کشورهای تحریم شده از بیت کوین استفاده کنند!

تحریم بیت کوین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 540 نفر

دانشگاه هاروارد: کشورهای تحریم شده از بیت کوین استفاده کنند!

یک پژوهش دانشگاه هاروارد از بانک های مرکزی خواسته است که بیت کوین را به عنوان راهی برای دور زدن تحریم ها نگه دارند. فقط السالوادور بیت کوین را به یک پول ملی ارتقا داده است، اما تعدادی از کشورهای تحریم شده ممکن است این جهش جسورانه را انجام دهند.

علاقه مندان به کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان کشورهایی بالقوه برای افزودن بیت کوین به ترازنامه خود نگاه می کنند. مقاله ای از یک دانشجوی سال پنجم دکترا در هاروارد از بانک های مرکزی خواسته است که از بیت کوین (BTC) در ذخایر خود به عنوان راهی برای محافظت از ریسک تحریم ها استفاده کنند.

متیو فرانتی، دانشجوی دکترا، مقاله‌ای را منتشر کرد که سروصدای زیادی در بین علاقه‌مندان به بیت‌کوین ایجاد کرد، زیرا از دولت‌ها می‌خواست که طبقه دارایی را به عنوان بخشی از ذخایر خود اضافه کنند. این پژوهش با عنوان «ریسک تحریم‌های پوششی: ارزهای دیجیتال در ذخایر بانک مرکزی»، برای کشورهایی که با ریسک تحریم مواجه هستند، توصیه شده است که بیت کوین نگه داری کنند.

استفاده از ارزهای دیجیتال و بیت کوین برای دور زدن تحریم‌ها موضوع بحث‌های داغ در چند وقت اخیر بوده است و پس از حمله روسیه به اوکراین، این موضوع به اوج خود رسیده است. در روزهای پس از تهاجم، کشورهای غربی تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه روسیه را انجام دادند که به گفته تحلیلگران می‌تواند اقتصاد این کشور را تا ۶ درصد کوچکتر کند.

از آن زمان، بانک مرکزی روسیه و وزارت دارایی اعلام کرده اند که برای تسهیل تراکنش های بین المللی و دور زدن تحریم ها به ارزهای دیجیتال و بیت کوین روی می آورند.

با این حال، این مقاله خاطرنشان می کند که تمرکز در صنعت دارایی دیجیتال می تواند مانعی در استفاده از طبقه دارایی برای دور زدن تحریم ها باشد. در ماه مارس، کوین‌بیس، جمینی و بایننس به درخواست‌های سازمان‌های مجری قانون ایالات متحده مبنی بر گزارش هر گونه تراکنش مربوط به افراد یا نهادهای تحریم شده روسیه موافقت کردند.

مقاله فرانتی به موضوع اثربخشی تحریم‌ها اشاره نکرده است، اما خاطرنشان می‌کند که این تحریم‌ها می‌تواند پیامدهای ناخواسته‌ای داشته باشد، مانند آسیب رساندن به جمعیت کشوری که تحریم می‌شود.

در طرح کلان، کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کشورهایی هستند که بیشترین تحریم را در جهان وارد کرده اند. با وجود تمایل به دارایی های دیجیتال و فناوری بلاکچین کشورها در انباشت دارایی در ترازنامه خود تردید دارند.

در حال حاضر، تنها السالوادور نزدیک به ۳۰۰۰ بیت کوین در ترازنامه خود دارد. این کشور آمریکای مرکزی سهم عادلانه خود را از تحریم های ایالات متحده داشته است، زیرا مقامات و نهادها با تحریم های شدید روبرو هستند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx