بیت کوین در نیجریه ۶۰ درصد گران تر معامله می‌شود

بیت کوین در نیجریه
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 446 نفر

بیت کوین در نیجریه ۶۰ درصد گرانتر از قیمت جهانی

قیمت بیت کوین (BTC) در نیجریه در بحبوحه تقاضای رو به رشد برای این دارایی در میان شهروندان این کشور غرب آفریقایی، به طور قابل توجهی فراتر از ارزش گذاری بازار جهانی افزایش یافته است. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با ۱۷.۵ میلیون نایرا (تقریباً ۳۸۰۰۵ دلار) در بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال نیجریه NairaEX معامله می شد. این به این معنی است که نیجریه ای ها باید ۶۰ بیشتر نسبت به قیمت فعلی جهانی بیت کوین که معادل ۲۳۲۰۰ دلار است بپردازند.

چرا بیت‌کوین در نیجریه ۶۰ درصد گرانتر است؟

این اختلاف قیمت در حالی اتفاق افتاد که تقاضا برای بیت کوین در نیجریه به دلیل تصمیم دولت برای اعمال محدودیت‌هایی بر برداشت‌های نقدی بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز در تلاش برای دستیابی به اقتصاد بدون پول نقد ادامه دارد. در ماه دسامبر، بانک مرکزی نیجریه محدودیت هفتگی ۱۰۰۰۰۰ نایرا (۲۱۷ دلار) و ۵۰۰۰۰۰ نایرا (۱۰۸۵ دلار) برداشت را برای افراد و سازمان‌های شرکتی وضع کرد. این بانک اضافه کرد که برداشت های بالاتر از این حد، کارمزد پردازش ۵ درصد برای افراد و ۱۰ درصد برای سازمان ها را به همراه خواهد داشت.

در همان زمان، تنظیم کننده اعلام کرد که حداکثر برداشت نقدی در هفته از طریق خودپرداز را ۱۰۰۰۰۰ نایرا (۲۱۷ دلار) تعیین کرده است که مشروط به حداکثر برداشت نقدی ۲۰،۰۰۰ نایرا (۴۳ دلار) در روز است. این سیاست ها از ۹ ژانویه ۲۰۲۳ لازم الاجرا شدند. اعلام محدودیت برداشت چند روز قبل از طراحی مجدد ارز نیجریه برای مبارزه با جعل، جلوگیری از تراکنش‌های مالی غیرقانونی و ترویج اقتصاد بدون پول نقد با محدود کردن تعداد اسکناس‌های جدید قابل برداشت و کاهش تعداد اسکناس‌های کثیف در گردش در اقتصاد اعلام شد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx