آمریکا چقدر بیت کوین در اختیار دارد؟

توقیف ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: ۴دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 112 نفر

در طول دهه گذشته، دولت‌ها در سراسر جهان به توقیف ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. ایالات متحده آمریکا با دارایی‌های کریپتویی به ارزش تقریبی ۱۵.۲۷ میلیارد دلار در صدر این لیست قرار دارد. این ذخایر قابل توجه آمریکا شامل ۲۱۲۸۴۷ هزار بیت کوین و ۴۵۶۵۴ هزار اتریوم است.

آمریکا با توقیف مقادیر قابل‌توجهی ارزهای دیجیتال بیشترین بیت کوین را دارد

شاید مشهورترین مورد توقیف ارز دیجیتال توسط دولت ایالات متحده، مربوط به سال ۲۰۱۳ باشد که در آن حدود ۱۴۴۳۳۶ بیت کوین از جاده ابریشم (Silk Road) ضبط شد. جاده ابریشم یک بازار سیاه آنلاین بود که به واسطه بیت کوین به فروش مواد مخدر و سایر کالاهای غیرقانونی می‌پرداخت.

در سال ۲۰۱۷، مقامات ایالات متحده به بازار دیگری در دارک وب به نام آلفا بی (AlphaBay) حمله کردند. اگرچه مقدار دقیق ارزهای دیجیتال توقیف شده مشخص نیست، اما گزارش شده که این مجموعه شامل بیت کوین، اتریوم و مونرو، در میان سایر توکن‌ها بوده است.

بیت کوین آمریکا

سه سال بعد، وزارت دادگستری ایالات متحده در جریان تحقیقات مربوط به پولشویی و کلاهبرداری ادعایی در صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) و ناشر استیبل کوین وابسته به آن، تتر (Tether)، حدود ۳.۶ میلیون دلار بیت کوین را توقیف کرد.

سایر کشورها چه میزان بیت کوین و ارز دیجیتال دارند؟

به جز آمریکا، چمد کشور دیگر نیز دارای مقادیر قابل توجهی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند.

بریتانیا با بیش از ۴.۳ میلیارد دلار ارز دیجیتال در رده دوم قرار دارد

طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، دولت بریتانیا با ۶۱.۲۴۵ هزار بیت کوین به ارزش تقریبی ۴.۳۴ میلیارد دلار، بعد از ایالات متحده رده دوم را در اختیار دارد.

آلمان با دارایی‌های کریپتویی به ارزش تقریبی ۳.۵۳ میلیارد دلار در رده سوم قرار دارد

در حال حاضر، دولت آلمان ۴۹۸۵۹ هزار بیت کوین به ارزش تقریبی ۳.۵۳ میلیارد دلار در اختیار دارد.

السالوادور با خریدهای خود به یک بازیگر فعال تبدیل شده است

لازم به ذکر است که دولت السالوادور با ۵۷۱۸ هزار بیت کوین به ارزش تقریبی ۴۰۵ میلیون دلار، به لطف خرید بیت کوین و نه توقیف آن، به یک بازیگر فعال در این زمینه تبدیل شده است.

توقیف ارزهای دیجیتال و بیت کوین

توقیف ارزهای دیجیتال و بیت کوین توسط کشورها

اکثر دارایی‌های کریپتویی این کشورها از طریق مصادره به دست آمده است. این امر، شامل مواردی است که طی آن از ارزهای دیجیتال برای فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی، قاچاق مواد مخدر و جرایم سایبری استفاده می‌شود. آژانس‌های اجرای قانون دارایی‌های کریپتویی را به عنوان بخشی از تحقیقات برای مختل کردن عملیات مجرمانه و مسئول دانستن عاملان توقیف می‌کنند.

دولت‌ها ممکن است ارزهای دیجیتال را از افراد یا مشاغلی که به دلیل عدم گزارش درآمد یا معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال، مثلا مشکوک به فرار مالیاتی هستند، توقیف کنند. توقیف‌ها به عنوان ابزاری برای اجرای قوانین مالیاتی و اطمینان از انجام تعهدات مالیات دهندگان عمل می‌کند.

علاوه بر این، صرافی‌های ارز دیجیتال و سایر پلتفرم‌ها ممکن است مشمول مقررات مربوط به الزامات ضد پولشویی (AML) و شناخت مشتری (KYC) باشند. توقیف‌ها ممکن است زمانی رخ دهد که این نهادها از انطباق با این مقررات یا مشارکت در فعالیت‌های متقلبانه خودداری کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx