چگونه NFT بسازیم ؟ نحوه ساخت و فروش NFT در مارکت پلیس ها

ساخت NFT
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 562 نفر

نحوه ساخت و فروش NFT

توکن‌های غیرمثلی یا NFT، این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. مردم برای این دارایی های رمزنگاری کلکسیونی منحصر به فرد پول زیادی می پردازند. یک NFT توسط هنرمند دیجیتال معروف به بیپل در اوایل سال ۲۰۲۱ به قیمت ۶۹ میلیون دلار فروخته شد، همچنین بسیاری دیگر از NFT ها به قیمت های چند میلیون دلاری فروش رسیده اند. پتانسیل سود زیاد افراد بیشتری را به سمت ساخت NFT سوق می دهد. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه ساخت (مینت) و فروش NFT آورده شده است.

آیتم موردنظر خود را انتخاب کنید

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید مشخص کنید که چه دارایی دیجیتال منحصربه‌فردی را می‌خواهید به NFT تبدیل کنید. این می تواند یک نقاشی سفارشی، تصویر، موسیقی، کلکسیون بازی ویدیویی، میم، GIF یا حتی یک توییت باشد. NFT یک کالای دیجیتال منحصر به فرد است که تنها یک مالک دارد. این نادر بودن به NFT ارزش می دهد. مطمئن شوید که حقوق مالکیت معنوی موردی را که می‌خواهید به NFT تبدیل کنید، دارید. ساخت NFT برای دارایی دیجیتالی که شما مالک آن نیستید می تواند شما را با مشکل قانونی مواجه کند.

نحوه ساخت NFT

بلاک چین خود را برای ساخت NFT انتخاب کنید

هنگامی که دارایی دیجیتال منحصر به فرد خود را انتخاب کردید، زمان آن است که فرآیند تبدیل آن به یک NFT را آغاز کنید. این با تعیین فناوری بلاک چینی که قصد دارید برای NFT خود استفاده کنید، شروع می شود. محبوب ترینشبکه  در میان هنرمندان و سازندگان NFT، اتریوم است. از دیگر گزینه های محبوب می توان به تزوس، پولکادات، کازماس و زنجیره بایننس اشاره کرد.

کیف پول دیجیتال خود را راه‌اندازی کنید

اگر از قبل یک کیف پول دیجیتال ندارید، باید یک کیف پول دیجیتالی را برای ساخت NFT خود راه‌اندازی کنید، زیرا برای تأمین سرمایه اولیه خود به مقداری ارز دیجیتال نیاز دارید. کیف پول به شما امکان دسترسی به دارایی های دیجیتالی شما را می دهد. کیف پول های برتر NFT عبارتند از متامسک، Math Wallet، آلفا ولت و تراست ولت. هنگامی که کیف پول دیجیتال خود را راه اندازی کردید، باید مقداری ارز دیجیتال بخرید. اکثر پلتفرم های NFT اتر، ارز دیجیتال بلاک چین اتریوم را می پذیرند. اگر قبلاً در جای دیگری صاحب ارز دیجیتال هستید، باید آن را به کیف پول دیجیتال خود متصل کنید تا بتوانید از آن برای ساخت و فروش NFT استفاده کنید.

کیف پول برای NFT

بازار NFT خود را انتخاب کنید

هنگامی که یک کیف پول دیجیتال و مقداری ارز دیجیتال دارید، وقت آن است که شروع به ساخت NFT خود کنید. برای این کار، باید یک بازار NFT را انتخاب کنید. برخی از بازارهای برتر NFT عبارتند از اوپن سی، اکسی مارکت پلیس، Larva Labs/CryptoPunks، NBA Top Shot، رریبل، سوپرریر، Foundation و Nifty Gateway. برای یافتن پلتفرمی مناسب برای NFT شما باید در مورد هر بازار NFT تحقیق کنید. به عنوان مثال، اکسی مارکت پلیس فروشگاه آنلاین برترین NFTهای بازی اکسی اینفینیتی است. در همین حال، NBA Top Shot یک بازار بسکتبال متمرکز است. همچنین توجه به این نکته مهم است که برخی از بازارها به ارز دیجیتال خود نیاز دارند. برای مثال، بازار NFT رریبل به توکن RARI نیاز دارد. اوپن سی معمولاً مکان خوبی برای شروع است. این به شما امکان می دهد NFT خود را ضرب کنید و در فروش NFT پیشرو است.  پس از انتخاب بازار NFT خود، باید آن را به کیف پول دیجیتال خود متصل کنید. این به شما امکان می دهد هزینه های لازم را برای ساخت NFT خود بپردازید.

فایل خود را آپلود کنید

بالاخره آماده هستید تا NFT خود را مینت کنید. بازار NFT انتخابی شما باید یک راهنمای گام به گام برای آپلود فایل دیجیتال شما در پلتفرم خود داشته باشد. این فرآیند به شما امکان می‌دهد فایل دیجیتالی خود (یک نوع فایل PNG، GIF،  MP3 یا سایر فایل‌ها) را به یک NFT قابل فروش تبدیل کنید.

فرآیند فروش

مرحله نهایی در فرآیند ساخت NFT این است که تصمیم بگیرید چگونه می خواهید NFT خود را بفروشید. بسته به پلتفرم، می توانید:

آن را با قیمت ثابت بفروشید: با تعیین یک قیمت ثابت، به اولین فردی که مایل به پرداخت آن قیمت است اجازه می‌دهید NFT شما را بخرد.

یک حراج زمان دار تنظیم کنید: یک حراج زمان دار به علاقه مندان به NFT شما یک محدودیت زمانی می دهد تا پیشنهاد نهایی خود را ارسال کنند.

شروع حراج نامحدود: حراج نامحدود محدودیت زمانی تعیین نمی کند. در عوض، شما کنترل دارید که حراج را هر زمان که بخواهید پایان دهید.

باید حداقل قیمت را تعیین کنید (در صورت راه اندازی یک حراج)، حق امتیاز خود را برای ادامه نقدینگی NFT خود در صورت فروش مجدد در بازار ثانویه و مدت زمان برگزاری حراج (در صورت زمان بندی) تعیین کنید. هنگام تعیین حداقل قیمت، کارمزدها را در نظر داشته باشید زیرا اگر قیمت را خیلی پایین تعیین کنید، ممکن است از فروش NFT خود ضرر کنید. متأسفانه، هزینه های ساخت و فروش NFT می تواند پرهزینه و گیج کننده باشد. بسته به پلتفرم و قیمت، می توانید هزینه لیست، کارمزد مینت NFT، کمیسیون فروش و کارمزد تراکنش را برای انتقال پول از کیف پول خریدار به کیف پول خود بپردازید. کارمزدها همچنین به دلیل نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال می توانند نوسان داشته باشند. به همین دلیل، مهم است که نگاه دقیقی به هزینه‌هایی که باید برای ساخت و فروش NFT خود بپردازید بیندازید تا مطمئن شوید که ارزش آن‌ را دارند.

فروش NFT

ساخت NFT می تواند یک سرمایه گذاری سودآور باشد

قیمت فروش NFT ها با افزایش محبوبیت در حال افزایش است. در نتیجه، سازندگان NFT می توانند پول زیادی به دست آورند. با این حال، با توجه به تمام هزینه‌های مربوط به مینت و فروش NFT، همهNFT‌ها حتی فروش هم نمی‌روند، چه برسد به اینکه سازنده‌شان پولی درآورند. با توجه به هزینه ها، باید خود را برای احتمال از دست دادن پول در ساخت NFT خود آماده کنید. بهترین راه برای جلوگیری از ضرر این است که مطمئن شوید یک NFT را بفروشید که دیگران آن را ارزشمند بدانند و حداقل قیمتی را تعیین کنید که بیش از هزینه های مربوطه را جبران کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx