کاهش ارزش بازار استیبل کوین سیرکل USDC

استیبل کوین USDC
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 448 نفر

پس از یک رالی ۷ هفته‌ای در ماه‌های می و ژوئن که ارزش بازار USD Coin را به بالای ۵۶ میلیارد دلار رساند، استیبل کوین سیرکل اکنون تمام زمینی را که در اوایل امسال به دست آورده بود، از دست داده است. در روز دوشنبه، USDC با ارزش بازار ۴۶ میلیارد دلار در پایین‌ترین میزان ارزش بازار از ژانویه سال جاری بود.

USDC اخیراً به دلیل تلاش برای “افزایش نقدینگی و کارایی سرمایه” در بایننس ضربه خورده است. در آغاز ماه سپتامبر، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، بایننس، اعلام کرد که تبدیل خودکار موجودی استیبل کوین های رقیب – از جمله USDC، Pax Dollar و TrueUSD – را به استیبل کوین (BUSD) آغاز خواهد کرد.

در آن زمان، جرمی آلر، مدیر عامل سیرکل، در توییتر نوشت که این تغییر می‌تواند منجر به “سرریز USDC بیشتر به بایننس” شود. اما تا اینجا، سخت است که بگوییم این درست است یا خیر. تبدیل‌های خودکار در ۲۹ سپتامبر به پایان رسید. طبق کوین گکو، از ابتدای سپتامبر (زمان اعلامیه بایننس)، ارزش بازار BUSD حدود ۱۲ درصد افزایش و USDC هم ۱۲ درصد کاهش یافته است.

در اوایل سال جاری، تقاضا برای USDC پس از اینکه استیبل کوین الگوریتمی UST ارزش دلاری خود را از دست داد و به صفر رسید، افزایش یافت. همانطور که ترا ازبین رفت، به نظر می رسید سرمایه گذاران به سمت USDC به عنوان یک بندر امن هجوم می آورند. یکی از سخنگویان سیرکل در آن زمان به دکریپت گفت که استیبل کوین آنها “به طور محافظه کارانه توسط پول نقد و تعهدات کوتاه مدت دولت ایالات متحده پشتیبانی می شود.” به نظر می رسد سرمایه گذاران معتقدند که این درست بوده است. بر اساس گزارش کوین گکو، بین ۹ می تا ۱۹ ژوئن، ارزش بازار استیبل کوین سیرکل از ۴۸ میلیارد دلار به ۵۶ میلیارد دلار رسید.

این افزایش همزمان با ترس از تتر، بزرگترین رقیب آن اتفاق افتاد، زمانی که استیبل کوین برای مدت کوتاهی پیوند دلاری خود را از دست داد. بر اساس گزارش کوین گکو، در نتیجه، طی ماه های می و ژوئن، تتر از ارزش بازار ۸۳ میلیارد دلاری به ۶۸ میلیارد دلار کاهش یافت.

برای استیبل کوین هایی که پیوند ۱:۱ خود را با یک ارز اصلی (در این مورد دلار آمریکا) حفظ می کنند، ارزش بازار آنها تقریباً منعکس کننده عرضه در گردش آنها است. این به این دلیل است که اکثر صادرکنندگان متمرکز، از جمله سیرکل و تتر، هنگام خریدها توکن‌های جدید ایجاد می‌کنند و سپس اگر لازم باشد توکن‌ها را می‌سوزانند، یا زمانی که بازخرید شدند، آنها را از گردش خارج می‌کنند.

برای مدتی به نظر می رسید که USDC ممکن است USDT را پشت سر بگذارد و به بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار تبدیل شود. اما شکاف بین این دو استیبل کوین بزرگ به ۲۲ میلیارد دلار افزایش یافته است که ۱۰ میلیارد دلار نسبت به جولای افزایش یافته است. به نظر می رسد این افزایش شکاف بیشتر به افت USDC مربوط می شود تا رشد تتر.

در حالی که USDC در ماه می به نقطه شروع خود بازگشت، زمانی که شرایط بازار به ویژه برای استیبل کوین‌ها سخت شد، تتر هنوز نتوانسته بالاترین رکورد خود را به دست آورد. پس از تجربه میلیاردها بازخرید در اوایل سال جاری، هنوز ۱۵ میلیارد دلار زیر ارزش بازاری است که قبل از فروپاشی ترا داشت.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx