آموزش استخراج بیت کوین | قسمت دوم

آموزش استخراج بیت کوین
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 617 نفر

نحوه استخراج بیت کوین: راهنمای استخراج بیت کوین | قسمت دوم

پرداخت ماینرها ی بیت کوین چگونه است؟

این شبکه کار انجام شده توسط ماینرهای بیت کوین را در قالب ارائه پاداش برای تولید بلوک های جدید تشخیص می دهد. دو نوع پاداش برای استخراج بیت کوین وجود دارد: بیت کوین جدیدی که با هر بلوک ایجاد می شود و هزینه هایی که کاربران برای انجام تراکنش در شبکه پرداخت می کنند. اما، یک ماینر چقدر درآمد دارد؟

پاداش ایجاد هر بلوک بیت کوین، ۶.۲۵ بیت کوین است. این مقدار برنامه ریزی شده است که در فواصل زمانی ثابت تقریباً چهار ساله به نصف کاهش یابد تا در نهایت بیت کوین دیگری استخراج نشود و تنها کارمزد تراکنش ها امنیت شبکه را تضمین کند. تا سال ۲۰۴۰، پاداش هر بلوک به کمتر از ۰.۲ بیت کوین کاهش خواهد یافت و تنها ۸۰۰۰۰ بیت کوین از ۲۱ میلیون بیت کوین باقی خواهد ماند. پس از سال ۲۱۴۰ ماینینگ عملاً پایان می یابد و تمام ۲۱ میلیون بیت کوین به طور کامل استخراج خواهد شد.

برنامه تولید بیتکوین از طریق استخراج

برنامه تولید بیتکوین از طریق استخراج

حتی اگر پاداش بلاک در طول زمان کاهش یابد، نصف شدن‌های گذشته به میزان زیادی با افزایش قیمت بیت‌کوین جبران شده است. در حالی که این تضمینی برای افزایش قیمت قطعی نیست، استخراج کنندگان بیت کوین از اطمینان نسبی در مورد چشم انداز خود برخوردار هستند. جامعه از ترتیبات ماینینگ فعلی بسیار حمایت می کند و هیچ برنامه ای برای حذف تدریجی آن مانند اتریوم، یکی دیگر از سکه های بزرگ قابل استخراج، ندارد. در صورت وجود شرایط مناسب، ماینرهای بیت کوین می توانند مطمئن باشند که این سرمایه گذاری سودده باشد. اگرچه ماینینگ یک تجارت رقابتی است، اما شروع آن هنوز نسبتا آسان است. در سال های اولیه بیت کوین، علاقه مندان به سادگی می توانستند برخی از نرم افزارها را در رایانه خود راه اندازی کنند و بلافاصله شروع به کار کنند. از آن روزها خیلی گذشته است، اما راه اندازی یک ماینر اختصاصی بیت کوین آنقدرها هم که در ابتدا به نظر می رسد سخت نیست.

چگونه سخت افزار مناسب را انتخاب کنیم؟

اگر کنجکاو هستید که چگونه می توانید اسخراج بیت کوین را شروع کنید، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که برای استخراج بیت کوین، تنها گزینه شما خرید یک دستگاه استخراج بیت کوین است، به عنوان مثال، یک دستگاه مدار مجتمع خاص، که معمولا به عنوان ASIC شناخته می شود.

این دستگاه ها فقط می توانند بیت کوین استخراج کنند، اما در انجام این کار بسیار کارآمد هستند. آنها به قدری کارآمد هستند که معرفی آنها در حدود سال ۲۰۱۳ باعث شد همه انواع دیگر دستگاه های ماینینگ تقریباً یک شبه منسوخ شوند. اگر به دنبال استخراج با CPU های رایج، کارت های گرافیک (GPU) یا FPGA های پیشرفته تر هستید، باید به دنبال ارزهای دیجیتال دیگر باشید. اگرچه این دستگاه‌ها می‌توانند بیت‌کوین استخراج کنند، اما این کار را با سرعت پایینی انجام می‌دهند که فقط اتلاف وقت و برق است.

برای اطلاع شما، بهترین کارت گرافیک موجود درست قبل از ظهور ASIC ها، AMD 7970، ۸۰۰ میلیون هش در ثانیه تولید می کرد. در حال حاضر، یک ASIC متوسط ​​۱۰۰ تریلیون هش در ثانیه تولید می کند، یعنی یک تفاوت ۱۲۵۰۰۰ برابری.

تعداد هش های تولید شده در یک ثانیه معمولاً به عنوان “نرخ هش” نامیده می شود و این یک اندازه گیری عملکرد مهم برای دستگاه های ماینینگ است.

هنگام خرید دستگاه استخراج بیت کوین باید دو عامل دیگر را در نظر گرفت. یکی مصرف برق است که بر حسب وات اندازه گیری می شود. بین دو دستگاهی که تعداد هش یکسانی تولید می کنند، دستگاهی که کمترین برق را مصرف می کند سود بیشتری خواهد داشت. سومین معیار، هزینه واحد برای هر دستگاه است. اگر ۱۰ سال طول بکشد تا از طریق ماینینگ بازپرداخت شود، داشتن کم مصرف ترین ASIC در جهان بی معنی است.

بیت کوین دارای اکوسیستم نسبتاً پر جنب و جوشی از سازندگان ASIC است که اغلب در این سه پارامتر متفاوت است. برخی ممکن است ASIC های کارآمدتر اما گران‌تری تولید کنند، در حالی که برخی دیگر سخت‌افزاری با عملکرد پایین‌تر با قیمت ارزان‌تری تولید می‌کنند. قبل از تجزیه و تحلیل اینکه کدام دستگاه برای نیازهای شما مناسب تر است، مهم است که سایر عوامل موثر بر سود استخراج بیت کوین را درک کنید.

اقتصاد استخراج بیتکوین

مانند کسب و کار املاک و مستغلات، استخراج بیت کوین کاملا بستگی به مکان انجام این کار دارد. مکان های مختلف در جهان میانگین قیمت برق متفاوتی خواهند داشت. برق خانگی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته اغلب برای استخراج بسیار گران است و از نظر مالی مقرون به صرفه نیست. با توجه به اینکه قیمت برق اغلب بین ۰.۱۵ تا ۰.۲۵ دلار در هر کیلووات ساعت است، استخراج بیت کوین در مناطق مسکونی آنقدر زیاد است که نمی تواند به طور مداوم سودآور بماند.

ماینرهای حرفه ای بیت کوین اغلب عملیات خود را در مناطقی انجام می دهند که برق بسیار ارزان است. برخی از این مناطق عبارتند از منطقه سیچوان در چین، ایسلند، منطقه ایرکوتسک در روسیه و همچنین برخی مناطق در ایالات متحده و کانادا. این مناطق معمولاً دارای نوعی تولید برق محلی ارزان قیمت مانند سدهای برق آبی هستند.

قیمت‌هایی که این ماینرهای بیت‌کوین از آن بهره می‌برند اغلب کمتر از ۰.۰۶ دلار در هر کیلووات ساعت خواهد بود، که معمولاً به اندازه‌ای پایین است که حتی در زمان رکود بازار سود کسب کند. به طور کلی، قیمت های زیر ۰.۱۰ دلار برای حفظ یک عملیات انعطاف پذیر توصیه می شود. یافتن مکان مناسب برای ماینینگ تا حد زیادی به شرایط فرد بستگی دارد. افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ممکن است نیازی به تغییر محل استخراج خود نداشته باشند، در حالی که افرادی که در کشورهای توسعه یافته هستند احتمالاً موانع بیشتری برای ورود دارند.

آیا استخراج بیت کوین سودآور است؟

جدای از انتخاب سخت افزار، سود و درآمد یک ماینر به شدت به شرایط بازار و حضور سایر ماینرها بستگی دارد. در طول بازارهای صعودی، قیمت بیت کوین ممکن است به طور سرسام آوری بالاتر رود، که باعث می شود بیت کوین استخراج شده توسط آنها بر اساس دلار ارزش بیشتری داشته باشد.

با این حال، جریان‌های مثبت از بازارهای صعودی توسط سایر استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که شاهد افزایش سود و خرید دستگاه‌های بیشتر برای استفاده از جریان درآمد هستند، متعادل می‌شوند. نتیجه این است که هر ماینر اکنون بیت کوین کمتری نسبت به قبل تولید می کند. در نهایت، درآمد ایجاد شده به سمت نقطه تعادلی می رود که در آن ماینرهای کارآمد کمتر شروع به کسب درآمد کمتری نسبت به هزینه های خود در برق می کنند، در نتیجه دستگاه ها را خاموش می کنند و به دیگران اجازه می دهند بیت کوین بیشتری کسب کنند.

در بازار نزولی، اصل مخالف صادق است: تا زمانی که ماینرها شروع به خاموش کردن انبوه دستگاه های خود کنند، درآمد کاهش می یابد. برای جلوگیری از رقابت، ماینرهای موجود بیت کوین باید ترکیبی برنده از موقعیت مکانی و سخت افزاری پیدا کنند که به آنها اجازه دهد برتری خود را حفظ کنند. آنها همچنین باید دائماً سرمایه خود را حفظ کرده و مجدداً سرمایه گذاری کنند، زیرا سخت افزار کارآمدتر می تواند سود ماینرهای قدیمی را به طور کامل کاهش دهد.

ادامه این مقاله را در بخش سوم آموزش استخراج بیتکوین بخوانید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx