معیارهای آنچین بیت کوین افزایش قیمت را نشان می‌دهند

بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 428 نفر

فعالیت شبکه بیت کوین پر سر و صدا بوده و این باعث ایجاد یک روند صعودی سالم در کارمزد تراکنش‌ها شده است. معیارهای آنچین نشان می‌دهد که قدیمی‌ترین رمزارز جهان هنوز توانایی رقابت با بلاکچین‌های جوان‌تر را دارد؛ از جمله در تعداد تراکنش‌ها.

کریپتو کوانت (CryptoQuant) با استفاده از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) برای تعداد کل تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین، نشان داد که این معیار اکنون به بالاترین حد خود در بیش از دو سال گذشته رسیده است. با اینکه در بعضی از روزهای خاص مقادیر کمی منحرف شدند (دقیقا پس از مرگ FTX را ببینید)، میانگین متحرک به هموار کردن تناقضات در داده‌ها کمک می کند و تصویر واضح تری را به ما ارائه می دهد.

آخرین باری که تعداد تراکنش‌های SMA 50 روزه بالاتر از ۳۱۸۰۰۰ بود، مربوط به ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ می‌شود؛ یعنی زمانی که بیت‌کوین (BTC) به تازگی . برای اولین بار به قیمتی در حدود ۶۰۰۰۰ دلار رسید.

تحلیل بیت کوین

تقریباً در دو سال گذشته و در همه موارد، بیت کوین از میانگین تعداد ۳۲۰،۰۰۰ تراکنش در شبکه خود عبور کرده و قیمت نیز به میزان زیادی از آن پیروی کرده است.

با نگاهی به عملکرد سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، بیت کوین پس از عبور معاملات از آستانه تعیین شده، از ۳۷۳۲ دلار در ۴ مارس به ۵۳۰۰ دلار در ۳۰ آوریل افزایش یافت. دو سال بعد، زمانی که قیمت ها از ۳۴۰۰۰ دلار در ۱۲ ژانویه به ۵۷۰۰۰ دلار در ۲۱ فوریه رسید، دوباره همین اتفاق افتاد. البته استثنائاتی نیز وجود دارد، از جمله در ماه‌های فوریه و آگوست ۲۰۲۰ – اگرچه در هر دو مورد، تعداد ۳۲۰،۰۰۰ تراکنش قبل از افزایش شدید قیمت بیت کوین بوده است.

کارمزد تراکنش‌های پرداختی به استخراج‌کنندگان بیت‌کوین نسبت به امروز حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است، که یک معیار مهم برای امنیت شبکه در درازمدت در مواجهه با کاهش پاداش‌های بلوک به دلیل هاوینگ چهارساله است.

بیت کوین

معیار دیگری که برای قضاوت در مورد فعالیت شبکه استفاده می‌شود، آدرس های فعال روزانه است. داده‌ها نشان می‌دهد که این معیار نیز به بالاترین حد پنج ماهه خود رسیده است.

معیارهای کلیدی آنچین، مانند آدرس‌های فعال روزانه، آدرس‌هایی با موجودی غیرصفر و آدرس والت‌های منحصربه‌فرد که حداقل یک بیت‌کوین را در اختیار دارند، همگی نشان‌دهنده پذیرش رو به رشد بیت‌کوین به‌عنوان یک “ذخیره‌ ارزش” و “ابزار پرداخت” هستند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx