آیا می‌توان از متیک انتظار پامپ قیمت داشت؟

متیک
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 591 نفر

در سال ۲۰۲۲، پالیگان (MATIC) یکی از شبکه‌های بازار ارزهای دیجیتال بود که بیشترین مشارکت را با شرکت‌های مهمی مانند استارباکس، دیزنی و نوبانک داشت. این حقایق به رشد اکوسیستم پالیگان، حتی در بازار نزولی کمک کرد و اکنون نیز عوامل بیشتری می‌توانند این ارز دیجیتال را در میان برترین‌های سال ۲۰۲۳ قرار دهند. پالیگان با هدف ارائه مقیاس‌پذیری برای تراکنش‌های اتریوم (ETH) وارد دنیای بلاکچین شد. با این بلاکچین، سرمایه گذارانی که می خواهند امنیت آلتکوین اصلی (اتریوم) را در بازار داشته باشند، اما همچنان هزینه های انتقال پایینی را پرداخت کنند، به اهداف خود می رسند. از این نظر، پالیگان امسال خود را به عنوان شبکه اصلی لایه ۲ معرفی کرد. با این حال، این بدان معنا نیست که توسعه و بهبود آن در سال ۲۰۲۳ متوقف می‌شود.

با تقاضای بالا برای دارایی هایی که مقیاس پذیری برای قراردادهای هوشمند ارائه می دهند، عملکرد متیک، توکن پالیگان ، می تواند در سال آینده حتی بهتر باشد.

اتریوم می‌تواند به رشد متیک کمک کند

در سال ۲۰۲۳، انتظار می‌رود که ارتقای بزرگ دیگری در شبکه اتریوم به نام سرج (Surge) انجام شود. این ارتقا به پلت فرم قرارداد هوشمند کمک می کند تا بدون تأثیر بر تمرکززدایی آن، مقیاس پذیرتر شود. مقیاس پذیری زمانی حاصل خواهد شد که اعتباردهنده های اتریوم دیگر نیازی به ذخیره کل پایگاه داده ارزهای دیجیتال نداشته باشند. در نتیجه هزینه های ذخیره سازی کاهش می یابد. امسال، مشخص شد که پروژه‌های بلاک چین حول محور ادغام (به‌روزرسانی‌ای که اثبات سهام (PoS) را به اتریوم آورد) رشد کردند. یک مثال خوب از این افزایش سرمایه لیدو (LDO) است که بین جولای و سپتامبر ۲۰۲۲ رشد ۳۰۰ درصدی را تجربه کرد.

اگر سناریو تکرار شود، دارایی هایی که بخشی از لایه ۲ هستند، مانند پالیگان ، ممکن است رشد زیادی داشته باشند و متیک ممکن است رهبر این بخش شود. از این گذشته، شبکه آن قبلاً اعتماد سرمایه گذاران در صنعت بلاکچین را به دست آورده است.

امنیت و حریم خصوصی

یکی دیگر از صنایعی که در حال رشد است، ZK Rollups است. برای کسانی که با این اصطلاح آشنا نیستند، ZK Rollups یک پروتکل بلاکچین لایه ۲ است که تراکنش ها را پردازش می کند، محاسبات را انجام می دهد و داده ها را خارج از زنجیره ذخیره می کند در حالی که دارایی ها را در یک قرارداد هوشمند روی زنجیره نگهداری می کند. این مفهوم می‌تواند داده‌ها را بدون نیاز به فاش کردن اطلاعاتی که به یک تراکنش مرتبط نیستند، اثبات کند، بنابراین به حفظ حریم خصوصی و امنیت افرادی که در انتقال ارز دیجیتال دخیل هستند کمک می‌کند. در این عرصه، پالیگان با اثبات دانش صفر آن که چندین تراکنش خارج از زنجیره را در یک انتقال روی زنجیره واحد جمع می‌کند، برجسته است. علاوه بر این، ارز دیجیتال ZK هزینه محاسباتی تولید مدارک اعتبار سنجی را کاهش می دهد. این نشان می دهد که چگونه تیم پالیگان متعهد به ایجاد راه حل برای مسائل مختلف است و به دلیل توانایی خود در حل مشکلات واقعی و بدون تقاضا اختراع نشده است. بدون شک این نکته مثبت دیگری برای قیمت متیک در سال ۲۰۲۳ است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx