بایننس :حذف جفت معاملاتی سروم مرتبط با صرافی FTX

توکن سروم صرافی FTX
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 709 نفر

بایننس جفت های معاملاتی سروم که با صرافی FTX مرتبط بود را حذف کرد

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، چندین جفت معاملاتی را برای سرم پروتکل (SRM) حذف خواهد کرد. گفته می شود این ارز دیجیتال ارتباط عمیقی با صرافی FTX و آلامدا ریسرچ داشته است. این توکن دیگر قابل معامله با بیت کوین (BTC)، تتر (USDT)  یا توکن بایننس کوین نخواهد بود.

سروم چیست؟

بایننس در روز جمعه در اطلاعیه‌ای محدودیت‌های معاملاتی سروم را در کنار تعدادی دیگر از ارزها اعلام کرد. دور ارز دیگر که حذف شده اند توکن BTCST و توکن GTO هستند.

بایننس ۱۶ جفت ارز ذکر شده را از دوشنبه ساعت ۳:۰۰ به وقت گرینوویچ حذف خواهد کرد. سایر جفت های مرتبط با دارایی های فهرست شده برای تجارت در دسترس باقی خواهند ماند.

به کاربران توصیه می شود قبل از توقف خدمات معاملات، استراتژی های معاملاتی خود را به روز کنند تا از ضرر احتمالی جلوگیری کنند. بایننس پنجشنبه گذشته نیز به طور موقت سپرده های تتر و USDC مبتنی بر سولانا را به حالت تعلیق درآورد و تا کنون تنها سپرده های USDC را روی شبکه سولانا از سر گرفته است.

سروم یک پروتکل تبادل غیرمتمرکز در شبکه سولانا است که توسط کنسرسیومی شامل صرافی FTX، آلامدا ریسرچ و بنیاد سولانا ایجاد شده است. رمز بومی آن، SRM، در هنگام استفاده از پروتکل، علاوه بر حق شرکت در تصمیم گیری های حاکمیتی، تخفیفاتی را ارائه می‌دهد.

در اوایل این ماه، صرافی FTX و آلامدا ریسرچ هر دو اعلام ورشکستگی کردند و برداشت‌ها را برای تقریباً همه کاربران متوقف کردند. در همین حال، بنیاد سولانا روز دوشنبه فاش کرد که در حال حاضر ۱۳۴.۵۴ میلیون توکن آن در صرافی قفل شده است. از زمانی که مشکلات برداشت FTX در ۶ نوامبر آغاز شد، SRM  از ۰.۸۰ دلار به ۰.۲۷ دلار کاهش یافته است.

سروم در واقع یک پروژه متمرکز است که به صراحت توسط صرافی FTX کنترل می شود. به گفته مکس اشنایدر، یکی از بنیانگذارانمانگو مارکتس، کلید به روز رسانی برنامه سروم به جای SRM DAO به صرافی FTX متصل است.

FTX  مدت کوتاهی پس از ورشکستگی توسط یک طرف ناشناس هک شد، به این معنی که ممکن است کلید به خطر افتاده باشد (اگرچه تنظیم‌کننده‌های باهاما ادعا می‌کنند که آن‌ها پشت این “هک” ادعا شده بودند).

آناتولی یاکوونکو، بنیانگذار سولانا، هفته ها پیش این ادعا را تکرار کرد و افزود که توسعه دهندگانی که به سروم وابسته بودند، در حال پیوستن به نیروهای خود برای فورک برنامه بودند.

به عنوان یکی از سازندگان سروم، صرافی FTX دارای ۵.۴ میلیارد دلار SRM بود که در ترازنامه آن در تاریخ ۱۰ نوامبر، همانطور که توسط فایننشال تایمز فاش شد، فهرست شده بود. به گفته کوین گکو، این دارایی تنها دارای ارزش بازار در گردش به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار و حجم روزانه ۴۰ میلیون دلار است.

اکنون بسیاری از پروژه‌های دیفای با غیرفعال کردن سرویس‌های دارایی، از SRM فاصله گرفته اند. ژوپیتر، یکی دیگر از صرافی های غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا، در ۱۲ نوامبر به کاربران گفت که سرم را به‌عنوان منبع نقدینگی حذف کرده است. آن ها افزودند این کار به دلیل نگرانی‌های امنیتی صورت گرفته است. این اکوسیستم در حال حاضر روی یک فورک کار می کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx