کاهش ۷.۳۲ درصدی سختی استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین
  • زمان مطالعه: ۴دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 467 نفر

سطح سختی استخراج بیت کوین در روز سه‌شنبه ۷.۳۲ درصد کاهش یافت که شدیدترین کاهش از جولای ۲۰۲۱ بود، زیرا بسیاری از شرکت‌های فعال در این صنعت با کمبود نقدینگی روبرو هستند و همچنین هزینه‌های انرژی افزایش می‌یابد و قیمت بیت‌کوین حتی به دنبال فروپاشی صرافی FTX در ماه گذشته کاهش یافته است.

سختی استخراج بیت کوین تقریباً هر دو هفته یکبار تغییر می کند و با تغییرات در میزان قدرت محاسباتی استفاده شده برای استخراج بلاک های بیت کوین برای پاداش دادن با BTC مرتبط است.

داده های Blockchain.com نشان داد که میانگین هش هفت روزه بیت کوین، معیاری برای سنجش قدرت محاسباتی استفاده شده، در روز دوشنبه حدود ۲۵۱.۱ اگزاهش در ثانیه بود که از میانگین هفت روزه ۲۶۱.۳ اگزاهش در ۲۱ نوامبر کمتر بود. طبق داده‌های BTC.com، در تعدیل دو هفته‌ای روز سه‌شنبه، پس از رسیدن به بالاترین حد تاریخی در ۲۱ نوامبر، سختی استخراج به ۳۴.۲۴ تریلیون در ارتفاع بلوک ۷۶۶۰۸۰ رسید.

براساس داده‌های کوین مارکت کپ، بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی بیش از ۶۷۰۰۰ دلار رسید، اما از آن زمان تاکنون ۷۵ درصد کاهش یافته و در روز سه‌شنبه در آسیا کمتر از ۱۷۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

آدریان وانگ، مدیر اجرایی متالفا، یک شرکت مدیریت ثروت دارایی های دیجیتال که مقر آن در هنگ کنگ است، ماه گذشته در مصاحبه ای به فورکست گفت که کسب و کارهای استخراج بیت کوین هزینه های زیادی داشته و به “سرمایه گذاری های بیشتری” نیاز دارند. وانگ گفت:

[در طول] اوج قیمت در سال گذشته، بسیاری از ماینرها بر اساس این فرض که قیمت بیت‌کوین بیش از ۶۰،۰۰۰ دلار آمریکا است، گسترش یافتند و اهرم‌های مالی را به کار گرفتند. اکنون حدود ۱۶۰۰۰ دلار آمریکا است. فرضیات بسیار متفاوت است.

کر ساینتفیک (Core Scientific) ماه گذشته در گزارش سه ماهه سوم خود گفت که “منابع نقدی موجود تا پایان سال ۲۰۲۲ یا زودتر تمام می شود” و در مورد خطرات ورشکستگی در اکتبر هشدار داد. این شرکت ماینینگ حاضر در بورس نزدک اعلام کرد که زیان خالص آن در سال جاری تا پایان سپتامبر به ۱.۷ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته زیان ۱۳۱۹۴ دلاری داشته است.

شرکت کامپیوت نرث (Compute North) مستقر در ایالات متحده در ماه سپتامبر برای فصل ۱۱ ورشکستگی اقدام کرد و به دنبال فروش سایت های استخراج خود است. شرکت استخراج و سرمایه گذاری کریپتو Foundry Digital LLC ماه گذشته گفت که قصد دارد دو مرکز استخراج آماده بکار را از کامپیوت نرث خریداری کند.

ماینر آرگو بلاکچین و تعداد دیگری از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین نیز گفته‌اند که با کمبود نقدینگی مواجه هستند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx