داده های آنچین هیچ گونه فاد در میان کاربران بایننس نشان نمی‌دهد

صرافی بایننس
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 278 نفر

داده های آنچین هیچ گونه فاد در میان کاربران بایننس نشان نمی‌دهد

علیرغم شکایت CFTC از بایننس، داده های آنچین بیت کوین تاکنون هیچ نشانه ای از توسعه فاد (FUD) در میان معامله گران در صرافی ارزهای دیجیتال بایننس نشان نداده است.

معیارهای آنچین بیت کوین مربوط به با‌یننس تا اینجا کاملاً عادی هستند

دیروز، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) علیه بایننس و مدیر عامل آن، چانگ پنگ ژائو، به دلیل نقض قوانین معاملات مشتقه در ایالات متحده شکایت کرده است. پس از اعلام این خبر، قیمت بیت کوین واکنش نشان داد که به زیر سطح ۲۷۰۰۰ دلار رسید. با این حال، به نظر می رسد کاربران در خود صرافی تا کنون آرام هستند. همانطور که یک تحلیلگر در یک پست کریپتوکوانت توضیح داد، در داده های آنچین بیت کوین نشانه ای از ترس و فاد سرمایه گذاران نسبت به خبر صرافی بایننس نشان نداده است.

اولین شاخص مربوطه در اینجا جریان خالص صرافی (Exchange netflow) است که مقدار خالص بیت کوین ورودی یا خروجی از کیف پول صرافی را اندازه گیری می کند. نمودار زیر داده های اخیر این معیار را نشان می دهد. همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، اخیراً جریان خالص بیت کوین صرافی بایننس ارزش منفی داشته است، به این معنی که سرمایه گذاران تعداد خالصی از سکه ها را از پلتفرم خارج کرده اند.

شاخص جریان خالص بیت کوین صرافی بایننس

شاخص جریان خالص بیت کوین صرافی بایننس

به طور معمول، زمانی که صرافی ها مشکل دارند، سرمایه گذاران دچار ترس و یا اصطلاحا فاد می‌شوند و برداشت های زیادی از صرافی مشاهده می شود. با این حال، در حالی که برخی برداشت ها دیده شده است، میزان آنها هنوز نسبتاً کم است.

از نمودار، آشکار است که اوایل این ماه، جهش‌های بزرگ‌تری مشاهده شده است. این نشان می‌دهد که کاربران هنوز در حالت وحشت قرار نگرفته‌اند، زیرا به اندازه کافی احساس امنیت می‌کنند تا ارزهای خود را در اختیار بایننس نگه دارند.

شاخص مربوط به بازار مشتقه، سود باز (Open Interest) است که کل قراردادهای معاملات آتی بیت کوین را که در بایننس باز هستند، اندازه گیری می کند. Open interest عبارت است از تعداد کل قراردادهای مشتقه معوق، مانند اختیار معامله یا قراردادهای آتی که تسویه نشده است. سود آزاد برابر است با تعداد کل قراردادهای خرید یا فروخته شده، نه مجموع هر دو با هم.

همانطور که در نمودار قابل مشاهده است، با افزایش اخیر قیمت، سود باز بیت کوین در بایننس به مقادیر بسیار بالایی رسیده است. ارزش این شاخص پس از اخبار CFTC تغییر قابل توجهی را ثبت نکرده است، که نشان می دهد معامله گران مشتقه نیز تعداد زیادی از قراردادها را بسته اند و بنابراین، هیچ نشانه ای از فاد نشان نداده اند.

فاندینگ ریت (Funding Rate)، معیاری از کارمزد دوره‌ای که معامله‌گران قراردادهای آتی با یکدیگر مبادله می‌کنند، نیز مثبت باقی مانده است و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران روی پلتفرم همچنان نسبت به بیت کوین خوش‌بین هستند.

همه این اندیکاتورها نشان می‌دهند که معامله‌گران روی پلتفرم، اعم از معامله‌گران اسپات یا مارجین و فیوچرز، هیچ واکنش قابل‌توجهی به شکایت CFTC از صرافی بایننس نشان نداده‌اند. البته حداقل داستان تا اینجا همین است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا اوضاع ممکن است در روزهای آینده تغییر کند یا خیر. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین در حدود ۲۷۴۰۰ دلار معامله می شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx