ورودی بیت کوین به صرافی ها به کمترین میزان خود از سال ۲۰۱۵ رسیده است

ورودی بیت کوین به صرافی
  • زمان مطالعه: ۴دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 108 نفر

بازار ارزهای دیجیتال، بازاری پویا و پر نوسان است که در آن عوامل مختلفی بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارند. در این مقاله، به بررسی یکی از شاخص های مهم تاثیرگذار بر این بازار، یعنی ورودی بیت کوین به صرافی ها می‌پردازیم.

کاهش ورودی بیت کوین به صرافی ها می‌تواند نشان‌دهنده کاهش تمایل به فروش این ارز دیجیتال باشد. این موضوع می‌تواند به دلیل افزایش خوش‌بینی به آینده قیمت بیت کوین و یا به دلیل وجود روش‌های جدید برای سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال باشد.

کاهش ورودی بیت کوین به صرافی ها

همانطور که توسط الکس ادلر (Axel Adler Jr)، نویسنده کریپتوکوآنت (CryptoQuant) در پستی در رسانه اجتماعی X اشاره شده، ورودی بیت کوین به صرافی ها مدتی است که رو به کاهش بوده است. ورودی صرافی (exchange inflow) یک شاخص آنچین است که کل بیت کوین هایی را که سرمایه گذاران به کیف پول های متصل به صرافی های متمرکز واریز می‌کنند، ردیابی می‌کند.

صرافی بیت کوین

هنگامی که میزان این شاخص بالا باشد، به این معنی است که هولدرهای بیت کوین در حال حاضر تعداد زیادی BTC را به صرافی ها منتقل می‌کنند. یکی از دلایل اصلی که سرمایه گذاران ممکن است کوین‌های خود را به طور امانت در صرافی ها واریز و نگهداری کنند، فروش آنها است. این نوع روند می‌تواند برای قیمت بیت کوین نزولی تلقی شود.

از سوی دیگر، پایین بودن این شاخص نشان می‌دهد که صرافی ها در حال حاضر کوین‌های زیادی دریافت نمی‌کنند. چنین روندی می‌تواند برای قیمت این ارز دیجیتال صعودی یا خنثی محسوب شود.

نمودار روند ورودی بیت کوین به صرافی ها

در اینجا نموداری وجود دارد که روند ورودی بیت کوین به صرافی را در طول دهه گذشته نشان می‌دهد:

ورودی بیت کوین به صرافی ها

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، روند ورودی بیت کوین به صرافی ها در حال حاضر در سطح ۲۰ هزار بیت کوین است. این مقدار از ورودی بیت کوین به صرافی ها، پایین‌ترین مقداری است که بازار از سال ۲۰۱۵ تاکنون مشاهده کرده است.

این تحلیلگر همچنین داده‌های میانگین متحرک ۳۶۵ روزه (MA) این شاخص را به همان نمودار پیوست کرده است. این خط از فوریه ۲۰۱۸ از ۹۰,۰۰۰ بیت کوین به ۳۶,۰۰۰ بیت کوین در امروز کاهش یافته است.

کاهش تمایل به فروش بیت کوین؟

کاهش ورودی به صرافی ها می‌تواند نشان‌دهنده کاهش تمایل به فروش این ارز دیجیتال باشد. در این صورت، به دلیل نحوه عملکرد دینامیک عرضه و تقاضا، قیمت بیت کوین به طور طبیعی می‌تواند از اثر صعودی این الگو بهره‌مند شود.

نقش صرافی ها در هولد و خرید و فروش بیت کوین

با این حال، ممکن است توضیح دیگری برای این روند بلندمدت وجود داشته باشد و آن این است که صرافی ها در طول این سال‌ها نقش ثابتی در بازار نداشته‌اند.

در چرخه ۲۰۱۷، صرافی ها در بازار نقش کاملا اساسی داشتند، بنابراین به طور فعال سپرده‌های هنگفتی دریافت می‌کردند. با این حال، در چرخه ۲۰۲۱، روش‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین ظاهر شد که ممکن است دلیل افت بین این دو دوره باشد.

ETF بیت کوین

ETF بیت کوین و کاهش نقش صرافی ها

امروز، بیت کوین خود را در دوره‌ای می‌بینید که صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات آن، تأییدیه دریافت و تقاضای قابل توجهی را به خود جلب کرده‌اند.

با فعالیت ETF های بیت کوین، صرافی های ارز دیجیتال قطعاً نقش کمتری پیدا کرده‌اند، به همین دلیل به نظر می‌رسد که چرخه فعلی شاهد سپرده‌های کمتری در صرافی ها نسبت به چرخه ۲۰۲۱ خواهد بود. در واقع، BTC ها کمتر از گذشته در صرافی ها نگهداری و معامله می‌شوند.

نتیجه‌گیری

کاهش ورودی بیت کوین به صرافی ها می‌تواند نشانه‌های مختلفی داشته باشد. از یک سو، می‌تواند نشان‌دهنده کاهش تمایل به فروش بیت کوین و افزایش تمایل به نگهداری آن باشد که می‌تواند خبر خوبی برای قیمت بیت کوین باشد. از سوی دیگر، می‌تواند نشان‌دهنده تغییر در نحوه سرمایه گذاری در بیت کوین و استفاده از روش‌های جدید به جای صرافی ها باشد.

با توجه به پیچیدگی بازار ارز دیجیتال، تعیین دقیق دلیل و پیامد این روند کاهشی دشوار است. با این حال، این موضوع می‌تواند فرصتی برای سرمایه گذاران باشد تا با دقت بیشتری به تحلیل بازار بپردازند و استراتژی سرمایه گذاری خود را به روز کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx