اثبات ذخایر چیست و چرا صرافی ها باید آن را به اشتراک بگذارند؟

اثبات ذخایر
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 497 نفر

 بسیاری از فعالان صنعت کریپتو، بعد از فروپاشی قابل توجه FTX، درمورد اطمینان کردن به بخش های متمرکز بخصوص صرافی ها ابراز نگرانی کردند. در تلاش برای رفع این شک و تردیدها، مدیران ارزهای دیجیتال شروع به به اشتراک گذاشتن مدارک ذخایر خود (اثبات ذخایر) کردند. اثبات ذخایر از درخت مرکل برای جمع‌آوری داده‌ها و دریافت مجموعه‌ای از اثرانگشت‌ها استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا تأیید کنند که وجوه آنها به درستی توسط شخص ثالث حسابرسی شده است.

در چند روز گذشته، برخی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال اسناد ذخایر خود را به اشتراک گذاشته‌اند و نشان دادند که چه مقدار و چه ارزهای دیجیتالی را از طرف مشتریان خود ذخیره می‌کنند. بایننس جزو اولین کسانی بود که این کار را انجام داد و پس از آن Crypto.com، بای‌بیت و هوبی قرار گرفتند.

با این حال، همانطور که گزارش شده است، شرکت سرمایه گذاری کریپتو گری اسکل به دلیل “نگرانی های امنیتی” از به اشتراک گذاری ذخایر اثبات وجود خودداری کرده است. در یک موضوع اخیر در توییتر، این شرکت اعلام کرد که صرافی اصلی ارزهای دیجیتال کوین بیس، که توسط گری اسکل به عنوان متولی استفاده می شود، اغلب “اعتبارسنجی روی زنجیره” را انجام می دهد. با این حال، این حرکت گمانه زنی ها را در مورد سلامت مالی گری اسکل برانگیخته است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx