عضو فدرال رزرو: دلیلی برای صدور CBDC در آمریکا وجود ندارد

CBDC آمریکا
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 462 نفر

میشل بومن، عضو شورای حکام فدرال رزرو آمریکا، گفت که هنوز هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای جهت صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در آمریکا ندیده است. او دلیل این امر را کارآمد بودن سایر ابزارها برای نیازهای موجود می‌داند.

بومن اعلام کرد که استدلال‌های مطرح شده به نفع CBDC، از جمله فراگیری مالی (financial inclusion) و کاهش اصطکاک در سیستم پرداخت، می‌تواند که فقط مختص CBDCها نباشد. این مقام فدرال، روز سه‌شنبه ۱۷ اکتبر در میزگردی که توسط دانشکده حقوق هاروارد برگزار شد، در این خصوص اظهارنظر کرده است.

بومن در سخنرانی خود گفته است: «این‌ها همه مسائل مهمی هستند. من هنوز هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای ندیده‌ام که یک CBDC در آمریکا بتواند هر یک از این مشکلات را موثرتر یا کارآمدتر از روش‌های دیگر حل کند، یا اینکه ریسک‌های کمتری برای مصرف‌کنندگان و اقتصاد داشته باشد.»

FedNow جایگزینی برای CBDC آمریکا

بومن که در گذشته نیز در مورد CBDCها تردید داشته است، گفت که FedNow و سایر راهکارها می‌توانند چالش‌های موجود را حل کنند. FedNow در تابستان گذشته راه‌اندازی شد و به موسسات مالی این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌های فوری را به‌صورت بلادرنگ ارسال و دریافت کنند و زمان تسویه معاملات را کاهش دهند.

بومن همچنین اظهار داشته است: «FedNow و یک سرویس مشابه بخش خصوصی، برای کمک به سریع‌تر و راحت‌تر کردن پرداخت‌های روزانه طراحی شده‌اند و به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهند وجوه خود را در همان روز دریافت کنند و به آن دسترسی داشته باشند و به مشاغل کوچک اجازه می‌دهند تراکنش‌های مالی را بدون تأخیر در پردازش، (به‌صورت) کارآمدتر مدیریت کنند. نوآوری‌های آینده ممکن است بر اساس این خدمات برای رسیدگی موثرتر به اصطکاک سیستم‌های پرداخت و فراگیری مالی بیشتر ساخته شوند.»

CBDC

تاکنون ۱۳۰ کشور که ۹۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را نمایندگی می‌کنند، در حال بررسی CBDC ها هستند

مدتی است که بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در حال بررسی امکان صدور CBDC بوده است. این بانک، سال گذشته گزارشی منتشر کرد که در آن مزایا و معایب CBDC را بررسی شده بود. در این گزارش آمده بود که برای انتشار CBDC نیاز به حمایت کنگره است.

با این حال، بومن گفت که ادامه تحقیقات همچنان حیاتی است، زیرا سایر کشورها همچنان به دنبال CBDC خود هستند. طبق گفته شورای آتلانتیک، تاکنون ۱۳۰ کشور که ۹۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را نمایندگی می‌کنند، در حال بررسی CBDC ها هستند.

استیبل کوین ها در آمریکا

علاوه بر موضوع CBDC در آمریکا، بومن همچنین از استیبل کوین ها انتقاد کرد. بومن اظهار داشت که استیبل کوین ها می‌توانند خطراتی را برای مصرف‌کنندگان و سیستم بانکی ایالات متحده ایجاد کنند. وی اظهار داشت: «در حالی که من از نوآوری مسئولانه‌ای که به نفع مصرف‌کنندگان باشد حمایت می‌کنم، اما در در مورد راهکارهایی که می‌توانند سیستم بانکی را مختل کرده و واسطه‌گری کنند، هشدار می‌دهم. (این‌ها) می‌توانند به مصرف‌کنندگان آسیب بزنند و به ریسک‌های گسترده‌تر در ثبات مالی دامن بزنند.»

قانون‌گذاران کنگره در حال بررسی لایحه‌ای برای تنظیم مقررات مربوط به استیبل کوین‌ها هستند. لایحه‌ای در تابستان گذشته در یک کمیته مجلس نمایندگان تصویب شد، اما در صورت ورود به صحن سنا، احتمالاً با موانع بسیاری روبرو خواهد شد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx