قیمت لونا کلاسیک تا سال ۲۰۲۵

پیش بینی قیمت لونا کلاسیک
  • زمان مطالعه: 17دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 875 نفر

قیمت لونا کلاسیک

به نظر می رسد قیمت لونا کلاسیک (LUNC) در دو روز گذشته در حال بهبود است زیرا قیمت آن از ۰.۰۰۰۱۵۷۴ دلار در ۲۱ نوامبر به ۰.۰۰۰۱۶۵۹ دلار در ۲۵ نوامبر افزایش یافته است. توکن لونا کلاسیک یکی از دلایل اصلی مشکلات بوجود آمده برای بازار کریپتو بوده است که در ماه می سال جاری آغاز شد. در دومین سقوط کریپتو در سال جاری، لونا کلاسیک دوباره ریزش شدیدی را تجربه کرد.

اگرچه لونا کلاسیک اکنون کمی مقاومت نشان داده است، باید دید که لونا کلاسیک در چند هفته آینده چگونه به بازار واکنش نشان می دهد. عامل دیگری که بر حرکت قیمت آن تأثیر می گذارد، نحوه واکنش صنعت به وضعیت در حال تحول مقررات در سراسر کشورها است. کاهش قیمت لونا کلاسیک در این هفته به دلیل سقوط صرافی FTX رخ داد که بر کل صنعت ارزهای دیجیتال تأثیر منفی گذاشته است. هیچ توکنی نتوانسته از سقوط بازار فرار کند و لونا کلاسیک هم شاهد افت ۱۵ درصدی بوده است.

لونا کلاسیک (LUNC) توسط نزدیک به ۴۰ برنامه غیرمتمرکز (dApps) پشتیبانی می شود و تعداد آنها در حال افزایش است. پس از اینکه بزرگترین صرافی جهان از نظر حجم، نرخ بالاتری از توکن سوزی لونا کلاسیک را اعلام کرد، تحلیلگران پیش بینی کردند که این دارایی به زودی از دوج کوین و شیبا اینو پیشی خواهد گرفت.

از آنجایی که ارزش این ارز دیجیتال در حال حاضر در حال کاهش است، ممکن است سرمایه گذاران همچنان نگران افزایش قیمت لونا کلاسیک باشند. تراکنش‌های روی بلاکچین لونا ۲ از طریق مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) تأیید می‌شوند. اتریوم نیز از یک مکانیسم اثبات کار به یک مکانیسم اثبات سهام تبدیل شده است. این فقط رقابت بین بلاکچین های اثبات سهام را سخت تر کرده است. این شبکه دارای ۱۳۰ اعتبارسنج است که در یک نقطه زمانی معین کار می کنند. به عنوان یک پلتفرم اثبات سهام، به عنوان یک توکن بسیار سازگار با محیط زیست در نظر گرفته می شود.

چرا این پیش بینی ها اهمیت دارند؟

یک استیبل کوین برای محافظت از دارندگان سکه در برابر نوسانات سایر ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است. این ارز یا به یک ارز فیات مانند دلار آمریکا یا به یک ارز رمزپایه حمایت کننده متصل است. مشکل از اینجا شروع شد. یک ارز دیجیتال به هیچ وجه معادل ذخایر طلا نیست. از آنجایی که قیمت‌های UNA بی‌ثبات شدند، بر قیمت‌های استیبل کوین UST نیز تأثیر منفی گذاشت و کل سیستم این استیبل کوین در می ۲۰۲۲ سقوط کرد. برای چند سال اولیه، لونا کلاسیک عملکرد خوبی داشت. و حتی در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار تا پایان سال ۲۰۲۱ قرار داشت.

اما سیستم ترا در می ۲۰۲۲ سقوط کرد و منجر به یک انشعاب شد. اساساً نسخه جدیدی از لونا را راه اندازی کرد. طرح احیای اکوسیستم لونا ۲ اجرا شد که بر اساس آن هر دو نسخه توکن لونا می توانند فعالیت داشته باشند. بدون شک، آینده این ارز دیجیتال در تعیین اینکه آیا به عنوان یک رمزارز شکست خورده می‌تواند بازگردد و رشد کند، بسیار مهم است. اما اگر لونا کلاسیک در آینده به خوبی معامله شود، نه تنها برای این ارز دیجیتال خاص بلکه برای بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال مفید خواهد بود.

قیمت لونا کلاسیک و حجم معاملات

از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۹، قیمت لونا کلاسیک تا آوریل ۲۰۲۱ در محدوده ۰.۲ دلار و ۱.۳ دلار در نوسان بود. هنگامی که بازار کریپتو در اواسط سال ۲۰۲۱ رونق گرفت، قیمت آن شروع به افزایش کرد. و تا پایان سال به ۱۰۰ دلار رسید. از سال ۲۰۲۲، بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار به نوسان خود ادامه داد و در ۵ آوریل ۲۰۲۲ به بالاترین حد تاریخ خود یعنی ۱۱۹.۱۸ دلار رسید. ماه بعد، قیمت آن شروع به کاهش کرد و شبکه لونا در اواسط ماه می سقوط کرد.

در زمان انتشار این تحلیل، لونا کلاسیک با ۰.۰۰۰۱۶۰۳۲ دلار معامله می شود.

نمودار قیمت لونا کلاسیک

نمودار قیمت لونا کلاسیک

بلومبرگ در می ۲۰۲۲ گزارش داد که پس از فروپاشی لونا، بازار در عرض یک هفته تقریباً ۴۵ میلیارد دلار از دست داد. آزمایشگاه ترافرم و یکی از بنیانگذاران آن دو کوان توسط سرویس مالیاتی ملی کره ۷۸.۴ میلیون دلار به عنوان مالیات شرکتی و درآمد جریمه شدند. در ۲۵ می ۲۰۲۲، بلومبرگ گزارش داد که این شبکه نسخه جدیدی از ارز دیجیتال لونا را راه اندازی کرد. رمزارز قدیمی‌تر اکنون لونا کلاسیک (LUNC) و ارز جدیدتر لونا ۲ یا لونا نامیده می‌شود. اگرچه لونا کلاسیک، ارز دیجیتال قدیمی، به طور کامل جایگزین نشده است، بسیاری از کاربران به سمت لونا رفته اند. در اینجا لازم به ذکر است که لونا کلاسیک تاکنون اصلاً عملکرد خوبی نداشته است.

ارزش بازار لونا کلاسیک به طور مشابه نشان دهنده احساسات بازار در مورد ارزهای دیجیتال است. در طول سال های ۲۰۱۹-۲۰۲۰، حتی به ۵۰۰ میلیون دلار هم نرسید، اما در سال ۲۰۲۱ شروع به افزایش کرد. اکنون در اوایل فوریه ارزش بازار آن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است و در پایان سال ۲۰۲۲، بیش از ۳۶ میلیارد دلار بود. روند لونا کلاسیک در سال بعد نیز صعودی بود و در آوریل ۲۰۲۲، از ۴۱ میلیارد دلار گذشت. اما پس از سقوط ماه می ۲۰۲۲، بین ۳۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد دلار در نوسان بوده است.

کره جنوبی اکنون به دنبال لغو گذرنامه دو کوان است که پس از آن ممکن است مجبور شود به کره جنوبی بازگردد. بلومبرگ گزارش داد که درخواستی برای لغو سند سفر به وزارت خارجه این کشور ارسال شده است. حکم بازداشت وی و سایر اعضا قبلا صادر شده است. اخیراً فایننشال تایمز گزارش داد که دادستان های کره جنوبی از اینترپل خواسته اند تا اخطاریه قرمز علیه دو کوان صادر کند. با این حال، دو کوان در توییتی اعلام کرد که از هیچ سازمان دولتی فراری نیست و افزود که این شرکت در همکاری کامل با مقامات است و چیزی برای پنهان کردن ندارد. بحران کریپتو که پس از سقوط کوین‌های دوقلو، UST و لونا کلاسیک رخ داد، بر کل بازار کریپتو تأثیر منفی گذاشته است.

پیش‌بینی‌ قیمت لونا کلاسیک در سال ۲۰۲۵

قبل از اینکه جلوتر برویم، باید بدانید که پیش‌بینی‌های پلتفرم‌های مختلف ارزهای دیجیتال و تحلیل‌گران به‌طور قابل توجهی متفاوت هستند، زیرا تحلیل‌گران مختلف برای رسیدن به نتایج خود به مجموعه‌های متفاوتی از معیارها متکی هستند. در بسیاری از موارد، این پیش‌بینی‌ها می‌توانند به شدت اشتباه پیش بروند. علاوه بر این، هیچ کس نمی تواند رویدادهایی مانند ممنوعیت کریپتو چین یا بحران روسیه و اوکراین را پیش بینی کند. اکنون اجازه دهید نگاهی به نظرات تحلیلگران مختلف در مورد آینده لونا کلاسیک در سال ۲۰۲۵ دارند، بیندازیم.

Telegaon پیش بینی می کند که حداقل و حداکثر قیمت لونا کلاسیک در سال ۲۰۲۵ به ترتیب ۰.۰۰۸۹ و ۰.۰۲۸ دلار خواهد بود. سایر کارشناسان پس از تحلیل عملکرد قبلی لونا کلاسیک میانگین قیمت آن در سال مذکور را ۰.۰۱۵ دلار پیش بینی می کنند. با این حال، کوین پدیا نسبت به آینده لونا کلاسیک چندان خوشبین نیست و پیش‌بینی می‌کند که لونا کلاسیک در سال ۲۰۲۵ بین ۰.۰۰۲۸۴۶ دلار و ۰.۰۰۱۰۹۴ دلار معامله شود. بطوریکه میانگین قیمت آن در سال مذکور ۰.۰۰۱۷۷۶ دلار خواهد بود.

پیش‌بینی‌های لونا کلاسیک در سال ۲۰۳۰

Telegaon همچنان به آینده لونا کلاسیک در سال ۲۰۳۰ خوش بین است. او پیش‌بینی کرد که لونا کلاسیک در سال ۲۰۳۰ تا ۵.۲۳ دلار و کمتر از ۱.۹۳ دلار معامله شود و میانگین قیمت آن در ۳.۱۱ دلار خواهد بود. از سوی دیگر، بیت کوین ویزدام پیش بینی کرد که قیمت لونا کلاسیک در سال ۲۰۳۰ بین ۰.۰۰۲۶۰۳ و ۰.۰۰۲۸۳۴ دلار در نوسان خواهد بود و میانگین قیمت آن در سال مذکور طبق پیش بینی ۰.۰۰۲۷۱۹ دلار خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها و نظرات قبل و بعد از سقوط لونا کلاسیک در مورد این پروژه در چند ماه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این بدان معنی است که سرمایه گذاران اعتماد چندانی به این پروژنه ندارند. به عنوان مثال، در ماه مارس، پروفسور کارول الکساندر، یکی از اعضای پانل کارشناسان فایندر، ادعا کرد: همانطور که از نامش پیداست، در واقع می تواند (برای مدتی) به ماه برود. برعکس، دیگرانی هستند که معتقدند، در حال حاضر ابهامات زیادی در مورد لونا وجود دارد. پروژه واقعا جاه طلبانه است و هدف آن قابل تحسین است، اما اینکه چه تاثیری بر خود توکن لونا خواهد داشت مشخص نیست.

نتیجه گیری

تا کنون، خلاصه‌ای از لونا کلاسیک را ارائه کرده‌ایم. برای کسانی از شما که به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال فکر می کنید، می خواهیم گوشزد کنیم که نمی توان به طور کامل به پیش بینی های ارز دیجیتال اعتماد کرد و شما باید قبل از سرمایه گذاری در لونا کلاسیک تحقیقات خود را انجام دهید. تنها چیزی که می تواند لونا کلاسیک را نجات دهد توکن سوزی است که با کاهش عرضه در بازار، قیمت را افزایش می دهد. زمانی که بایننس و سایر صرافی های متمرکز مهم شروع به سوزاندن توکن های لونا کلاسیک کردند و همین موضوع قیمت لونا کلاسیک را تنها در عرض چند ساعت ۶۰ درصد افزایش داد. بازار ارزهای دیجیتال همچنان بسیار نزولی است و احتمالاً تا چند ماه آینده بی ثبات خواهد بود.

گزارش اخیر بلومبرگ می گوید که قوانین آتی، استیبل کوین های الگوریتمی مانند TerraUSD را ممنوع می کند که سقوط آن منجر به سقوط کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال شد. لایحه مذکور در حال حاضر در مجلس نمایندگان آمریکا در حال تدوین است. این لایحه توسعه یا انتشار «استیبل کوین‌های پایدار درون‌زا» را غیرقانونی می‌کند. نیویورک تایمز ماه گذشته با ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم مصاحبه کرد که ادعا کرد تیم لونا برای افزایش ارزش ارز دیجیتال بومی خود تلاش کرده است تا بازار را دستکاری کند. او همچنین یادآوری کرد که بسیاری از افراد متخصص گفته بودند که شبکه لونا از لحاظ بنیادی مشکل دارد.

در مصاحبه ای با لورا شین در پادکست “Unchained” در ۲۸ اکتبر، دو کوان ادعا کرد که قبل از نابودی شبکه لونا از کره جنوبی به سنگاپور مهاجرت کرده است. او همچنین گزارش هایی مبنی بر فرار از مراجع قانونی را رد کرد. در ۵ نوامبر، اکانت توئیتریTerra Rebels  توییت کرد که اولین دور بازی قرعه کشی آن بالاخره به پایان رسید و برنده با بیش از ۲۴ میلیون لونا کلاسیک کنار رفت. بیش از ۱۰.۵ میلیون لونا کلاسیک به یک کیف پول با هدف توکن سوزی ارسال شد. همانطور که می بینیم، چنین تلاش هایی به نوعی برای بازیابی لونا کلاسیک در حال انجام است. بر اساس ممیزی اخیر توسط JS Held، یک شرکت مشاوره مستقر در نیویورک به نام Luna Foundation Guard (LFG)، نهادی که در پشت اکوسیستم ورشکسته لونا قرار دارد، ۲.۸ میلیارد دلار در ارزهای دیجیتال هزینه کرده است تا پیوند استیبل کوین UST  با دلار آمریکا را حفظ کند. همچنین ادعا شده است که در ماه می توسعه دهنده بلاک چین لونا، ۶۱۳ میلیون دلار برای حفظ این پیوند هزینه کرده است.

ما باید مراقب باشیم که اکوسیستم لونا چگونه به این تحولات واکنش نشان می دهد و آیا می تواند با روندهای در حال ظهور سازگار شود. این تغییرات تعیین می کند که آیا لونا کلاسیک می تواند اعتماد سرمایه گذاران را جلب کند یا خیر.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx