هش ریت بیت کوین به حالت عادی برگشت

هش ریت بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 387 نفر

برگشت هش ریت بیت کوین به حالت عادی

چند روز پس از اینکه سرمای یخبندان در سراسر ایالات متحده فشاری بر شبکه برق این کشور وارد کرد و منجر به کاهش موقت هش ریت بیت کوین شد، هش ریت شبکه بیت‌کوین دوباره به سطوح عادی بازگشته است.

در روزهای منتهی به کریسمس، دمای هوای در سراسر ایالات متحده به شدت کاهش یافت که منجر به قطع برق میلیون‌ها نفر شد و حداقل ۲۸ نفر جان خود را از دست دادند. بر اساس گزارش‌ها، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در تگزاس، که بخش قابل توجهی از هش ریت این کشور را به خود اختصاص می‌دهند، به‌طور داوطلبانه فعالیت‌های خود را برای بازگرداندن برق به شبکه محدود کردند تا ساکنان بتوانند خانه‌های خود را گرم نگه دارند.

به نظر می‌رسد این اختلالات بر هش ریت بیت کوین که معمولاً در حدود ۲۲۵ تا ۳۰۰ اگزاهش در ثانیه (EH/s) است تاثیر زیادی داشته است. هش ریت بیت کوین در ۲۵ دسامبر به ۱۷۰.۶۰ EH/s کاهش یافت. با این حال، طبق داده‌های محاسبه‌گر هش‌ریت CoinWarz، از ۲۶ دسامبر، هش ریت به ۲۴۱.۲۹ EH/s بازگشته است. هش ریت بیت کوین با اندازه گیری تعداد هش های تولید شده توسط ماینرهای بیت کوین که سعی در حل بلوک بعدی دارند محاسبه می شود. این به عنوان یک معیار کلیدی در ارزیابی میزان امنیت شبکه بیت کوین در نظر گرفته می شود.

در بحبوحه وقایع اخیر بیانیه بحث برانگیزی از سوی بنیانگذار FutureBit، جان استفانوپ منتشر شد که نشان داد کاهش هش ریت به دلیل خاموش شدن همزمان تعدادی از ماینرهای بسیار متمرکز در تگزاس بوده است. او گفت: “می دانم، این واقعیت را تغییر نمی دهد که چند ماینر بزرگ در تگزاس بر کل شبکه تا ۳۳٪ تأثیر می گذارد… تراکنش های همه اکنون ۳۰٪ کندتر تأیید می شوند زیرا هش ریت بیت کوین به اندازه کافی غیرمتمرکز نیست.”

استفانوپ افزود:

اگر هش‌ریت به‌جای چند ده ماینر عظیم، توسط ۱۰ میلیون ماینر کوچک در سراسر جهان توزیع می‌شد، این رویداد حتی در شبکه ثبت نمی‌شد.

بر اساس شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج، ایالات متحده ۳۷.۸۴ درصد از میانگین سهم هش ‌ریت ماهانه بیت کوین را به خود اختصاص داده است. چهار ایالت برتر این کشور برای استخراج بیت کوین شامل نیویورک، کنتاکی، جورجیا و تگزاس است که همه آنها به دلیل طوفان زمستانی دچار قطعی برق شده بودند.

با این حال، دنیس پورتر، مدیر عامل گروه حمایت از استخراج بیت کوین Satoshi Action Fund به ۱۲۷۴۰۰ دنبال کننده خود در توییتر در ۲۵ دسامبر گفت که در حالی که آب و هوای نامساعد، به ویژه در تگزاس، باعث شد ۳۰ درصد از هش بیت بیت کوین در ایالات متحده آفلاین شود، شبکه بیت کوین دارد به کار خود ادامه می دهد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx