پسر ۱۲ ساله از فروش NFT های خودش حدود ۱ میلیون دلار سود کرد

ساخت و فروش NFT
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 817 نفر

پسر ۱۲ ساله از فروش NFT های خودش حدود ۱ میلیون دلار سود کرد

NFT  مخفف عبارت Non-Fungible Token است که به معنای توکن غیر قابل معاوضه است. در واقع،NFT ها به عنوان دارایی های دیجیتال بدون قیمت (priceless) شناخته می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند تا حق مالکیت یک دارایی دیجیتالی خاص را بدون امکان معاوضه با دارایی های مشابه، به دست آورند. این دارایی های دیجیتال شامل تصاویر، ویدیوها، صداها، نقاشی ها، بازی ها و سایر محتویات مرتبط با هنر، ورزش، بازی های ویدیویی و غیره هستند. به طور کلی، NFT ها به عنوان یکی از ابزارهای برای خلق ارزش در دنیای دیجیتال و ایجاد بازارهای دارایی های دیجیتال بدون واسطه شناخته می‌شوند. NFT مخفف عبارت Non-Fungible Token است که به فارسی به‌معنای “توکن غیرقابل معامله” است. این توکن‌ها متمایز از توکن‌های قابل معامله‌ی فراوان هستند که ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم هستند. خرید و فروش NFT در بازارهای مخصوص صورت می‌گیرد. توکن‌های NFT برای نمایش اموال دیجیتالی مثل تصاویر، ویدئو، موسیقی و سایر اشیاء دیجیتالی استفاده می‌شوند. هر توکن NFT به عنوان یک عنصر متمایز، منحصر به فرد و غیرقابل تعویض و قابل تکثیر طراحی شده است. به عبارت دیگر، توکن NFT به شما اجازه می‌دهد که ادعا کنید که شما صاحب اصلی یک مال دیجیتالی خاص هستید.

استفاده از توکن‌های NFT به شما امکان می‌دهد تا از مزایای بیشتری نسبت به فروش مال دیجیتالی بدون NFT بهره‌مند شوید. به عنوان مثال، با ایجاد یک توکن NFT برای یک تصویر، شما می‌توانید نسخه‌ای از آن تصویر را به صورت معمول به فروش برسانید، اما صاحب اصلی توکن NFT، صاحب اصلی این تصویر در قالب یک مال دیجیتالی خواهد بود که می‌تواند به طور مستقل بازاریابی و فروش شود. توکن‌های NFT اخیراً در بخش‌هایی از صنایع هنری، بازی‌های ویدئویی، ورزشی و سایر صنایع دیجیتال به کار گرفته شده‌اند و بسیاری از افراد و شرکت‌ها به آن‌ها علاقه نشان داده‌اند.

NFTها

داستان پسر ۱۲ ساله

داستان جالب این مقاله در مورد یک پسر ۱۲ ساله است که از طری NFTها میلیونر شده است. احمد وقتی در مدرسه نیست، از شنا، تکواندو و کدنویسی لذت می برد. احمد در ۵ سالگی پس از تماشای کار پدرش عمران به عنوان یک توسعه دهنده وب شروع به برنامه نویسی کرد. او با HTML و CSS شروع کرد و به پیشرفت مهارت های کدنویسی خود ادامه داد و بعداً جاوا اسکریپت و برنامه های دیگر را یاد گرفت. اما اخیراً توکن‌ های غیرمثلی یا NFTها و قراردادهای هوشمند یا مجموعه‌ای از کدها که به آنها قدرت می‌دهند، توجه احمد را به خود جلب کرده‌اند. احمد که در لندن زندگی می‌کند. او در مضاحبه با CNBC گفت:

 «من برای اولین بار در اوایل سال جاری درباره NFT ها یاد گرفتم. من شیفته NFTها شدم زیرا می توانید به راحتی مالکیت NFT را توسط بلاک چین منتقل کنید.» NFTها دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی هستند، از جمله jpeg و کلیپ‌های ویدیویی، که با کد ثبت‌شده در زنجیره بلوکی، که یک دفتر کل دیجیتال غیرمتمرکز است، نشان داده می‌شوند. هر NFT را می‌توان خرید و فروخت، درست مانند دارایی‌های فیزیکی، اما بلاک چین اجازه می‌دهد تا مالکیت و اعتبار هر کدام ردیابی شود. احمد از این فناوری هیجان زده بود و تصمیم گرفت برای خودش مجموعه NFT ایجاد کند.

احمد می‌گوید: اولین مجموعه NFT او، که اوایل تابستان امسال راه‌اندازی کرد، متشکل از ۴۰ آواتار رنگارنگ و پیکسل‌شده به نام Minecraft Yee Haa است که پس از صرف ساعت‌های زیادی برای بازی [بازی ویدیویی] Minecraft ایجاد کرد. او می گوید که او آثار هنری را خلق کرده و هر کدام را خودش کدگذاری کرده است. مجموعه بلافاصله فروخته نشد، اما خوب بود. احمد این پروژه را بیشتر به عنوان یک تجربه یادگیری می دید تا کسب سود و می خواست به ایجاد این NFTها ادامه دهد.

در ماه ژوئن، او شروع به کدنویسی Weird Whales، دومین مجموعه NFT خود کرد که شامل ۳۳۵۰ نهنگ پیکسلی است که هر کدام دارای ویژگی های متمایز هستند. این پروژه نوعی الگوی رفتاری را با استفاده از تصویر یک نهنگ با ویژگی‌هایی شبیه به کریپتوپانک‌های نمادین پیکسل‌شده، یکی از اولین مجموعه‌های NFT که وجود داشت، با هم ترکیب کرد. احمد می‌گوید که این پروژه ۳۰۰ دلار هزینه داشته است که عمدتاً شامل پرداخت هزینه‌های گس اتریوم است که برای تأیید هر NFT توسط بلاک چین دریافت می‌شود.

پولدار شدن پسر 12 ساله با NFT

او می‌گوید که در طول مسیر، احمد نحوه کدنویسی مجموعه را از آموزش‌های آنلاین و مربیانی که در انجمن‌های دیسکورد ملاقات کرد، یاد گرفت. پدرش عمران می گوید یکی از توسعه دهندگان پروژه NFT دیگری به نام Boring Bananas اسکریپتی را برای احمد فرستاد تا از آن به عنوان الگویی برای کدنویسی Weird Whales استفاده کند.

احمد می‌گوید: برادرم و پدرم از اینکه چگونه این کار را انجام می‌دهم بسیار هیجان‌زده و مجذوب بودند. ما روی وب‌سایت و قرارداد هوشمند کار کردیم و یک موضوع در توییتر منتشر کردیم. پس از راه اندازی در ماه جولای، کل مجموعه در ۹ ساعت فروخته شد و احمد بیش از ۸۰ اتریوم را در یک روز بدست آورد. از آنجایی که او سود خود را بصورت اتریوم نگه داشته است، این مبلغ با قیمت گذاری امروز بیش از ۱۳۰هزار دلار ارزش دارد. او سپس ۳۰ اتریوم اضافی به ارزش بیش از ۹۵۰۰۰ دلار از بازار فروش مجدد به دست آورد، زیرا احمد در هر فروش ثانویه ۲.۵ درصد حق امتیاز به دست می آورد. احمد تا به امروز بیش از ۳۵۰,۰۰۰ دلار درآمد داشته است و تا پایان ماه آگوست، کل درآمد او بیش از ۴۰۰,۰۰۰ دلار خواهد بود. در حال حاضر، احمد یک حساب بانکی سنتی ندارد، فقط یک کیف پول ارز دیجیتال دارد. احمد می گوید: «من قصد دارم تمام اتریوم‌های خود را حفظ کنم و آن را به پول فیات تبدیل نکنم. ممکن است شواهد اولیه این باشد که در آینده، شاید همه به یک حساب بانکی [نیاز] نداشته باشند و فقط یک آدرس اترسوم و یک کیف پول داشته باشند.» (او می گوید، با این حال، ممکن است به زودی یک حساب بانکی برای اهداف مالیاتی ایجاد کند.)

کالکشن NFT

احمد در حال کار بر روی پروژه NFT دیگری است و پیش‌بینی می‌کند که بسیاری از مجموعه‌های موفق NFT دارای مولفه میم کوین‌ها باشند.  او می گوید، با این حال، کلید مالکیت IP یا مالکیت معنوی او خواهد بود. برای انجام این کار، پدر احمد با وکلایی برای علامت تجاری Weird Whales و دیگر پروژه‌های آینده در تماس بوده است. احمد می گوید: وقتی مردم نهنگ های عجیب و غریب می خرند، روی من و آینده من سرمایه گذاری می کنند. “اگر من به همان شکلی که کار کردم ادامه دهم، ممکن است مانند دیگر کارآفرینان فناوری مانند ایلان ماسک و جف بزوس به موفق شوم”.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx