بازار درگیر شد. این شامل یک دوره کارآموزی در بورس اوراق بهادار توکیو و یک کار تمام وقت چهار ساله در غول داده های مالی جهانی، یعنی بلومبرگ بود. زمانی که ژائو در بلومبرگ بود، نرم افزار معاملاتی را برای وال استریت توسعه داد. این نرم افزار، برای کمک به سرمایه گذاران و برای خرید و فروش قراردادهای مورد استفاده برای معامله یک دارایی با قیمت از پیش تعیین شده، طراحی شده بود.

سپس او اولین شرکت خود، به نام Fusion Systems را تأسیس کرد که سیستم های معاملاتی را برای کارگزاران می ساخت. قبل از راه‌اندازی بایننس، او در چندین شرکت کریپتو فعال بود. از جمله، به عنوان رئیس فناوری در Blockchain.com. در اینجا بود که CZ به طور فزاینده ای به بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال، جهان علاقه مند شد. اگرچه CZ از فضای مالی سنتی آمده بود، اما از بیت کوین الهام گرفت. یک پول بدون مرز و بدون هیچ واسطه ای.

بایننس، بزرگترین پلتفرم ارزهای دیجیتال در جهان

CZ با الهام از ایده آل های بیت کوین، بایننس را در کمتر از هشت ماه ساخت. پس از راه اندازی در جولای ۲۰۱۷، بایننس کوین در همان سال راه اندازی شد. بعداً در سال ۲۰۱۹، ارزش بایننس در آوریل همان سال به ۴.۵ میلیارد دلار رسید. بایننس پس از دریافت چراغ سبز برای شروع فعالیت در ماه آوریل، اولین گام را به سمت توسعه در ابوظبی برداشته است و برنامه های خود را در منطقه گسترش می دهد.

بایننس، در حال حاضر حدود ۱۲۰ میلیون کاربر دارد. روزانه حدود ۵۰ میلیارد دلار در این پلتفرم معامله انجام می شود. در حال حاضر، ژائو در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، با ثروت خالص ۳۴.۵ میلیارد دلار، در رتبه ۳۵ قرار دارد. این براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ است. تقریباً تمام دارایی خالص CZ مربوط به ارزهای دیجیتال است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx