آیا دولت ها می‌توانند بیت کوین را ردیابی کنند؟

ردیابی بیت کوین
  • زمان مطالعه: 13دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 622 نفر

آیا دولت ها می توانند بیت کوین را ردیابی کند؟

آیا دولت می داند که مالک بیت کوین کیست؟

اساس ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) فناوری بلاک چین است. یکی از ویژگی های اساسی فناوری بلاکچین شفافیت است، به این معنی که هر کسی، از جمله دولت، می تواند تمام تراکنش های ارز دیجیتال انجام شده از طریق آن بلاکچین را مشاهده کند. تراکنش های بیت کوین به دلیل ماهیت شفاف فناوری بلاکچین در دسترس عموم قرار دارند. علاوه بر این، تاریخچه تراکنش های بیت کوین به طور دائم در بلاکچین بیت کوین ذخیره می شود، به این معنی که مشاهده تراکنش های بیتکوین کار سختی نیست. بنابراین، دولت در قالب مقامات مجری قانون، ممکن است آنچه را که در بلاکچین بیت کوین اتفاق می افتد، تماشا کند.

بنابراین، آیا مقاماتی مانند پلیس، اداره تحقیقات فدرال (FBI) و خدمات درآمد داخلی (IRS) می توانند مالکیت بیتکوین را ردیابی کنند؟ و آیا مقامات می دانند که مالک کدام بیت کوین است؟ قابلیت ردیابی تراکنش های بیت کوین به این بستگی دارد که آیا فعالیت تراکنش های شخصی در بلاکچین بیتکوین می تواند به هویت وی مرتبط باشد یا خیر. هر کسی می‌تواند تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را در هر آدرس کیف پول بیت‌کوین مشاهده کند. برای اینکه بفهمند بیت کوین از کجا می آید و به کجا ارسال می شود، مقامات می توانند آدرس های بیتکوین را که برای تراکنش استفاده می شود، تجزیه و تحلیل کنند. به این ترتیب، مقامات بینشی در مورد اینکه چه اتفاقی می افتد و چه زمانی رخ می دهد، می گیرند.

بسیاری از کاربران بیت کوین هویت خود را در برخی مواقع آشکار می کنند (به عنوان مثال، در صرافی های متمرکز یا از طریق تعامل با کیف پول های شناخته شده). بنابراین، تراکنش‌های بیت‌کوین همیشه ۱۰۰% ناشناس باقی نمی‌مانند و دولت می‌تواند مالکیت بیت‌کوین را هر زمان که (یک سری از) تراکنش‌های بیت‌کوین به هویت فرد مرتبط شود، ردیابی کند. با این دانش جدید، دولت ها می توانند وظایفی مانند بدهی های مالیاتی بیت کوین یا ارزهای دیجیتال را اعمال کنند یا با رفتارهای مجرمانه مانند پولشویی مبارزه کنند.

دولت چگونه بیت کوین را ردیابی می کند؟

فناوری بلاکچین بیت کوین در اصل ناشناس است اما به دلیل عنصر شفافیت قابل ردیابی است. بنابراین بیتکوین را می توان «شبه ناشناس» نامید. آژانس های دولتی در حال استخدام کارشناسان ارزهای دیجیتال هستند تا در ردیابی بیت کوین و تأیید هویت به آنها کمک کنند. در عمل، مقاماتی مانند پلیس،IRS  یا FBI چگونه می توانند بیتکوین را ردیابی کنند؟ از آنجایی که مجریان ممکن است مستقیماً طرف های درگیر در تراکنش بیت کوین را شناسایی نکنند، می توانند سعی کنند بلاکچین را مشاهده کرده و حرکات بیتکوین و الگوهای مربوطه را تجزیه و تحلیل کنند. به این ترتیب، آنها به دنبال نمایه سازی، ناشناس سازی و شناسایی کسانی هستند که در حال انجام معاملات هستند.

بنابراین، چرا دولت ها این کار را انجام می دهند و با چه کسانی همکاری می کنند؟ نکته مهم این است که اکثر تراکنش های بیتکوین با فعالیت مجرمانه مرتبط نیستند. با این حال، مجریانی مانند پلیس یا FBI همچنان هدفشان دستگیری افراد یا سازمان‌هایی است که از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین برای مقاصد غیرقانونی مانند پولشویی یا کلاهبرداری استفاده می‌کنند. به همین ترتیب، آژانسی مانند IRS می‌خواهد صاحبان، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را ردیابی کند تا مالیات‌ها را از سود سرمایه یا درآمد افزایش دهد. شرکت هایی مانند Chainalysis خدماتی را برای نظارت و تجزیه و تحلیل بلاک چین ارائه می دهند. این شرکت‌ها تجزیه و تحلیل می‌کنند که آیا بیت‌کوین معینی که در حال حرکت بین کیف‌پول‌ها است، به نوعی با فعالیت‌های مجرمانه مرتبط است یا خیر و ممکن است با FBI در کمک به بازرسان برای ردیابی وجوه ارزهای دیجیتال در سطح بین‌المللی همکاری کنند.

آیا مقامات می دانند بیتکوین کی و کجا خریداری می شود؟

جدا از تجزیه و تحلیل داده ها که به تنهایی یا با همکاری شرکت های خصوصی انجام می شود، مقامات ممکن است اطلاعاتی را از صرافی های متمرکز درخواست کنند. به دلیل مقررات، صرافی های متمرکز نیز ممکن است موظف به اشتراک گذاری چنین اطلاعاتی باشند. با این حال، همه صرافی های ارز دیجیتال با مقامات همکاری نمی کنند. صرافی متمرکز یک صرافی ارز دیجیتال است که توسط یک نهاد واحد مانند کوین بیس اداره می شود. برای تبدیل شدن به یک اپراتور دارای مجوز در یک کشور یا منطقه خاص، صرافی های متمرکز باید از مقررات پیروی کنند.

به عنوان مثال، برای کاهش ناشناس بودن ارزهای دیجیتال و استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال، اکثر صرافی‌های متمرکز احراز هویت مشتریان یا KYC را در نظر گرفته اند.  KYC به منظور تأیید هویت مشتریان در کنار کمک به مقامات برای تجزیه و تحلیل فعالیت در بلاکچین است. در عمل، افراد باید مجموعه ای از اسناد و داده های خود را قبل از اینکه اجازه تجارت، سرمایه گذاری و معامله را داشته باشند، ارائه دهند.

پس از انجام KYC، ممکن است تبادل درخواست شود یا ممکن است موظف شود که آن داده ها را با سازمان های مجری قانون به اشتراک بگذارد. از آنجایی که صرافی دارای داده‌های شخصی افراد و داده‌های تراکنش است، دولت نیز ممکن است با استفاده از اطلاعات به دست آمده از صرافی های متمرکز، IRS  می تواند کیف پول های بیت کوین ناشناخته را با استفاده از چک های KYC و اطلاعات شخصی مربوطه شناسایی کند.

با این وجود، همه صرافی ها از KYC استفاده نمی کنند. برای مثال، تطبیق صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)  با مقررات مشکل است، زیرا فاقد دفتر مرکزی هستند و توسط یک شرکت متمرکز یا گروه کوچکی از افراد اداره نمی‌شوند.

مالیات بیت کوین چگونه است؟

نحوه گزارش بیت کوین در مورد مالیات ها و قوانین مالیات بیت کوین به موقعیت خاص و کشور محل اقامت مالی شخص بستگی دارد. به عنوان مثال، مالیات دهندگان ایالات متحده باید فروش ارزهای دیجیتال و سایر رویدادهای مشمول مالیات را گزارش کنند و هر یک از این تراکنش ها پیامدهای قانونی متفاوتی دارند. ارز فیات که از فعالیت‌های ارز دیجیتال به‌دست می‌آید، که به عنوان سود تحقق‌یافته نیز در نظر گرفته می‌شود، با نرخ‌های متفاوتی مالیات می‌گیرد و می‌تواند سرمایه یا درآمد محسوب شود. مراقب آخرین به روز رسانی ها از نظر الزامات و تعهدات مالیاتی باشید.

زمانی که شخصی بیت کوین را به صورت نقدی می فروشد، زمانی که بیت کوین را به ارز دیجیتال دیگری تبدیل می کند یا زمانی که بیت کوین را برای خرید کالا یا خدمات خرج می کند، رویدادها ممکن است به عنوان سود سرمایه مشمول مالیات شوند. طبق آخرین الزامات، افزایش سرمایه ارزهای دیجیتال در ایالات متحده باید با ارسال فرم ۸۹۴۹ ثبت شود. اگر شخصی با بیت کوین حقوق دریافت کند یا برای ارائه کالا یا خدمات بیتکوین دریافت کند، ممکن است بیتکوین نیز مشمول مالیات شود. مراقب رویدادهای خاص مرتبط با بلاکچین باشید، زیرا سایر مشوق ها یا پاداش ها نیز ممکن است مشمول مالیات باشند (به عنوان مثال، قرار دادن جوایز یا به دست آوردن دارایی های جدید به دلیل هارد فورک یا ایردراپ).

برعکس، موقعیت‌های خاصی مشمول مالیات نمی‌شوند، به عنوان مثال، زمانی که شخص صرفاً بیت کوین را منفعلانه نگه می‌دارد یا زمانی که کمک‌ها یا هدایای بیت کوین منتقل می‌شود. بسته به موقعیت، ممکن است هنوز الزامات یا الزامات قانونی برای گزارش چنین رویدادهایی به IRS یا یک آژانس واجد شرایط جایگزین وجود داشته باشد.

چه اتفاقی برای ارز دیجیتال گزارش نشده می افتد؟

گزارش نکردن بیت کوین با وجود الزام به انجام آن ممکن است عواقب شدیدی برای زندگی و امور مالی افراد داشته باشد. جریمه برای اظهارنامه نادرست می تواند قابل توجه باشد و حتی در شرایط خاصی جرم محسوب می شود. افراد ممکن است تعجب کنند که آیا صرافی های متمرکز ارزهای دیجیتال به طور فعال به IRS گزارش می دهند. صرافی های متمرکز فرم های مالیاتی را برای IRS صادر می کنند. به همین ترتیب، IRS  برای درخواست اطلاعات افراد و دستگیری کسانی که سعی در تقلب در تعهدات مالیاتی خود دارند، صادر کرده است.

اما، چنین احضارهایی تنها ابزار اجرای قانون نیست که IRS در تلاش خود برای اعمال مالیات بیت کوین از آن استفاده می کند. به عنوان مثال، فرم ۱۰۴۰ به طور خاص از مالیات دهندگان آمریکایی می پرسد که آیا با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین معامله کرده اند یا خیر. برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند از گزارش معاملات بیت کوین، درآمد و سود سرمایه خود اجتناب کنند. با این حال، زمانی که مالیات دهندگان ایالات متحده فعالیت ارزهای دیجیتال مشمول مالیات را گزارش نمی کنند و با حسابرسی یا روند تحقیقاتی IRS مواجه می شوند، ممکن است فرار مالیاتی یا تقلب در نظر گرفته شود. ممکن است افراد در نهایت مجبور به پرداخت جریمه شوند یا حتی با اتهامات کیفری روبرو شوند. در واقع فرار مالیاتی جرم محسوب می شود. این مجازات ممکن است تا نیم دهه زندان و جریمه تا ده ها هزار دلار افزایش یابد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx