استخراج بیت کوین ۰.۱ درصد از برق کل جهان را مصرف می کند

استخراج بیت کوین
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 585 نفر

استخراج بیت کوین ۰.۱ درصد از برق کل جهان را مصرف می کند

یکی از استدلال های اصلی علیه بیت کوین، میزان انرژی مصرف شده در استخراج بلوک های جدید است. رگولاتورها تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا مصرف انرژی بلاکچین اثبات کار را محدود کرده و اثرات زیست محیطی آن را کاهش دهند. با این حال، آخرین یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف انرژی استخراج بیت‌کوین تنها بخش کوچکی از تولید انرژی در جهان را تشکیل می‌دهد.

شورای استخراج بیت کوین (BMC) مصرف انرژی این ارز دیجیتال را تنها ۰.۱۶ درصد از کل تولید جهان تخمین می زند. این سازمان که ۵۱ شرکت از بزرگترین شرکت های استخراج بیت کوین جهان را تحت نظر دارد، این رقم را در گزارش سه ماهه سوم خود منتشر کرد. با این حال، این گزارش همچنین افزایش مصرف انرژی این ارز دیجیتال را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

جزئیات بیشتر گزارش

شورای استخراج بیت کوین تحلیل و تحقیق خود را در مورد انرژی مورد استفاده استخراج کنندگان بیت کوین را در ۱۸ اکتبر منتشر کرد. این ماینرها شبکه بیت کوین را قادر می سازند تا با وجود ساختار بسیار غیرمتمرکز، تراکنش ها را پردازش کند. موسس BMC، مایکل سیلور، در ویدئویی توضیح داد که مصرف برق بیت کوین در مقایسه با مصرف برق در جهان بسیار کم است. وی بیان کرد که میزان برق مصرفی برای استخراج تنها ۰.۱۶ درصد از کل میزان مصرف شده در سراسر جهان است.

طبق این تحقیق، شبکه بیت کوین سالانه از ۲۶۶ تراوات ساعت استفاده می کند، در حالی که مصرف برق جهانی ۱۶۵،۳۱۷ تراوات ساعت است. سیلور به یک واقعیت جالب اشاره کرد: یک سوم کل مصرف برق بلاکچین ضایعاتی است که نمی توان از آنها استفاده کرد. این بدان معناست که میزان برق مصرفی شبکه بیت کوین تاثیر کمی بر گرم شدن کره زمین دارد. سیلور، مدیر عامل سابق  مایکرو استراتژی، همچنین گفت که شبکه بیت کوین در حال حاضر با ۵۹.۴ درصد ترکیب انرژی تجدیدپذیر کار می کند. این باعث می شود که در صنعت بلاکچین اثبات کار پیشتاز باشد.

BMC همچنین تعیین کرد که استخراج بیت کوین تنها ۰.۱٪ در انتشار کربن جهانی نقش داشته است. ماینرهای بیت کوین مدت هاست که مورد انتقاد فعالان محیط زیست بوده اند که می گویند مصرف بیش از حد انرژی آنها به محیط زیست آسیب می زند.

صلح سبز، یکی از شبکه‌های مبارزات انتخاباتی مستقل جهانی، کمپینی را با شعار «تغییر کد، نه آب و هوا» اجرا کرده است. هدف این است که شبکه بیت کوین را به سمت روش اثبات سهام سوق دهیم که برای محیط زیست بهتر است. با این حال، اکانت رسمی تا زمان نگارش این مقاله به سختی ۱۱۰۰ فالوور جذب کرده است.

اقزایش مصرف سالانه استخراج بیت کوین

علیرغم مصرف انرژی کمتر نسبت به سایر صنایع، این گزارش همچنین بیان کرد که مصرف بیت کوین نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافته است. همچنین شایان ذکر است که راندمان استخراج ارز دیجیتال در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش یافته است. افزایش مصرف به ترتیب به افزایش ۸.۳ و ۷۳ درصدی نرخ هش بیت کوین در سه ماهه سوم و سال به سال مربوط می شود. این افزایش با وجود کاهش قیمت بیت کوین و بلاک های کمتر استخراج شده صورت می گیرد. در زمان نوشتن، بیت کوین در منطقه قرمز معامله می شود که در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۴۵ درصد کاهش داشت.

این افزایش مصرف، نگرانی هایی را در میان ماینرهای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است که مقامات ممکن است به زودی وارد عمل شوند و صنعت بیت کوین را محدود کنند. در ماه مارس، اتحادیه اروپا پیشنهادی را رد کرد که استخراج ارزهای دیجیتال را کاملاً غیرقانونی می کرد. با این حال، قوانین سخت گیرانه تر ممکن است در راه باشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx