حمله SEC به ۶ آلتکوین و پاسخ دش (Dash) به این حمله

دش
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 406 نفر

جامعه دش (Dash)، رمزارز متمرکز بر حریم خصوصی، به آخرین حمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به این صنعت پاسخ داده و ادعا می کند که این رمزارز یک اوراق بهادار نیست.

در ۱۷ آوریل، SEC آخرین حمله خود را در جنگ با ارزهای دیجیتال انجام داد. هدف این بار صرافی Bittrex بود که آن را به فروش اوراق بهادار ثبت نشده متهم کرد. صرافی Bittrex تصمیم گرفت عملیات خود در ایالات متحده را در اوایل ماه جاری به دلیل عدم اطمینان نظارتی در بحبوحه سرکوب ارزهای دیجیتال به پایان برساند.

در میان شش آلتکوینی که SEC ادعا کرد اوراق بهادار هستند، دش، یک رمزارز پرداخت با محوریت حریم خصوصی بود. پنج توکن دیگر مورد هدف عبارتند از: OMG Network (OMG)، Algorand (ALGO)، Monolith (TKN)، NAGA (NGC) و IHT Real Estate Protocol (IHT).

در ۱۸ آوریل، حساب انجمن دش پاسخ داد که: “هیچ تعبیر معقولی وجود ندارد که Dash را اوراق بهادار خطاب کرد. دش یک فناوری پرداخت است، نه یک اوراق بهادار”

SEC زمانی که یک دارایی را اوراق بهادار می‌داند، مکرراً به آزمون قدیمی هاوی (Howey) استناد می‌کند. این بدان معناست که باید یک قرارداد سرمایه گذاری و انتظار سود از شرکت وجود داشته باشد.

جامعه دش این توصیف را رد کرد و گفت:

«هیچ انتظار معقولی از سود با دش وجود ندارد. این یک فناوری پرداخت است. ماینرها برای ماینینگ پول می گیرند، مسترنودها برای اجرای گره‌ها پول می گیرند، اما هیچکس فقط برای نگه داشتن Dash پولی دریافت نمی کند.»

این سازمان اضافه کرد که هیچ گروهی به کسب سود وعده داده نشده است. این پروژه توسط یک DAO اداره می شود که به طور جمعی در مورد جهت آن تصمیم می گیرد.

جامعه دش همچنین اشاره کرد که چندین نقص در استدلال SEC وجود دارد. اینکه “گروه کنترل دش” یک موجودیت ساختگی است و هسته گروه دش تا سال ۲۰۱۷ وجود نداشت. علاوه بر این، دارندگان Dash انتظار ندارند مسترنودها سودی به آن‌ها ارائه کنند، زیرا شما نمی توانید مسترنود بخرید. حتی شورای رتبه‌بندی رمزارز، DASH را مانند BTC و LTC رتبه‌بندی می‌کند، زیرا کمترین احتمال را دارد که به عنوان یک اوراق بهادار در نظر گرفته شود. این جامعه نتیجه گرفت که:

«پول نقد دیجیتال همتا به همتا جرم نیست. حاکمیت مالی جرم نیست. حکومت غیرمتمرکز جرم نیست. حریم خصوصی جرم نیست. به نظر می‌رسد همه اینها مورد دیگری از سوء تفاهم SEC از فناوری است و به هر چیزی که مربوط به رمزنگاری است شلیک می‌کند.»

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx