آموزش خرید بیت کوین Bitcoin (BTC)

آموزش خرید بیت کوین
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 423 نفر

بیت کوین چیست؟

بیت کوین (با نماد BTC)، شناخته شده‌ترین و بزرگترین ارز دیجیتال جهان، در سال ۲۰۰۹ با هدف ایجاد یک سیستم بانکداری غیرمتمرکز به جهانیان معرفی شد. بیت کوین درواقع یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در ابتدا توسط یک شخص یا گروهی از افراد با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ توصیف شد و بلافاصله پس از آن، در ژانویه ۲۰۰۹ راه اندازی شد.

بیت کوین یک ارز آنلاین همتا به همتا است، به این معنی که همه تراکنش‌ها مستقیماً بین شرکت‌کنندگان مساوی و مستقل شبکه انجام می‌شود، بدون اینکه نیازی به هیچ واسطه‌ای برای اجازه یا تسهیل این تراکنش‌ها باشد. به گفته خود ناکاموتو، بیت کوین ایجاد شد تا «پرداخت‌های آنلاین مستقیماً از یک طرف به طرف دیگر بدون نیاز به یک مؤسسه مالی یا بانک ارسال شود». برخی از مفاهیم برای نوع مشابهی از ارزهای الکترونیکی غیرمتمرکز قبل از بیت کوین وجود دارد، اما بیت کوین این تمایز را دارد که اولین ارز دیجیتالی است که به طور واقعی مورد استفاده قرار گرفته است.

محبوب‌‌ترین رمزارز دنیا

از آنجایی که بیت کوین اولین رمزارز پرطرفدار دنیا است، معمولا معاملات آن در همه صرافی‌های ارز دیجیتال نیز در دسترس می‌باشد. چه از لحاظ پذیرش و چه از لحاظ قیمت، این رمزارز از ابتدای راه اندازی فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده است. بیت کوین مسیر خود را از قیمت‌های بسیار پایین در حد چند صدم دلار آغاز کرد و در ۸ نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت تاریخی خود (در زمان نگارش این مقاله) در حدود ۶۹۰۰۰ دلار رسید. می‌توان گفت که از آن به بعد محبوبیت بیشتری هم بدست آورده است، به‌طوری که بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهانی مانند پی‌پال، ویکی‌پدیا و.. شروع به استفاده از آن کردند.

جالب است ذکر کنیم که بیت کوین از زمان راه اندازی تا این لحظه سودی در حدود ۱۷۰۵۷.۲۹ درصد را ثبت کرده است. اگرچه گرفتن تمام این سود در عمل تقریبا ممکن نیست اما این درصدها در بازار کریپتو تقریبا به موضوعی طبیعی تبدیل شده اند. بسیاری از بزرگان حوزه اقتصاد از جمله رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پرفروش پدر فقیر پدر پولدار، خرید بیت کوین را توصیه کرده‌اند. اما چگونه بیت کوین بخریم؟ در این مقاله با آموزش خرید بیت کوین در خدمت شما هستیم.

مطالعه بیشتر: مستند بیت کوین | ۷ فیلمی که آینده شما را تغییر خواهند داد

آموزش خرید بیت کوین از صرافی ارزینجا

صرافی ارزینجا یک صرافی ارزدیجیتال از نوع OTC است که خرید و فروش بیش از ۵۰۰ رمزارز مختلف را پوشش می‌دهد. خرید بیت کوین و سایر رمزارزها از ارزینجا بسیار ساده بوده و در چند گام انجام می‌شود.

مراحل خرید بیت کوین از صرافی ارزینجا

پس از تکمیل ثبت نام و احراز هویت در صرافی ارزینجا، با دنیال کردن این مراحل می‌توانید به سادگی رمزارز مورد نظر خود را خریداری کنید.

۱- جهت خرید از سایت ارزینجا پس از ورود به پنل کاربری، باید اعتبار کاربری خود را افزایش دهیم. روی افزایش اعتبار کلیک میکنیم.
آموزش خرید بیت کوین

۲- کادر افزایش اعتبار برای ما نمایش داده می شود سپس روی گزینه افزایش اعتبار می رویم و مبلغ مورد نیاز را وارد کرده و شماره کارتی که قصد خرید از آن را داریم مشخص میکنیم. (در نظر داشته باشید که طبق قوانین، کارت بانکی می بایست به نام خود کاربر باشد).

خرید بیت کوین

۳- گزینه پرداخت آنلاین را انتخاب کرده و به درگاه بانکی وصل می شویم. (هنگام افزایش اعتبار می بایست با آی پی ایران وارد شوید و فیلتر شکن خود را خاموش نمایید).

آموزش خرید ارز دیجیتال

۴- پس از افزایش اعتبار کاربری، جهت خرید از سایت ارزینجا به دو روش میتوان اقدام نمود؛ گزینه سفارش جدید را انتخاب کنیم و یا روی گزینه کیف من کلیک کنیم.

خرید ارز دیجیتال

۵- پس از انتخاب کیف من روی گزینه خرید و فروش رفته و آنرا انتخاب میکنیم و حال صفحه جدیدی باز شده که در آن قسمت نوع معامله خرید را مشخص می کنیم.

آموزش خرید اتریوم

۶- در قسمت نوع ارز اسم ارز مد نظر را در جست و جوی ارزها وارد کرده، به عنوان نمونه بیت کوین را انتخاب می نماییم.

خرید و فروش ارز دیجیتال

۷- مقدار عددی یا تومانی ارز را وارد می کنیم که به عنوان نمونه میزان ۰.۰۰۴ را وارد کردیم.

قیمت بیت کوین

۸- اگر قصد خرید از کل اعتبار خود را دارید می توانید روی گزینه انتخاب کلیک کرده تا همه موجودی تومانی جهت خرید انتخاب گردد.

* نکته مهم: حداقل خرید از سایت ارزینجا ۵۰۰.۰۰۰ تومان می باشد و کمتر از این مقدار امکان خرید وجود ندارد.

آموزش خرید رمزارز

۹- حال در قسمت چپ صفحه خلاصه ای از خرید وجود دارد که شامل این موارد می شود: نام ارز درخواستی، قیمت هر واحد از آن ارز و مبلغ کسر شده از اعتبار حساب کاربری.

گزینه پرداخت از اعتبار حساب کاربری را انتخاب می کنیم.

آموزش خرید اتریوم

۱۰- در نهایت سفارش خرید با موفقیت ثبت می گردد و از طریق مشاهده وضعیت و یا گزینه تاریخچه می توان وضعیت سفارش خرید را بررسی کرد.

ترید بیت کوین

سایت ارزینجا یکی از قدیمی ترین پلتفرم های خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران می باشد که سعی کرده تمامی ارزهای معتبر و ارزهایی که در صرافی بایننس معامله می گردد را برای کابران ایرانی جهت انجام معاملات فراهم آورد. با خرید ارز دیجیتال از سایت ارزینجا، ارز درخواستی شما به کیف پول ارزینجا واریز می شود و سپس می توانید از طریق گزینه برداشت در کیف من، ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول شخصی انتقال دهید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx