چگونه وارد بازار خرید و فروش ارز دیجیتال شویم؟

چگونه وارد بازار خرید و فروش ارز دیجیتال شویم؟
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 568 نفر

چگونه وارد بازار خرید و فروش ارز دیجیتال شویم؟

ارزهای دیجیتال ذاتا نوسانات بالایی دارند، که در صورت عدم مدیریت ریسک ممکن است باعث ضرر شما شود. به خاطر داشته باشید که هر کسی می‌تواند یک ارز دیجیتال راه‌اندازی کند، بنابراین بررسی کامل پروژه های سرمایه‌گذاری‌های احتمالی برای جلوگیری از کلاهبرداری ضروری است.

در حالی که ارز دیجیتال ممکن است یک فرصت سرمایه گذاری بلندمدت سودده باشد، کار عاقلانه این است که جوانب احتیاط را رعایت کنید و قبل از ورود به حوزه ارزهای دیجیتال در مورد اهداف و انتظارات خود شفاف باشید. هنگام سرمایه گذاری، بسیار مهم است که چشم انداز بلند مدت خود را در مورد دارایی هایی که می توانند به سرعت به سمت بالا یا پایین حرکت کنند را مشخص کنید. هنگام سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، اشتباه در تصمیم‌گیری‌های هیجانی آسان است، مانند خرید وقتی که قیمت در حال افزایش است به دلیل ترس از دست دادن فرصت یا فروختن با کاهش قیمت‌ها به دلیل ترس. معمولاً سرمایه گذاری بدون هدف و مطالعه استراتژی های سرمایه گذاری خوبی نیستند.

نحوه سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال هر روز در دسترس‌تر و راحت‌تر می شود. تعداد زیادی صرافی، مشابه مواردی که برای سرمایه گذاری های سنتی استفاده می شود، در دسترس هستند. در عرض چند دقیقه می توانید یک حساب کاربری راه اندازی کنید. اما، درست مانند سرمایه گذاری در هر دارایی، انجام تحقیقات خود در مورد یک ارز خاص قبل از سرمایه گذاری ممکن است عاقلانه باشد. اگر می‌خواهید برای اولین بار روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، پنج مرحله زیر می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشد.

مرحله ۱: مشخص کنید روی چه ارز دیجیتالی می‌خواهید سرمایه گذاری کنید

همانطور که ریسک‌های بالقوه و سلامت مالی یک شرکت را قبل از خرید سهام آن ارزیابی می‌کنید، ویژگی‌های متفاوت و منحصربه‌فرد هر ارز دیجیتالی را که برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌اید، درک کرده و به دقت ارزیابی کنید. ممکن است سرمایه گذاری در یک یا چند ارز دیجیتال مختلف را انتخاب کنید.

بررسی ارزهای دیجیتال می تواند دشوارتر باشد زیرا آنها به وسیله ای محبوب برای کلاهبرداری تبدیل شده اند، مانند طرح های پامپ و دامپ. این خطرات ممکن است شما را به این فکر وادار کند که چگونه بدون اینکه قربانی کلاهبرداری شوید، روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید. برای جلوگیری از طرح‌های پامپ و دامپ، نباید روی ارزهای دیجیتال کوچک و جدید که به شدت در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شوند، سرمایه‌گذاری کنید. به یاد داشته باشید که این مسئولیت شماست که ریسک سرمایه گذاری یک ارز دیجیتال معین را تجزیه و تحلیل کنید و در نظر داشته باشید که رسانه های اجتماعی ممکن است منافع شما را در نظر نداشته باشند. علاوه بر این، می‌توانید با سرمایه گذاری از طریق یک پلتفرم بزرگ و معتبر، قرار گرفتن در معرض خطر تقلب و ریسک‌های امنیت سایبری را به حداقل برسانید.

مرحله ۲: یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید

ارزهای دیجیتال باید از طریق صرافی های معتبری مانند بایننس و ارزینجا خریداری شوند. برخی از عواملی که ممکن است بخواهید هنگام انتخاب یک صرافی در نظر بگیرید عبارتند از: امنیت، کارمزدها، حجم معاملات، حداقل نیازهای سرمایه گذاری و انواع ارزهای دیجیتال موجود برای خرید در یک صرافی خاص.

مرحله ۳: کیف پول مناسب خود را راه اندازی کنید

رمزارزها کاملاً دیجیتال هستند، بنابراین شما به یک مکان دیجیتال برای ذخیره سکه‌های خود نیاز دارید. یکی از گزینه ها ذخیره ارزهای دیجیتال در کیف پول صرافی‌ها است. با توسعه بازار ارزهای دیجیتال، اکثر شرکت‌کنندگان تازه وارد تصمیم می‌گیرند که ارزهای دیجیتال خود را در پلتفرم صرافی‎‌ای که استفاده می‌کنند ذخیره کنند. مطمئن شوید که پلتفرمی را انتخاب کنید که مسئولیت نگهداری و حفظ دارایی های شما را بر عهده دارد. این نوع پلتفرم تنظیم‌شده، به خوبی در برابر هک و تهدیدات سایبری محافظت می‌شود و دارای بیمه‌های مالی زیادی است.

اما بهترین راه حل استفاده از یک کیف پول ارز دیجیتال است. کیف پول های ارز دیجیتال کلیدهای خصوصی را نگه می دارند که به شما امکان می دهد با وارد کردن آن در پلتفرم های متصل به شبکه به دارایی های خود دسترسی داشته باشید. شما می توانید یک کیف پول دیجیتال گرم یا سرد را انتخاب کنید. کیف پول گرم از طریق اینترنت در دسترس است و به طور کلی استفاده از آن راحت تر است. کیف پول سرد یک دستگاه ذخیره سازی فیزیکی است، مانند یک فلش USB، که کلیدهای ارز دیجیتال شما را کاملا آفلاین و به طور کلی امن تر نگه می دارد.

مرحله ۴: میزان سرمایه‌گذاری خود را مشخص کنید

درست مانند هر سرمایه گذاری، مقداری که برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید به عوامل بسیاری مانند بودجه، تحمل ریسک و استراتژی سرمایه گذاری شما بستگی دارد. همچنین باید حداقل نیازهای سرمایه‌گذاری و هزینه‌های تراکنش را در نظر بگیرید، که این اعداد در صرافی‌های ارز دیجیتال متفاوت است.

اگر می‌خواهید روی یک ارز دیجیتال با ارزش بالا به ازای هر واحد آن سرمایه‌گذاری کنید، بیشتر صرافی‌ها به شما اجازه می‌دهند به جای خرید ارز دیجیتال کامل، تنها درصد کمی از یک واحد آن را بخرید و نیازی به خرید حداقل یک سکه کامل نیست. به عنوان مثال شما می‌توانید ۰.۰۰۰۰۱ بیت کوین بخرید. بهتر است روی مجموع دلارهایی که می خواهید سرمایه گذاری کنید تمرکز کنید و نه تعداد سکه هایی که می خواهید بخرید. همچنین، همیشه به یاد داشته باشید، هرگز بیش از آنچه که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید.

مرحله ۵: سرمایه گذاری های خود را مدیریت کنید

ارز دیجیتال یک سرمایه گذاری منحصر به فرد است زیرا می توان از آن برای خرید اجناس و خدمات مختلف استفاده کرد و همچنین می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت نگهداری شود. نحوه مدیریت دارایی های دیجیتال خود به استراتژی و اهداف سرمایه گذاری شما بستگی دارد. مثلا ممکن است بخواهید از روش کم کردن هزینه دلاری استفاده کنید، فلسفه ای که بر سرمایه گذاری منظم، تنوع بخشیدن و سرمایه گذاری در بلندمدت متمرکز است. کم کردن هزینه دلاری می‌تواند به شما کمک کند سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی خود را به صورت منظم و کم ریسک‌تر مدیریت کنید.

نکته ای را که همیشه باید در نظر داشته باشید استفاده از یک پلتفرم معاملاتی امن و مطمئن برای انجام معاملات و سرمایه گذاری است. شما می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال ارزینجا اقدام به خرید بیت کوین، خرید کاردانو، خرید چین لینک و بیش از ۴۰۰ رمزارز معتبر دیگر کنید. صرافی ارزینجا در محیطی امن خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر را با کمترین کارمزد امکان پذیر کرده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx