خرید کاردانو Cardano (ADA)

خرید کاردانو
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4754 نفر

خرید کاردانو در مدت اخیر به یکی از گزینه های اصلی سرمایه گذاران حوزه کریپتو تبدیل شده است. قیمت این رمزارز تا به حال فراز و نشیب های فراوانی داشته است. همچنین فعالیت توسعه دهندگان آن نیز رشد چشمگیری به خود دیده. اما کاردانو چیست؟ چه کاربرد هایی دارد؟ برای خرید کاردانو چه باید کرد؟ در این مقاله به صحبت در این موارد می پردازیم:

کاردانو چیست ؟

کاردانو با نماد ADA یک شبکه مبتنی بر بلاکچین اثبات سهام است. هدف تیم توسعه‌ کاردانو رفع مشکلات رمزارزهای پیشین مانند بیت کوین و اتریوم بود. از مهم‌ترین کاربردهای کاردانو می توان به تراکنش‌های بین المللی و امکان ثبت قراردادهای هوشمند و ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز اشاره کرد. بلاکچین منبع باز شبکه کاردانو برای کاربران خود این امکان را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به شخص سوم، معامله‌های خود را انجام دهند. از نظر فعالان حوزه‌ی کریپتو; کاردانو یک رقیب جدی برای اتریوم و دیگر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند محسوب می‌شود.

کاردانو در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و نام خود را از جرولامو کاردانو، یک دانشمند ایتالیایی قرن شانزدهم، گرفته است. توکن بومی کاردانو، ADA نام خود را از ریاضیدان قرن نوزدهم آدا لاولیس گرفته است که به طور گسترده به عنوان اولین برنامه نویس رایانه در جهان شناخته می شود. توکن ADA برای این طراحی شده است که مالکان آن بتوانند در عملیات های شبکه مشارکت کنند. از این رو کسانی که این ارز دیجیتال را در اختیار دارند، حق رای دادن در مورد هرگونه تغییر پیشنهادی در نرم افزار را دارند.

کاردانو توسط چارلز هاسکینسون، که یکی از بنیانگذاران شبکه اتریوم نیز بود، تاسیس شد. او مدیرعامل IOHK است، شرکتی که بلاک چین کاردانو را ساخته است. هاسکینسون علاوه بر اینکه یک کارآفرین فناوری است، یک ریاضیدان نیز هست.

کاربرد های کاردانو

ADA و اکوسیستم کاردانو توسط جامعه ای قوی از سرمایه گذاران و توسعه دهندگان پشتیبانی می شود. از آنجایی که این ارز دیجیتال از نظر ارزش به شتاب خود ادامه می دهد، علاقه مندان به آرامی شروع به پذیرش ADA به عنوان یک روش پرداخت کردند. محبوب ترین روش پرداخت، انتقال همتا به همتا (P2P) بین فرستنده و گیرنده است. در این نوع تراکنش، فرستنده می‌تواند توکن‌های ADA را مستقیماً بدون هیچ واسطه‌ای به آدرس کیف پول گیرنده ارسال کند. با افزایش محبوبیت، کسب‌وکارها شروع به ادغام درگاه‌های پرداخت اختصاصی ADA کرده‌اند که به مشتریان امکان خرید آنلاین با این رمزارز را می دهد.

کاردانو برای هر تراکنش به طور متوسط ۰.۱۶ ADA کارمزد دریافت می کند. این محاسبه بر اساس دو عامل است. یکی کارمزد استاندارد برای هر تراکنش و دیگری اندازه تراکنش. در نتیجه کارمزد معامله بر اساس ارزش دلاری معامله افزایش می یابد. همچنین کاربران پس از خرید کاردانو می‌توانند با اعتبارسنجی تراکنش‌های پرداخت در بلاک چین کاردانو، فرآیندی که معمولاً به عنوان استیک شناخته می‌شود، توکن‌های ADA کسب کنند.

خرید کاردانو

برای خرید ارز دیجیتال باید از صرافی های رمزارزی استفاده کرد. صرافی های ارز دیجیتال پلتفرم های آنلاینی اند که مختص معامله رمزارزها می باشند. برای مثال صرافی بایننس (بزرگترین صرافی بین المللی) و صرافی آمریکایی کوین بیس. برای خرید کاردانو کافیست در یکی از این صرافی ها حساب کاربری داشته باشید. اما امکان خرید کاردانو و دیگر رمزارز ها با ریال در این صرافی ها وجود ندارد. کاربران باید حساب بانکی معتبر خارجی داشته باشند یا از استیبل کوین ها استفاده کند. همچنین به دلیل تحریم ها امکان احراز هویت حساب کاربری با مدارک شناسایی برای کاربران ایرانی وجود ندارد. علاوه بر این خطراتی از جمله بلاک شدن حساب و از دست دادن دارایی ها کاربران ایرانی تهدید می کند. از این رو پیشنهاد می شود که برای خرید کاردانو و سایر رمزارز ها به یک صرافی معتبر داخلی مراجعه کنید.

صرافی ارزینجا یکی از صرافی های معتبر داخلی است که از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و درحال حاضر امکان خرید کاردانو و ۴۰۰ رمزارز مختلف را برای هموطنان عزیزمان فراهم نموده است. کاربران می توانند با استفاده از وب سایت یا اپلیکیشن ارزینجا به خرید و فروش ارز دیجییتال بپردازند. فرایند ثبت نام و استفاده از پلتفرم ارزینجا بسیار ساده و سریع می باشد. تنها کافیست که به وب سایت صرافی  مراجعه کنید و از قسمت ثبت نام اقدام به ایجاد یک حساب کاربری کنید. سپس حساب خود را احراز هویت کنید و با شارژ آن با کارتهای عضو شتاب به خرید کاردانو و دیگر رمزارز های معتبر بازار بپردازید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه ثبت نام و طریقه انجام خرید و فروش در صرافی ارزینجا به این لینک مراجعه کنید.

چگونه کاردانو را استیک کنیم؟

پس از خرید کاردانو می توانید آن را استیک کنید و در ازای آن سود دریافت کنید. شما می توانید ADA را در یک صرافی متمرکز یا یک کیف پول وب ۳ مخصوص این کار استیک کنید. اگر مبتدی هستید و در صرافی های بین المللی مانند بایننس حساب احراز هویت شده ندارید; روش اول اصلا توصیه نمی شود. اما روش دوم برای همه قابل دسترس است.

کیف پول وب ۳ یک کیف پول کریپتو است که به کاربران امکان می دهد تا دارایی های دیجیتال خود را مدیریت کنند و در عین حال کنترل کامل بر وجوه خود را حفظ کنند. بسیاری از کیف‌پول‌های وب ۳، خدمات استکینگ را نیز ارائه می دهند، که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌ها را به استخرهای استکینگ واگذار کنند تا پاداش‌هایی را مستقیماً در کیف پول خود دریافت کنند.

استکینگ ADA با استفاده از کیف پول وب ۳ به شرح زیر است

یک کیف پول راه اندازی کنید. به عنوان مثال، کیف پول Guarda.
مقداری ADA را از حساب صرافی به کیف پول وب ۳ خود انتقال دهید.
توکن‌های خود را به استخری برای تفویض اختیار انتقال دهید و شروع به کسب جوایز استیک ADA کنید.

سخن پایانی

اگر قصد خرید کاردانو یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید درک ریسک‌ها; مانند از دست دادن احتمالی کل پول سرمایه‌گذاری‌تان، بسیار حیاتی است. قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در این حوزه لازم است که دانش و اطلاعات خود را در این زمینه تقویت کنید. این بازار از جمله بازار های پر ریسک است و همانطور که می تواند دارایی شما را چندین برابر کند; میتواند آن را نیز از بین ببرد. اگرچه تجربه ثابت کرده است ; سرمایه گذارانی که دید بلند مدت دارند و سرمایه خود را در رمزارز های با ثبات تر و تایید شده تر قرار داده اند معمولا سود خوبی کرده اند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx