قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴

قیمت اتریوم در سال 2024
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1404 نفر

اتریوم (ETH)، رمزارز بومی شبکه اتریوم است که اولین آلتکوین و دومین رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار است. اتریوم در حال حاضر در حدود قیمت $ ۳,۳۰۸.۱۸ معامله می‌شود و ارزش بازار آن در زمان نگارش مقاله در حدود ۱۹۵.۳ میلیارد دلار است. شبکه اتریوم از زمانی که در سال ۲۰۱۵ توسط ویتالیک بوترین راه اندازی شد، پس از بیت کوین در کانون توجهات قرار گرفت. این رمزارز دارای هوادران زیادی است که منتظر رشد قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ هستند؛ زیرا به عقیده بسیاری از کاربران، سال ۲۰۲۴ آغاز یک دوره صعودی برای بازار کریپتو خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی شاخص های مختلف، قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ را پیش بینی کنیم و در پایان نگاهی به نمودار این رمزارز دوست داشتنی داشته باشیم.

قیمت اتریوم ۲۰۲۴ : داده‌های کلان چه چیزی را نشان می‌دهند؟

کلان داده‌ها یا Macro Data به داده‌های اقتصادی و اجتماعی یک کشور یا یک منطقه پهناور گفته می‌شود که به وضعیت اقتصادی آن کشور اشاره می‌کنند. داده‌های کلان تاثیر مستقیم و زیادی بر بازارهای مالی، از جمله بازار کریپتو دارند. در ادامه برخی از تاثیرگذارترین این داده‌ها و تاثیر احتمالی آن‌ها بر قیمت اتریوم آمده است.

قیمت اتریوم در سال 2025

داده‌های کلان تاثیر زیادی بر بازارهای مالی دارند

قیمت اتریوم ۲۰۲۴ : پیش‌بینی قیمت اتریوم با آخرین داده‌های کلان

  • شاخص دلار (DXY):شاخص دلار یک معیار برای اندازه‌گیری ارزش دلار ایالات متحده نسبت به ارزهای دیگر جهان است. این شاخص نشان می‌دهد که دلار چقدر در مقایسه با ارزهای دیگر ارزش دارد. از این شاخص برای تعیین تغییرات ارزی، تجارت بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی استفاده می‌شود. در زمان نگارش این مقاله، شاخص دلار (DXY) در ۳۰ روز گذشته روند صعودی واضحی داشته است که این موضوع برای اتریوم و سایر ارزها منفی (Bearish) است.
  • نرخ CPI:داده‌های CPI معیاری است که نشان می‌دهد چقدر قیمت‌های کالاها و خدمات روزمره در یک کشور یا منطقه تغییر می‌کنند. این معیار به ما می‌گوید که تورم در جامعه چه مقداری است. از نرخ CPI به طور مستقیم نمی‌توان نتیجه‌ای گرفت؛ با این حال افزایش این نرخ باعث می‌شود که بانک مرکزی ایالات متحده رویکردی ضد تورمی را پیش بگیرد که معمولا منجر به افزایش نرخ بهره بانکی می‌شود که بصورت تجربی یک سیگنال منفی برای بازار کریپتو است. اخرین داده‌های CPI برای ماه گذشته ۳.۲ درصد بود که افزایش را نشان می‌داد و برای اتریوم منفی به نظر می‌رسد.

قیمت اتریوم ۲۰۲۴ : آخرین اخبار مهم برای اتریوم

  • کاسا والت (Casa Wallet)، یک کیف پول خود حضانتی کریپتو، سرویس جدیدی به نام Ethereum Vault Relay را برای افزایش حریم خصوصی کاربران راه‌اندازی کرده است. این سرویس به کاربران اجازه می دهد بدون افشای آدرس کیف پول خود، ETH را ارسال و دریافت کنند.
  • ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، پیش‌بینی کرده است که به‌روزرسانی‌های آینده شبکه اتریوم باعث می‌شود تا نودهای (Nodes) شبکه به طور کامل بر روی تلفن‌های همراه هوشمند اجرا شوند.
  • شرکت سرمایه گذاری کتی وود، آرک اینوست (Ark Invest)، و شرکت توئنی وان شرز (۲۱Shares) برای دریافت مجوز ارائه صندوق قابل معامله (ETF) اسپات اتریوم در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ثبت نام کرده اند.
پیشبینی قیمت اتریوم در سال 2024

ممکن است در آینده نودهای اتریوم در گوشی‌های موبایل اجرا شوند

کلیه موارد ذکر شده در بالا از پتانسیل بالای اتریوم برای رشدهای احتمالی در آینده خبر می‌دهند. تراکنش‌های خصوصی و کلا حریم خصوصی یکی از اهداف اصلی کریتوکارنسی ها است که با نوع آوری‌هایی مانند Ethereum Vault Relay کاسا والت درحال بهبود هستند. همچنین پیشبینی ویتالیک بوترین به افزایش قابلیت دسترسی به شبکه و افزایش سرعت شبکه اتریوم در آینده اشاره می‌کند که هردو برای این رمزارز بسیار امیدوار کننده و مثبت به نظر می‌رسند. از سوی دیگر، از آنجایی که SEC قبل‌تر اعلام کرده است که اتریوم یک اوراق بهادار نیست، احتمال تایید ETFهای اسپات آن کم نیست. تایید این درخواست شرکت‌های سرمایه گذاری باعث افزایش تقاضا و رشد قیمت اتر می‌شود. همچنین از آنجایی که این ETFها، از نوع اسپات هستند، شرکت ارائه دهنده آن‌ها باید به میزان کافی برای ذخایر خود رمزارز اتریوم را خریداری کند که خود به افزایش تقاضا منجر می‌شود.

قیمت اتریوم ۲۰۲۴ : پیش بینی قیمت اتریوم؛ آیا اتریوم افزایش می یابد؟

با توجه به اطلاعاتی که تا به امروز داریم، انتظار داریم نقدینگی در بازار اتریوم تثبیت شده و یا بهبود یابد و همچنین پذیرش بلاکچین اتریوم و توکن ETH افزایش یابد. بنابراین، احتمال افزایش قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ و یا اواخر سال ۲۰۲۳، بیشتر از احتمال سقوط آن است. با این حال، ریسک‌های کلان همچنان پابرجا هستند که می‌توانند هر زمان که بخواهند جهت بازار را عوض کنند.

اتریوم از ابتدای امسال تا کنون، به دلایل متعددی افزایش یافته است:

  • نرخ تورم کاهش یافته و احساسات بازار را بهبود بخشیده است؛ این موضوع باعث می‌شود که سرمایه گذاران تشویق به سرمایه گذاری در دارایی‌های پر ریسک مانند ارزهای دیجیتال شوند.
  • هر زمان که بازار ارزهای دیجیتال عملکرد خوبی داشته باشد اتریوم نیز سود می برد؛ زیرا بسیاری از ارزهای دیجیتال با استاندارد ERC-20 اتریوم ایجاد شده‌اند.
  • پس از رسوایی و سقوط صرافی FTX، اثرات منفی آن به طور قابل توجهی کاهش یافته است.
  • با کاهش FUD مربوط به FTX، کل ارزش قفل شده (TVL) در فضای دیفای اتریوم رشد کرده که منجر به تقاضای بیشتر برای Eth، جهت پرداخت کارمزدهای گاز شد. این امر قیمت Eth را نیز بالاتر می‌برد.

تحلیل تکنیکال اتریوم

قیمت اتریوم در سال 2024

نمودار هفتگی بیت کوین/تتر در صرافی بایننس

اتریوم (ETH) در ابتدای سال ۲۰۲۳ در حدود قیمت ۱۲۸۰ دلار معامله می‌شد. این رمزارز سپس موفق شد تا در حدود ۱۰۰ روز خود را بالاترین قیمت (ATH) سال ۲۰۲۳ یعنی ۲۱۴۱ دلار برساند. با این حال در ۱۴۷ روزِ پس از ثبت ATH اخیر خود، یک روند نزولی را طی کرده است و تا حدود ۱۶۲۰ دلار پایین آمده است. اکنون حدودا ۴ ماه دیگر تا آغاز سال ۲۰۲۴ باقی مانده است. عملکرد اتریوم در این ۴ ماه بسیار تعیین کننده خواهد بود. اتر در نزدیکی خط روندی معامله می‌شود که از اواسط سال ۲۰۲۲ تشکیل شده و یک حمایت اصلی برای قیمت است. اگر این حمایت حفظ شود احتمالا قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ بالاتر از ATH سال جاری خواهد بود. با این حال دو منطقه تقاضای اصلی برای اتریوم در حدود ۱۵۲۰ دلار (سطح ۰.۳۸ فیب اصلاحی) و ۱۲۳۰ دلار (سطح ۰.۶۱ فیب اصلاحی) قرار دارند. بر اساس ابزار AVA تریدینگ ویو، این دو محدوده از اواسط سال ۲۰۲۲ تا کنون، بیشترین حجم معامله را نیز داشته اند که بر اهمیت و اعتبار آن‌ها می‌افزاید.

سخن پایانی

قیمت اتریوم در ۲۰۲۴ به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ با این حال پس از کاهش FUD مربوط به سقوط FTX به نظر می‌رسد که اوضاع کمی بهتر شده است. ارزش کل قفل شده در اتر افزایش یافته است، اخبار مثبت و امیدوار کننده بیشتر شده و یا اینکه داده‌های کلان در کوتاه مدت منفی بنظر می‌رسند اما وضعیت اقتصاد جهانی درحال بهبود است. با افزایش تقاضا برای اتر، از طریق ثبت ETFها اسپات و افزایش استفاده کاربران از خدمات دیفای، قیمت ETH نیز افزایش می‌یابد. همچنین بخاطر مساعد نبودن اوضاع بازار کریپتو در سال جاری، بسیاری از پروژه ها منتظر آمدن سال ۲۰۲۴ هستند تا توکن‌های خود را راه اندازی کنند. با بهبود وضعیت کلی بازار، اتریوم نیز رشد می‌کند؛ زیرا شبکه اتریوم بستر بسیاری از پروژه های کریپتویی است. با توجه به این موارد می‌توان قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ را صعودی پیش بینی نمود، اگرچه که ریسک‌های کلان همچنان پابرجا هستند و می‌توانند هر زمان که بخواهند جهت بازار را عوض کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx