بایننس متهم به تخلفاتی مشابه صرافی FTX شد

بایننس
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 336 نفر

مجله فوربس بایننس را به “معاملات مخفی” متهم کرده و مدعی است که این صرافی ۱.۷۸ میلیارد دلار استیبل کوین را به صندوق های تامینی انتقال داده است.

فوربس مجدداً فعالیت‌های زنجیره‌ای بایننس را بررسی کرد و متوجه شد که این صرافی ۱.۷۸ میلیارد دلار از وجوه کاربران را به صندوق‌های تامینی مختلف منتقل کرده است. این مقاله نشان می‌دهد که صرافی تحت رهبری چانگ پنگ ژائو وثیقه B-peg USDC را بدون کاهش عرضه آن کاملاً خالی کرده است. به دنبال این موضوع، جامعه کریپتو فوربس را مظنون به گسترش ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) علیه بایننس می داند.

بایننس قوانین خود را زیر پا می گذارد؟

بایننس برای تسهیل استفاده از توکن بلاکچین‌های دیگر در زنجیره BNB یک توکن B صادر می‌کند. این صرافی قرار است تنها پس از وثیقه ۱۰۰٪ توکن اصلی، توکن B آن را صادر کند. به عنوان مثال، برای هر ۱۰۰ B-USDC، باید ۱۰۰ USDC به عنوان وثیقه داشته باشد. با این حال، در ۱۷ آگوست صرافی قوانین خود را زیر پا گذاشت و ۳.۶۳ میلیارد دلار را از کیف پول ثابت خود به کیف پول سرد “Binance 8” انتقال داد. سپس ۱.۸۵ میلیارد دلار را به کیف پول ثابت بازگرداند اما ۱.۷۸ میلیارد دلار باقی مانده را به کیف پول سرد Binance 14 منتقل کرد. بعداً، صرافی وجوه را به یک شرکت‌های تجاری، کامبرلند، امبر گروپ، آلامدا ریسرچ و بنیانگذار ترون، جاستین سان، توزیع کرد.

در ماه ژانویه یکی از سخنگویان بایننس توضیح داد که وجوه ثابت به اشتباه به کیف پول‌های سرد منتقل شده است. پاتریک هیلمن، مدیر ارشد استراتژی بایننس، به فوربس گفت که «هیچ اختلاطی وجود نداشت» و این یک رفتار تجاری عادی بود.

B-USDC به مدت چهار ماه وثیقه نداشته است

وقتی بایننس در ۱۷ آگوست ۱.۷۸ میلیارد دلار USDC را برداشت کرد، عرضه B-USDC را کاهش نداد. وثیقه به صفر رسید و صرافی تا چهار ماه آن را اصلاح نکرد.

بایننس

این مقاله همچنین بیان می‌کند که B-USDC در سه موقعیت مختلف بیش از ۱ میلیارد دلار کمبود داشت. فوربس معتقد است که بایننس از وجوه مشتریان، مشابه صرافی ورشکسته FTX، سوء استفاده می کند.

فوربس در مقابل بایننس؟

در موارد مختلف، جامعه کریپتو به این نکته اشاره کرده است که این نشریه نقطه نظر نرمی برای سم بنکمن فرید دارد در حالی که FUD علیه چانگ‌پنگ ژائو را تحریک می‌کند. سال گذشته، ایرینا هیور، وکیل رمزارز، در توییتی نوشت که فوربس «دروغ‌ها و اطلاعات نادرست» را گزارش می‌کند. همچنین، ژائو از فوربس به دلیل افترا شکایت کرد و بعداً در سال ۲۰۲۰ از این پرونده صرف نظر کرد.

بایننس

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx