شرکت استخراج بیت کوین بدهی‌اش را با دستگاه ماینر صاف کرد

انتشار 1 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

شرکت استخراج بیت کوین کر ساینتفیک بدهی‌اش را با دستگاه ماینر صاف کرد کر ساینتفیک (Core Scientific) که زمانی  یکی از برجسته‌ترین شرکت استخراج بیت کوین بود، با گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG) قراردادی امضا کرد تا 27403 دستگاه ماینینگ خود را تحویل دهد و بدین ترتیب بدهی معوق 38.6 میلیون دلاری خود را بپردازد. […]

شرکت استخراج بیت کوین کر ساینتفیک

شرکت استخراج بیت کوین کر ساینتفیک بدهی‌اش را با دستگاه ماینر صاف کرد

کر ساینتفیک (Core Scientific) که زمانی  یکی از برجسته‌ترین شرکت استخراج بیت کوین بود، با گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG) قراردادی امضا کرد تا 27403 دستگاه ماینینگ خود را تحویل دهد و بدین ترتیب بدهی معوق 38.6 میلیون دلاری خود را بپردازد. این شرکت چند روز قبل از کریسمس 2022 اعلام ورشکستگی کرد.

به دنبال راهی برای خروج

بر اساس یک پرونده در دادگاه ورشکستگی منطقه جنوبی تگزاس، کر ساینتفیک موافقت کرد که بیش از 27000 ریگ ماینینگ خود (حدود 18 درصد از کل تجهیزات خود) را برای پر اخت بدهی خود به NYDIG بدهد. این معامله باید قبل از رسمی شدن به تایید مراجع مربوطه برسد.

کر ساینتفیک ادعا کرد که این ماینرها دیگر برای تجارت آن حیاتی نیستند و اهمیت پرداخت وام را برجسته می‌کند. این شرکت در سال 2020 برای گسترش تجارت خود 77.5 میلیون دلار از شرکت مدیریت سرمایه گذاری وام گرفت. با این حال، به دلیل کاهش درآمد ناشی از بازار نزولی، تسویه بدهی خود را تا پایان سال 2022 متوقف کرد. زیان خالص ماینر تا سه ماهه سوم 2022 به 1.7 میلیارد دلار رسید. این ماینر تقریباً 8000 بیت کوین (تقریباً کل موجودی خود) را فروخت تا سرپا بماند، اما این نتوانست جلوی ورشکستگی این شرکت استخراج بیت کوین را بگیرد.

قیمت پایین ارزهای دیجیتال (در مقایسه با دوره صعودی 2021) و افزایش هزینه های انرژی، شرکت استخراج بیت کوین کر ساینتفیک را به سمت تشکیل پرونده حفاظت از ورشکستگی فصل 11 در پایان دسامبر سوق داد. با اعلام این خبر، سهام آن به 0.05 دلار سقوط کرد. با این حال، بهبود وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در آغاز سال 2023 باعث افزایش قیمت سهام CORZ شده است. در حال حاضر، ارزش سهام تقریباً 0.47 دلار است (افزایش 840 درصدی نسبت به دسامبر).

استخراج بیت کوین با وجود ورشکستگی ادامه دارد

علیرغم مشکلاتی که داشت، این شرکت مستقر در ایالات متحده 1356 بیت کوین در نوامبر و 1435 بیت کوین در دسامبر تولید کرد. قدرت ماینینگ آن برای ماه آخر سال 15.7 EH/s بود، در حالی که در 30 روز گذشته 15.4 EH/s بوده است. این همزمان با قصد شرکت برای ادامه تولید بیت کوین برای بازپرداخت طلب بدهکاران خود است. کر ساینتفیک همچنین 500 میلیون دلار جمع آوری کمک مالی به رهبری غول های مالی مانند BlackRock، Ibex Investors، Kensico Capital  و Apollo Capital را تضمین کرد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx