ایا بیت کوین توسط دولت ها قابل ردیابی است؟

بیت کوین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 690 نفر

فناوری بلاک چین در اصل ناشناس است اما به دلیل عنصر شفافیت قابل ردیابی است. بنابراین بیت کوین را می توان «شبه ناشناس» نامید. آژانس های دولتی در حال استخدام کارشناسان ارزهای دیجیتال هستند تا در ردیابی این رمز ارز و تأیید هویت به آنها کمک کنند.

در عمل، مقاماتی مانند پلیس، IRS یا FBI چگونه می توانند بیت کوین را ردیابی کنند؟

از آنجایی که مجریان ممکن است مستقیماً طرف های درگیر در تراکنش بیت کوین را شناسایی نکنند، می توانند سعی کنند زنجیره بلوکی را مشاهده کرده و حرکات بیت کوین و الگوهای مربوطه را تجزیه و تحلیل کنند. به این ترتیب، آنها به دنبال و شناسایی کسانی هستند که در حال انجام معاملات هستند.

بنابراین، چرا دولت ها این کار را انجام می دهند و با چه کسانی همکاری می کنند؟ نکته مهم این است که اکثر تراکنش های این رمز ارز با فعالیت مجرمانه مرتبط نیستند. با این حال، مجریانی مانند پلیس یا FBI همچنان هدفشان دستگیری افراد یا سازمان هایی است که از ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین برای مقاصد غیرقانونی مانند پولشویی یا کلاهبرداری استفاده می کنند. به همین ترتیب، آژانسی مانند IRS می‌خواهد صاحبان، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را ردیابی کند تا مالیات‌ها را از سود سرمایه یا درآمد افزایش دهد.

شرکت هایی مانند Chainalysis خدماتی را برای نظارت و تجزیه و تحلیل بلاک چین ارائه می دهند. این شرکت ها تجزیه و تحلیل می کنند که آیا بیت کوین خاصی که در حال حرکت بین کیف پول ها هستند، به نوعی با فعالیت های مجرمانه مرتبط است یا خیر و ممکن است با FBI در کمک به بازرسان برای ردیابی برخی از وجوه ارزهای دیجیتال در سطح بین المللی همکاری کنند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx