تحلیل قیمت بیت کوین: ۳ نمودار که قبل از خرید بیت کوین باید بررسی کنید

تحلیل قیمت بیت کوین
  • زمان مطالعه: ۶دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 459 نفر

قیمت بیت کوین (BTC) همچنان در محدوده ۳۶۰۰۰ تا ۳۷۶۰۰ دلار در حال نوسان است. معامله گران منتظر حرکت بعدی بیت کوین هستند، اما تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین نشان می‌دهد که سه محرک نزولی می‌توانند مانع از افزایش قیمت BTC در این هفته شوند. شاخص‌های تکنیکال نیز سطوح مقاومت و حمایت کلیدی مهمی را برجسته می‌کنند که می‌توانند نقاط بازگشت روند قیمت را تشکیل دهند. در ادامه به طور مفصل به تحلیل قیمت بیت کوین و عوامل موثر بر روند آن می‌پردازیم.

سرمایه گذاران بزرگ در دو هفته گذشته بیت کوین کمتری خریداری کرده‌اند

قیمت بیت کوین در ۲۷ نوامبر به زیر سطح ۳۷۰۰۰ دلار کاهش یافت. بررسی دقیق‌تر روند داده‌های آنچین نشان می‌دهد که شرکت‌ها و سرمایه گذاران ثروتمند در دو هفته گذشته مقدار کمتری بیت کوین خریداری کرده‌اند.

طبق نمودار IntoTheBlock زیر، شبکه بیت کوین در تاریخ ۲۴ اکتبر، زمانی که رالی بازار آغاز شد، در مجموع ۲۳۴۰۰ تراکنش بزرگ را ثبت کرد و در ۹ نوامبر، این میزان به ۲۲۵۷۰ تراکنش بزرگ رسید که بالاترین میزان در ماه نوامبر است.

اما موضوع نگران‌کننده این است که سطح تقاضای شرکتی (نهنگ‌ها) برای بیت کوین از آن زمان به بعد کاهش یافته است. طبق آخرین داده‌ها در زمان نگارش این مقاله، این تعداد برابر با ۱۲۱۱۰ در ۲۶ نوامبر بوده است. این امر، به معنای کاهش ۴۶ درصدی نسبت به اوج ماهانه ثبت شده در ۹ نوامبر است.

نمودار بیت کوین

نقش تراکنش‌های بزرگ در تحلیل قیمت بیت کوین

در دنیای کریپتو، تراکنش‌های بزرگ که به عنوان تراکنش‌های نهنگ نیز شناخته می‌شوند، یک معیار مالی است که فعالیت معاملاتی شرکت‌ها و سرمایه گذاران ثروتمند را در یک شبکه بلاک چین ردیابی می‌کند. اساساً این شاخص، تعداد تراکنش‌هایی را که از ۱۰۰ هزار دلار در یک روز معاملاتی فراتر می‌رود، ردیابی می‌کند.

کاهش ۴۶ درصدی تراکنش‌های بزرگ در دو هفته گذشته می‌تواند محرک نزولی قابل توجهی برای اصلاح قیمت BTC باشد. اولاً، هنگامی که سرمایه گذاران بزرگ برای مدت طولانی بیت کوین کمتری می‌خرند، می‌تواند معامله گران خرد را نیز به اتخاذ پوزیشن‌های نزولی سوق دهد.

مهمتر از آن، تراکنش‌های بزرگ نقدینگی مورد نیاز بازار را فراهم می‌کنند. با کاهش مداوم این دسته از تراکنش‌ها، معامله گران روزانه بیت‌کوین ممکن است در هفته آینده در زمینه پر شدن سفارشات معاملاتی خود با قیمت‌های مطلوب دچار مشکل شوند.

فروش شدید بیت کوین توسط ماینرها

تغییر ذخایر ماینرهای بیت کوین، یکی از شاخص‌های آنچین مهم است که می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. در ۹ نوامبر، کل ذخایر ماینرهای بیت کوین ۱.۹۵ میلیون بیت کوین بود. اما در ۲۷ نوامبر، این رقم به ۱.۹۲ میلیون بیت کوین کاهش یافت که نشان دهنده فروش ۳۰ هزار واحد بیت کوین است.

ماینر بیت کوین

فروش ۳۰۰۰۰ بیت کوین توسط ماینرها در دو هفته، معادل ۱.۱ میلیارد دلار بوده است. این فروش می‌تواند نشان‌دهنده وجود چشم‌انداز نزولی برای قیمت بیت کوین از دیدگاه ماینرها باشد. اگر سایر سرمایه گذاران استراتژیک و نهنگ های کریپتو از چشم انداز نزولی ماینرها پیروی کنند، بیت کوین در هفته های آینده باید برای حفظ مسیر صعودی خود تلاش بسیاری انجام دهد.

تحلیل و پیش بینی قیمت BTC: جمع بندی

از نظر آنچین، نشانه واضحی وجود دارد که نهنگ های بیت کوین فعالیت معاملاتی خود را در هفته های اخیر کاهش داده‌اند. این امر می‌تواند منجر به عملکرد منفی بیت کوین در هفته آینده شود.

اندیکاتور Stochastic K (14,3,3) در تایم فریم روزانه شرایط اشباع فروش را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده پتانسیل حرکت نزولی برای بیت کوین است. با این حال، باندهای بولینگر روزانه در سطح ۳۵۵۰۰ دلار حمایت قابل توجهی را ارائه می‌دهند. اگر خرس ها بتوانند آن سطح حمایت را رد کنند، این امر می‌تواند درهای یک نزول بسیار بزرگتر به سمت ۳۴۰۰۰ دلار را باز کند.

قیمت بیت کوین

در مقابل، گاوهای بیت کوین می توانند آن پیش بینی را ناکام بگذارند؛ اگر با موفقیت یک افزایش قیمت به بالای ۳۸۳۰۰ دلار را به وجود بیاورند. شکسته شدن قاطعانه سطح ۳۸۳۰۰ دلار، ممکن است برای تحریک مجدد نهنگ ها و ماینرهای بیت کوین به فعالیت صعودی کافی باشد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
3 2 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx