ریزش بیت کوین ۴۰۰ میلیون دلار از دارایی معامله‌گران را لیکویید کرد

ریزش بیت کوین
  • زمان مطالعه: ۳دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 308 نفر

با ریزش ۵ درصدی قیمت بیت کوین، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از دارایی معامله‌گران ارزهای دیجیتال با لیکویید شدن پوزیشن‌های معاملاتی آنان، از بین رفت.

قیمت بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، با ریزش حدودا ۵ درصدی به زیر ۴۲ هزار دلار کاهش پیدا کرد. این کاهش قیمت که در اولین ساعات معاملاتی آسیا رخ داد، باعث شد که نزدیک به ۱۲۰ هزار تریدر، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار را با لیکویید شدن پوزیشن‌های معاملاتی خود از دست بدهند.

سهم بزرگ پوزیشن های لانگ در این زیان کم سابقه

بر اساس داده‌های کوین‌گلس (Coinglass)، حدود ۳۵۶ میلیون دلار از این لیکویید شدن‌ ها به پوزیشن‌های معاملاتی لانگ (خرید) نسبت داده شده که بزرگترین زیان یک روزه ناشی از معاملات خرید در چهار ماه گذشته است. علاوه بر این، با ریزش بیت کوین، پوزیشن‌های شورت (فروش) در بازار کریپتو نیز با زیان کلی ۵۴.۷۹ میلیون دلار مواجه شدند.

تریدرهای بیت کوین بیشترین ضرر را متحمل شدند

معامله گران بیت کوین بیشترین ضرر را در این اتفاق متحمل شدند. حدود ۱۰۴ میلیون دلار از ۴۰۰ میلیون دلار لیکویید شده، مربوط به معاملات بیت کوین می‌شود. پوزیشن های خرید بیت کوین، در مجموع ۹۰.۹ میلیون دلار زیان را با لیکویید شدن ثبت کردند، در حالی که میزان ضرر ناشی از لیکویید شدن پوزیشن های فروش بیت کوین، ۱۲.۱۲ میلیون دلار بوده است.

ریزش قیمت بیت کوین

سایر ارزهای دیجیتال نیز تحت تأثیر ریزش بیت کوین قرار گرفتند

سرمایه گذاران اتریوم نیز با زیان‌های قابل توجهی مواجه شدند، با حدود ۷۴.۶۲ میلیون دلار در پوزیشن‌های خرید لیکویید شده، در کنار ۶.۵۲ میلیون دلار از پوزیشن‌‌های فروش. سایر ارزهای دیجیتال مانند ریپل، سولانا، کاردانو، آولانچ، دوج کوین و لایت کوین نیز برای معامله‌گرانی که دارای پوزیشن لانگ آن‌ها بودند، زیان‌های قابل توجهی را همراه داشتند.

ریزش بیت کوین پس از یک دوره رشد ۳ ماهه

این ریزش اخیر بیت کوین، پس از یک جهش سه ماهه که به واسطه خوش‌بینی درباره احتمال تأیید اولین ETF بیت کوین به وجود آمده بود، رخ می‌دهد. اگرچه هنوز هیچ یک از ETF های بیت کوین تایید نشده است، اما کارشناسان ارتباط بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و متقاضیان راه‌اندازی ETF بیت کوین را به‌عنوان نشانه‌ای مثبت تلقی می‌کنند و اشاره می‌کنند که ممکن است سرانجام SEC به این محصولات سرمایه‌گذاری چراغ سبز نشان بدهد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx