کاردانو CIP-69 را در هاردفورک آینده خود می‌گنجاند؛ چه تغییراتی در راه است؟

انتشار 3 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

کاردانو قرار است پیشنهاد بهبود کاردانو شماره 69 یا همان CIP-69 را برای ساده‌سازی توسعه‌ی برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) در به‌روزرسانی بعدی خود ادغام کند. چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار بلاک‌چین کاردانو، تأیید کرد که CIP-69 در هاردفورک آینده‌ی این شبکه به نام چانگ (Chang) گنجانده خواهد شد. هاسکینسون گفت: «درخواست‌های مربوط به CIP-69 را دیدم… به نظر […]

کاردانو

کاردانو قرار است پیشنهاد بهبود کاردانو شماره 69 یا همان CIP-69 را برای ساده‌سازی توسعه‌ی برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) در به‌روزرسانی بعدی خود ادغام کند. چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار بلاک‌چین کاردانو، تأیید کرد که CIP-69 در هاردفورک آینده‌ی این شبکه به نام چانگ (Chang) گنجانده خواهد شد. هاسکینسون گفت:

«درخواست‌های مربوط به CIP-69 را دیدم… به نظر می‌رسد تقاضای زیادی از سوی جامعه برای آن وجود دارد و بنیاد کاردانو (CF) نیز برای گنجاندن CIP-69 در چانگ فشار وارد کرده است.»

توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) روی کاردانو با مشکل وابستگی متقابل روبرو بوده‌اند، جایی که دو اعتبارسنج (که تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند) برای عملکرد نیاز به شناخت یکدیگر دارند و این امر به‌طور جدی طراحی و امنیت پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را محدود می‌کند. در انجمن توسعه‌دهندگان کاردانو آمده است: «یکی از مشکلات این است که دو اعتبارسنج نیاز به شناخت هش یکدیگر دارند. این یک مانع اساسی است و فضای طراحی ما را محدود می‌کند. توکن‌ها معمولاً به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در هر زمانی قابل ضرب باشند و این امر منجر به بررسی‌های بیشتر در فرآیند اجرا و شکنندگی بیشتر در سیستم‌ها می‌شود.»

CIP-69 پیشنهادی به دنبال بهبود امنیت و اعتماد برای توسعه‌دهندگانی است که روی کاردانو برنامه‌نویسی می‌کنند. این تغییر به استفاده‌ی همه‌کاره‌تر از یک اسکریپت اعتبارسنج واحد برای ایفای نقش‌های مختلف، از جمله ضرب و خرج توکن‌ها، بدون پیچیدگی‌های ناشی از محدودیت‌های طراحی فعلی، اجازه می‌دهد.

کاردانو به‌روزرسانی مهم بعدی خود را برای ۳۰ ژوئن برنامه‌ریزی کرده است، اگرچه هاسکینسون اذععان کرد که معرفی CIP-69 احتمالاً باعث تأخیر در هاردفورک چانگ خواهد شد.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx