دادگاه چین می گوید NFT ها دارایی مجازی هستند و توسط قانون محافظت می شوند

چین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 470 نفر

یک دادگاه در شهر هانگژو چین گفته است که مجموعه‌های توکن غیرقابل تعویض (NFT) دارایی مجازی آنلاین هستند که باید تحت قوانین چین محافظت شوند. مقاله ۲۹ نوامبر منتشر شده توسط دادگاه اینترنتی هانگژو (یک دادگاه اینترنتی تخصصی) که توسط وبلاگ نویس رمزنگاری Wu Blockchain در ۵ دسامبر به اشتراک گذاشته شد، نشان می‌دهد کشوری که از سال ۲۰۲۱ شروع به سرکوب ارزهای دیجیتال کرد، ناکنون NFT ها را قانونی می کند.  این مقاله می‌گوید NFT‌ها «ویژگی‌های عینی حقوق مالکیت مانند ارزش، کمیابی، قابلیت کنترل و قابلیت تجارت را دارند» و «متعلق به دسته دارایی مجازی شبکه هستند» که «باید توسط قوانین کشورمان محافظت شود».

دادگاه تصمیم گرفت که «ویژگی‌های قانونی مجموعه دیجیتال NFT» را برای یک پرونده تأیید کند و پذیرفت «قوانین چین در حال حاضر به وضوح «ویژگی‌های قانونی مجموعه‌های دیجیتال NFT» را مشخص نمی‌کنند. دادگاه گفت: «NFT بیان اصلی هنر خالق را متراکم می کند و دارای ارزش حقوق مالکیت معنوی مرتبط است. NFTها «دارایی‌های دیجیتالی منحصربه‌فردی هستند که بر اساس مکانیسم اعتماد و اجماع بین گره‌های بلاکچین شکل گرفته‌اند».

به همین دلیل، دادگاه گفت: “مجموعه های دیجیتال NFT متعلق به دسته اموال مجازی است” و معامله در پرونده حقوقی به عنوان “فروش کالاهای دیجیتال از طریق [اینترنت]” تلقی می شود. این پس از آن صورت می گیرد که دادگاه عالی مردم شانگهای در ماه می سندی را صادر کرد که در آن نام بیت کوین ذکر شده بود. با ممنوعیت کریپتو، چین تلاش کرده است تا NFTها را از ارزهای دیجیتال با یک پروژه بلاکچین و با حمایت دولت برای پشتیبانی از استقرار NFTهای غیرکریپتویی که با پول فیات پرداخت می‌شوند، جدا کند.

چین تنها حوزه قضایی نیست که NFT ها را تحت قوانین مالکیت قرار می دهد. یک قاضی دادگاه عالی سنگاپور در یک پرونده ماه اکتبر از قوانین موجود مالکیت استفاده کرد که NFT ها را به دارایی های فیزیکی مانند ساعت های لوکس یا شراب خوب تشبیه کرد و گفت: “NFT ها به عنوان یک کالای کلکسیونر بسیار مورد توجه ظاهر شده اند.”

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx