پلتفرم بیت کوین السالوادور: گامی نوین در جهت شفافیت و پذیرش ارزهای دیجیتال

انتشار 2 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

السالوادور، اولین کشوری در جهان که بیت کوین را به عنوان پول قانونی پذیرفته است، پلتفرم جدیدی را برای ارائه اطلاعات مربوط به دارایی‌های خزانه‌داری خود به صورت شفاف و در دسترس عموم راه‌اندازی کرد. السالوادور با پلتفرم جدید شفافیت در نگهداری بیت کوین را افزایش می‌دهد دفتر ملی بیت کوین، یک آژانس دولتی السالوادور […]

پلتفرم بیت کوین السالوادور

السالوادور، اولین کشوری در جهان که بیت کوین را به عنوان پول قانونی پذیرفته است، پلتفرم جدیدی را برای ارائه اطلاعات مربوط به دارایی‌های خزانه‌داری خود به صورت شفاف و در دسترس عموم راه‌اندازی کرد.

السالوادور با پلتفرم جدید شفافیت در نگهداری بیت کوین را افزایش می‌دهد

دفتر ملی بیت کوین، یک آژانس دولتی السالوادور که وظیفه نظارت بر تمام امور مربوط به این ارز دیجیتال را بر عهده دارد، از طریق یک پست در X، راه‌اندازی فضایی مشابه ممپول (mempool) را اعلام کرد. در این فضا، جزئیات مربوط به دارایی‌های خزانه‌داری و تراکنش‌های بیت کوین، در 24 ساعت شبانه روز در هفت روز هفته، قابل ردیابی است.

ممپول در حال حاضر برای بلاکچین اصلی بیت کوین وجود دارد. در این فضا، جزئیات مربوط به بلاک‌ها، تراکنش‌های معلق و کارمزد تراکنش‌ها به صورت بلادرنگ به‌روزرسانی می‌شوند.

بیت کوین در السالوادور

در زمان نگارش این خبر، السالوادور دارای 5748.76 بیت کوین در خزانه‌داری خود است که ارزشی بیش از 300 میلیون دلار دارد. طی هفته گذشته 7 بیت کوین و طی یک ماه گذشته 31 بیت کوین به این خزانه‌داری اضافه شده است.

اقدام اخیر السالوادور، استاندارد جدیدی برای داشتن شفافیت مالی در عملیات‌های دولتی تعیین می‌کند. همچنین این اقدام، مفهوم بسیار مورد بحث دفتر کل عمومی غیرقابل تغییر را ترویج می‌کند که سال‌ها توسط طرفداران بیت کوین و ارزهای دیجیتال به شدت مورد حمایت قرار گرفته است.

السالوادور از زمان پذیرش بزرگترین ارز دیجیتال جهان به عنوان پول قانونی در سال 2021، تعهد خود به بیت کوین را دوچندان کرده است.

جدیت این کشور در قبال سرمایه گذاری در بیت کوین، زمانی که بیش از 5000 بیت کوین را به یک کیف پول سرد که گزینه‌ای امن‌تر برای ذخیره‌سازی در این حوزه محسوب می‌شود منتقل کرد، بیشتر نمایان شد.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx