ارزهای دیجیتال قابل ردیابی هستند

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 456 نفر

مشاور جرایم مالی می‌گوید ارزهای دیجیتال به راحتی قابل ردیابی است

مایکل گرومک، رئیس مشترک کمیته ویژه ارزهای دیجیتال ائتلاف جهانی برای مبارزه با جرایم مالی، معتقد است که ارزهای دیجیتال مخفیگاهی برای بازیگران غیرقانونی نیستند زیرا تراکنش‌ها قابل ردیابی هستند.
گرومک این بیانیه را هنگام صحبت با کیتکو نیوز در اجلاس آینده بلاکچین در دبی بیان کرد. وی گفت: انجام تراکنش ها بر روی بلاکچین و احساس اینکه فرار می کنید و مجازات نمی شوید درست نیست. اکثر مظنونان را می توان به راحتی ردیابی کرد… انجام تراکنش ها در بلاکچین با ارزهای شبه ناشناس هوشمندانه نیست. گرومک با استناد به گزارش‌هایی که نشان می‌دهد فعالیت‌های غیرقانونی روی بلاکچین تنها ۰.۱۵ درصد از کل تراکنش‌ها را تشکیل می‌دهد، فاش کرد که گروه ویژه دارایی‌های دیجیتال می‌تواند با کار با داده‌های مبادلات احراز هویت مشتریان (KYC) و اجرای مبارزه با پولشویی، عوامل جنایتکار را شناسایی کند.

این مشاور جرایم مالی افزود که حتی به اصطلاح «سکه های حریم خصوصی» یا پرایوسی کوین ها مانند مونرو (XMR) که از کدهای پیچیده برای مخفی کردن آدرس کیف پول استفاده می کند، از ردیابی توسط نهادهای مجری قانون مستثنی نیست. توصیه های گرومک به سرمایه گذاران در حالی که بازیگران غیرقانونی در فضای رمزنگاری می توانند به دست عدالت سپرده شوند، سرمایه گذاران همچنان باید مراقب باشند تا قربانی کلاهبرداران و کلاهبرداری نشوند. یکی از راه‌های انجام این کار این است که قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای، ریسک‌ها را ارزیابی کنید و فقط با مکان‌های معاملاتی کار کنید که با مقررات مربوط به حوزه خود مطابقت دارند.

افشای او پس از آن صورت می گیرد که اخیراً چندین پرایوسی کوین با تنظیم کننده ها درگیر شده است. در ماه سپتامبر، U.Today گزارش داد که صرافی کریپتو هوبی گلوبال چندین پرایوسی کوین از جمله DASH، XMR، ZEC، ZEN و چند مورد دیگر را از فهرست حذف کرده است. به طور مشابه، ابزار محبوب حریم خصوصی مبتنی بر اتریوم تورنادو کش توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری ایالات متحده (OFAC) به دلیل تسهیل تراکنش های پولشویی، به ویژه برای هکرهای مرتبط با کره شمالی، ممنوع شد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx