شکایت از کلاهبرداری ارزهای دیجیتال

شکایت کلاهبرداری ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1426 نفر

حوزه ی رمزارز‌ها شبیه به هیچ یک از حوزه های حقوقی نیست. مهم ترین نکته این است که این حوزه، هنوز به رسمیت کامل شناخته نشده است. پس استناد به دسته ای از قوانین کلی که به تصویب رسیده ، لازم است. از طرفی برای شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال و به طور کلی تمامی جرایمی که در این حوزه شکل می گیرد نیاز به شناخت درست از قانون دارید.

با وجود اینکه هنوز بستر شفاف قانونی برای حوزه ارز های دیجیتال تعریف نشده است اما امکان شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال وجود دارد. در حال حاضر پرونده های زیادی در ارتباط با جرایم رمزارز ها و کلاهبرداری ارز دیجیتال در دادگستری ها در حال رسیدگی است. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که از کجا و چگونه باید آغاز کرد؟

کلاهبرداری ارز دیجیتال شامل کدام جرایم است؟

تمامی جرایمی که در حوزه ی ارز دیجیتال به وقوع می پیوندند قابل پیگیری و شکایت هستند. جرایمی مانند: کلاهبرداری ارز دیجیتال، شکایت از صرافی ها، شکایت از طرح های پانزی، فروش رمزارز های بی ارزش، هک کیف پول، فیشینگ و سرقت اطلاعات. با اینکه قانونگذاران ایران فعلا فعالیت های حوزه ی ارز دیجیتال را به رسمیت نشناخته اند، اما در صورت نقض قانون و تجاوز به حق و حریم خصوصی افراد امکان برخورد و پیگیری برای همه وجود دارد.

برای شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال چه باید کرد؟

برای شکایت در حوزه ی ارز دیجیتال هم می توان از مسیر کیفری پیش رفت و هم مسیر حقوقی را انتخاب کرد. اینکه در ابتدای امر شما کدام روش را انتخاب می کنید بستگی به وضعیت پرونده ی شما دارد. برای شروع شکایت، باید در سامانه ی “ثنا” ثبت نام کنید. تمامی دلایل و مدارکی که برای اثبات ادعای خودتان نیاز دارید را ضمیمه ی پرونده ی خود کنید. برای ثبت شکایت خود می توانید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید.

البته ناگفته نماند در صورتی که کلاهبرداری توسط یک صرافی ارز دیجیتال صورت گرفته باشد، می توانید از طریق کانون صرافان یا بانک مرکزی هم اقدام کنید. اما پیگیری از طریق دادگستری آسان ترین و بهترین مسیر ممکن است. اما اگر بحث الزام به انجام تعهد و وفای به عهد باشد بهتر است درخواست حقوقی مطرح کنید.

شکایت کلاهبرداری به بانک مرکزی چگونه است؟

برای شکایت از صرافی ها می‌توانید به سایت بانک مرکزی (به این آدرس) مراجعه و شکایت خود را ثبت کنید. پس از دریافت کد رهگیری می توانید از روند رسیدگی به شکایت خود مطلع شوید. علاوه براین می توانید از طریق شماره تماس ۲۷۰۶ درخواست خود را در حوزه مسائل شبکه بانکی و پولی و ارزی کشور مطرح کنید. همچنین این امکان وجود دارد که به صورت همزمان خواستار پیگیری و شکایت خود هم از کانون صرافان و هم از طریق بانک مرکزی باشید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
م.صالحی
م.صالحی
1 سال قبل

عجیبه من نمیدونستم همچین امکانی هست.البته توضیح ندادید برای هک شدن ولت آیا چنین چیزی موضوعیت داره برای شکایت یا خیر.چون بعید میدونم دولت پیگیری کنه بخاطر عدم امکان ردیابی آی پی هکرها. چون اوایل امسال تمامی کیف پول من هک شد وبه سرقت رفت.هرچی ازر این چن سال از سایت دوست داشتنی شما خریده بودم یه پدر نیامرزی یه دقیقه ای تصاحب کرد و تمام آرزوهای من رو نقش بر آب کرد…البته ناگفته نمونه ارزهای خودم جهنم. ۶۰درصد دارایی م مال دوسه نفر از آشناها بود که اعتماد داشتند.متاسفانه هنوز هم خبر ندارند و روم نشد بگم بهشون چنین اتفاقی افتاده .تقریبا نصف دارایی که هک کردن رو تو این یکسال با وام و قرض خریدم مجدد امیدوارم رشد کنه و جبران شه..
از همه ی اینها بگذریم جا داره از سایت خوب تون تشکر و قدردانی کنم بین این همه صرافی که هست شما همیشه منصف وکار درست و مردم دوست بودید.هیچوقت من تو خریدام به مشکل نخوردم خرید میزنم یک دقه بعد تو کیفمه این عالیه. به خیلی از دوستان هم شما رو معرفی کردم خرید می‌کنند از شما.همیشه میگفتم مدیر این سایت هرکیه خیلی دمش گرمه که انقد خوب مدیریت میکنه خوش بحال کارمنداش.کیف میکنن

سپاسگزارم ازتون🙏❤

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
1 سال قبل
پاسخ دهید  م.صالحی

باسلام و احترام کاربر گرامی،
خیلی متاسف هستیم بابت موضوعی که برای شما پیش آمده و بسیار خرسندیم از اینکه همراه ما هستید

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx