سرقت NFT از طریق فیشینگ در فرانسه

سرقت NFT
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 414 نفر

سایت فیشینگ NFT

کلاهبرداران یک وب‌سایت متمرکز بر توکن های غیر مثلی بورد ایپ کلاب (BAYC) و MAYC ساخته‌اند که به عنوان سرویسی برای متحرک کردن میمون‌ها ظاهر می‌شد، اما در عوض اطلاعات قربانیان را ذخیره می‌کردند تا NFT‌های آنها را بدزدند. طبق گزارش‌ها، مقامات فرانسوی از تحقیقات کارآگاه بلاک چین ZachXBT برای متهم کردن پنج نفر به ظن سرقت ۲.۵ میلیون دلاری توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) از طریق کلاهبرداری‌های فیشینگ استفاده کرده‌اند.

بر اساس گزارش ۱۲ اکتبر از خبرگزاری فرانسه (AFP) که توسط Barron’s به اشتراک گذاشته شده است، کلاهبرداران ادعایی وب سایتی را ایجاد کردند و به عنوان سرویسی که آثار هنری ثابت از MAYC و بورد ایپ کلاب را متحرک سازی می کند، ظاهر شد. متأسفانه، آنها اعتبارنامه‌های قربانیان را ذخیره کردند و NFT‌ هایشان را از طریق وب‌سایت فیشینگ به سرقت بردند.

گفته می شود مظنون ها پنج جوان در حدود ۲۰ سالگی هستند و ظاهراً این طرح را بین اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ انجام داده اند. اتهامات این پنج نفر شامل کلاهبرداری در قالب یک باند جنایتکار، اختفاء کلاهبرداری و ایجاد انجمن مجرمانه است. گمان می رود دو نفر از مظنونان رهبران حلقه باشند و دادستان درخواست کرده است که آنها در بازداشت موقت نگهداری شوند.

ZachXBT اطلاعات کلیدی سرقت NFT را ارائه می دهد

کریستف دوراند، معاون واحد ملی سایبری فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت که پس از مشاهده تحقیقات از سوی زاخ ایکس‌بی‌تی در توییتر، متوجه این حادثه شد. دوراند توضیح داد که ZachXBT در پاسخ به درخواست‌های «جامعه صاحبان سری Bored Ape Yacht Club» که توکن‌های آن‌ها حذف شده بود، تحقیقاتی را آغاز کرده است.

زاخ ایکس‌بی‌تی در توییتر خاطرنشان کرد، از اینکه مقامات فرانسوی علیه کلاهبرداران ادعایی اقدام کرده اند “بسیار خرسند” هستند. این کارآگاه بلاکچین همچنین خوشحال بود که می‌دید کارشان به‌صورت آنلاین اعتبار داده می‌شود، با توجه به اینکه آنها یک محقق مستقل هستند که از کمک‌های مالی جامعه تأمین می‌شود.

بخش مهمی از تحقیقات حول محور استفاده کلاهبرداران ادعایی از تورنادو کش برای ترکیب و برداشت وجوه بود. زاخ ایکس‌بی‌تی مجموعه‌ای از تحقیقات زنجیره‌ای را با تمرکز بر اسکم، کلاهبرداری، هک و پمپ و تخلیه ارسال کرده است و برای تلاش‌های خود ۳۰۳۲۰۰ دنبال کننده قوی در توییتر دریافت کرده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx