Pepe NFT چیست ؟

اتریوم
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3245 نفر

آیا NFT Pepe ها ارزش جمع آوری دارند؟

Pepe های نادر زیرمجموعه ای از «Pepe قورباغه» است، شخصیتی که اولین بار در سال ۲۰۰۵ در کمیک مارک فیوری، «باشگاه پسر ها» ظاهر شد.

پپه قورباغه یک کارتون سبز رنگ با بدن انسان است. این شخصیت کارتونی به لطف محبوبیتش در شبکه های اجتماعی Gaia Online، MySpace و ۴chan در سال ۲۰۰۸ به یک میم اینترنتی تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۵، زمانی که دونالد ترامپ نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد، میم های Pepe قورباغه با اهداف نفرت انگیز توسط” جنبش راست و برتری گرایان سفید” استفاده شد.

سال بعد، Furie در یک کمپین رسانه‌های اجتماعی با استفاده از #SavePepe با لیگ ضد افترا شریک شد تا نماد را از کسانی که از آن برای گسترش تعصب استفاده می‌کردند، پس بگیرد.

در سال ۲۰۱۴، گونه‌ای از میم‌های Pepe the Frog به نام Pepes نادر در یک صفحه ۴chan ظاهر شد. آنها مانند کارت‌های تجاری به اشتراک گذاشته می‌شدند، و برخی دارای واترمارک بودند که روی آن نوشته شده بود: «PEPE کمیاب ذخیره نشود». این بدان معناست که هنرمند تصویر را برای استفاده عمومی منتشر نکرده است. سال بعد در آوریل، مجموعه ای از ۱۲۰۰ Pepes کمیاب در eBay فهرست شد. آنها قبل از حذف شدن به قیمت بالای ۹۹۱۶۶ دلار رسیدند. میم های نادرتر Pepe در eBay و Craigslist فهرست شده بودند.

کارت های پپ نادر در طرف مقابل: NFT های اصلی (قبل از اینکه NFT نامیده شوند)
به لطف محبوبیت آنها، شاید تعجب آور نباشد که Pepe the Frog و Pepes کمیاب به فضای کریپتو راه پیدا کردند. آنها در Counterparty ( یک پروتکل منبع باز ساخته شده بر روی بیت کوین ) به عنوان توکن های غیر قابل تعویض (NFT) در سال ۲۰۱۶ ظاهر شدند. این قبل از وجود NFT های اتریوم بود. در آن زمان، اصطلاح NFT حتی هنوز مورد استفاده قرار نگرفت.

راه اندازی Rare Pepe NFTs تحت تأثیر طلسم های معروف Genesis SATOSHICARD در سال ۲۰۱۵ بود. اولین NFTهای نادر Pepe در بلوک ۴۲۸۹۱۹ بیت کوین استخراج شد.

تصاویر  Pepe در Counterparty شبیه کارت های معاملاتی بودند و در مقادیر محدودی ساخته شدند. از طریق Rare Pepe Wallet، کاربران می‌توانند کارت‌های Rare Pepe NFT خود را خریداری، بفروشند و ذخیره کنند. کاربران این NFT ها را با استفاده از یک کارت نقدی مایع به نام PepeCash معامله کردند.

علاوه بر این، مجموعه‌داران می‌توانند تصاویر کمیاب Pepe خود را به فهرست نادر Pepe ارسال کنند. این یک کاتالوگ از همه Pepes نادر شناخته شده بود. دستورالعمل های ارسال سختگیرانه بود. آنها می خوانند:

«ارسالی باید اصلی باشد. تیم کیفیت کمیاب ما هر پپه را از نظر نادر بودن بررسی می کند. (دزدی نیست!) کارشناسان ما می دانند که بسیاری از پپه تا حدی از یکدیگر قرض گرفته اند، اما سعی کنید تا حد امکان محتوای اصلی اضافه کنید. برای مقایسه، آخرین موارد ارسالی در فهرست را بررسی کنید.”

هزینه ارسال حدود ۱۳ دلار PepeCash در آن زمان بود. بنیاد Rare Pepe هر گونه Pepes نادر توهین آمیزی را که قبل از قابل مشاهده شدن در فهرست ارائه شده بود، حذف کرد.

با رشد جامعه NFT، Furie پروژه NFT خود را به نام Pegz آغاز کرد. PegzDAO NFT ها را مطابق با سبک امضای خود می فروشد. در اکتبر ۲۰۲۱، Pegz، با همکاری بازار NFT Chain/saw، کارت کمیاب Pepe NFT به نام FEELSGOODMAN را به حراج گذاشت. این یکی از ۵۰۰ توکنی بود که در سال ۲۰۱۶ توسط جو لونی، خالق کیف پول کمیاب Pepe  ساخته شد. هدف FEELSGOODMAN ایجاد صلح بین جوامع بیت کوین و اتریوم بود. از ۵۰۰ ژتون، ۴۰۰ ژتون سوزانده شد و یکی به حراج گذاشته شد. درآمد حاصل از حراج و ۹۹ NFT باقی مانده به PegzDAO رفت.

NFT های نادر Pepe چقدر به فروش رسیده اند؟

در یک حراج زنده در ژانویه ۲۰۱۸ که در شهر نیویورک (NYC) برگزار شد، یک مجموعه کمیاب Pepe هومر سیمپسون در آن زمان، آنها به سادگی به عنوان کلکسیون یا کلکسیون رمزنگاری شناخته می شدند به قیمت ۳۹۰۰۰ دلار فروخته شد. این اولین حراج هنر دیجیتال در تاریخ بود. بسیاری از افراد آنلاین از خریدار، پیتر کل، به خاطر خرید چنین گرانقیمتی روی چیزی که از نظر آنها بی ارزش به نظر می رسید، انتقاد کردند. با این حال، سه سال بعد، کل هومر پپه را به قیمت ۳۱۲۰۰۰ دلار فروخت.

علاوه بر NFT Kell، شور و شوق NFT در سال ۲۰۲۱ شاهد فروش سایر NFT های کمیاب Pepe برای مقادیر بسیار زیاد پول بود. برخی از کلکسیونرها از پروتکل نرم افزاری به نام Emblem Vault برای پیکربندی مجدد کارت های دیجیتال کمیاب Pepe استفاده کردند تا بتوانند روی بلاک چین اتریوم نیز اجرا شوند. آن‌ها سپس پپس‌های کمیاب «پیچیده» را در بازار NFT اوپن سی فهرست کردند، جایی که برخی از آن‌ها با پول زیادی فروخته می‌شدند.

به عنوان مثال، یکی از پپ نادری که در اطراف بنیانگذار بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو ایجاد کرد، به قیمت ۱۴۹.۹۹ دلار اتریوم، که در آن زمان حدود ۵۰۰،۰۰۰ دلار بود، شد. یک نسخه دیگر از همان Pepe NFT کمیاب با قیمت ۱۱۱.۱ اتریوم با اندکی کمتر فروخته شد.

با این حال، همه معاملات Pepe NFT به خوبی پایان نیافته اند. خریدار FEELSGOODMAN NFT Furie از Furie برای بیش از ۵۰۰۰۰۰ دلار در مارس ۲۰۲۲ شکایت کرد، بر این اساس که NFT به اندازه کافی کمیاب نبود. خریدار که در حراجی که قبلاً در این مقاله ذکر شد برنده شد، ۱۵۰ اتریوم برای NFT پرداخت کرد که در آن زمان بیش از ۵۰۰۰۰۰ دلار بود. با توجه به طرح دعوی،تایر معتقد بود که مالک تنها کارت FEELSGOODMAN NFT در گردش خواهد بود و ۹۹ کارت دیگر در دائو قفل می‌شوند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx