کاهش فعالیت دیفای بر روی شبکه اتریوم ادامه دارد

کاهش فعالیت دیفای بر روی شبکه اتریوم ادامه دارد
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 387 نفر

طبق داده‌های DefiLlama، ارزش کل قفل شده (TVL) برای همه پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) که در زنجیره‌های مختلف قرار دارند، ۵۹.۱۸ میلیارد دلار بود. به دنبال ریزش عمومی بازار ارزهای دیجیتال، TVL در اکوسیستم دیفای تا ۶۵ درصد کاهش یافته است. میکردائو که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است، با ارزش کل قفل شده ۷.۹۴ میلیارد دلاری، ۱۳.۴۲ درصد از کل بازار دیفای سهم دارد. همچنین ارزش کل قفل شده این پروتکل نیز بیش از ۱۲۰٪ از آغاز سال کاهش یافته است. تا زمان نگارش این مقاله، ارزش کل قفل شده پروتکل های دیفای ساخته شده بر روی شبکه اتریوم ۳۴.۲۳ میلیارد دلار بود. با توجه به اینکه سایر بخش‌های بازار از آغاز سال کاهش مداوم را ثبت کرده‌اند، فعالیت‌های دیفای در شبکه اتریوم چگونه تحت تأثیر قرار گرفته است؟

کاهش‌های همه جانبه در شبکه اتریوم

اگرچه زنجیره اتریوم بالاترین ارزش کل قفل شده را در بین تمام شبکه‌های موجود در اکوسیستم دیفای دارد، ارزش کل قفل شده در این شبکه در ۹ ماه گذشته بیش از ۱۸۵ درصد کاهش یافته است. داده‌های DefiLlama نشان داد که در ابتدای سال، TVL برای پروتکل‌های درون شبکه اتریوم ۹۸.۸۱ میلیارد دلار بود.

کاهش فعالیت دیفای بر روی شبکه اتریوم ادامه دارد

برای صرافی های غیرمتمرکز (DEX) در اتریوم، تا زمان نگارش این مقاله، ارزش کل قفل شده ۱۳.۹۴ میلیارد دلار تعیین شده بود. در نتیجه “شرایط سخت بازار” که از آغاز سال شاهد آن بودیم، ارزش کل قفل شده برای DEX ها در اتریوم را بیش از ۶۹٪ کاهش داده است.

داده‌های OKLink نشان داد که این پروتکل‌ها از ماه می کاهش مداومی را در حجم معاملات روزانه خود ثبت کرده‌اند. تا ۳ سپتامبر، حجم معاملات روزانه برای DEXهای ساخته شده بر روی زنجیره اتریوم به ۹۳۱ میلیون دلار رسید که تنها در چهار ماه ۹۶ درصد کاهش داشته است. این نشان می دهد که با ادامه روند نزولی بازار، افراد کمتری درگیر استفاده از صرافی های غیرمتمرکز بودند.

کاهش فعالیت دیفای بر روی شبکه اتریوم ادامه دارد

علاوه بر کاهش حجم معاملات روزانه، کاربران فعال روزانه صرافی های غیرمتمرکز در زنجیره اتریوم نیز کاهش یافته اند. جالب اینجاست که این کاهش به می ۲۰۲۱ باز می گردد، در میانه روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال.

تا ۳ سپتامبر، ۷۵۳۲ کاربر از صرافی های غیرمتمرکز اتریوم استفاده کردند. این نشان دهنده کاهش ۹۳ درصدی از ۱۲۴۰۵۰ کاربر روزانه است که در ۹ می ۲۰۲۱ وارد شده اند.

کاهش فعالیت دیفای بر روی شبکه اتریوم ادامه دارد

درآمد روزانه در شبکه اتریوم، از ۲ می کاهش مداوم داشته است. طبق داده های Token Terminal، درآمد روزانه در ۱۸۰ روز گذشته ۷۴.۶ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، در ماه گذشته، این میزان ۱۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش فعالیت دیفای بر روی شبکه اتریوم ادامه دارد

با رشد مداوم تعداد راه حل های مقیاس پذیری لایه ۲ و کاهش تدریجی تراکنش های پردازش شده در اتریوم، کاهش بیشتر درآمد را می توان انتظار داشت.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx