بازیابی رمزارز مفقود شده یا انتقال داده شده به شبکه اشتباهی

بازیابی ارز دیجیتال رمزارز
  • زمان مطالعه: 21دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۱۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1713 نفر

نحوه بازیابی رمزارز انتقال یافته به شبکه اشتباه

هنگام برداشت یا واریز ارزهای دیجیتال به حساب صرافی خود، به شبکه ای که انتخاب می کنید دقت کنید. به راحتی می توان زنجیره هوشمند BNB (BEP-20) را با اتریوم (ERC-20) اشتباه گرفت و رمزارز های خود را به بلاک چین اشتباهی ارسال کرد. اگر کیف پول که در آن رمزارز خود را ذخیره کرده اید از توکن های BEP-20 و ERC-20 پشتیبانی می کند، می توانید رمز ارز خود را با چند مرحله ساده بازیابی کنید. اگر کیف پول شما فقط ازERC-20  یا BEP-20 پشتیبانی می کند، باید کلید خصوصی کیف پول خود را به کیف پول جدیدی وارد کنید که از هر دو بلاک چین پشتیبانی می کند. واریز به بلاک چین اشتباه در حساب بایننس، صرافی ارزهای دیجیتال دیگر یا کیف پول حضانتی کار را برای بازیابی مشکل تر می‌کند. در این مورد، با تیم پشتیبانی کیف پول خود تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها می توانند کمک کنند.

مقدمه

اگر از بایننس برداشت کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که برخی از کوین‌ها شبکه‌های انتقال متفاوتی دارند. حتی هولدرهای باتجربه گاهی اوقات در مورد انتخاب بلاک چین صحیح برای تراکنش های خود دچار سردرگمی می شوند. هنگام برداشت رمزارز خود به کیف پول دیگری کدام یک را انتخاب می کنید؟ به طور خلاصه، شما باید همان شبکه ای را انتخاب کنید که توسط کیف پول دریافت کننده هدف استفاده می شود. از نظر فنی، این بستگی به استاندارد توکن مورد استفاده شما دارد، مانند  ERC-20، BEP-20، یا BEP-2.

اگر رمزارز خود را به بلاک چین اشتباهی ارسال کرده اید، تشخیص نوع کیف پولی که آنها را به آن ارسال کرده اید ضروری است. اگر بتوانید به کلید خصوصی یا عبارت بازیابی خود دسترسی پیدا کنید، یک کیف پول غیر حضانتی دارید. اگر به عبارت بازیابی دسترسی نداشته باشید، کیف پول شما حضانتی است. با این اطلاعات، می توانید سه راه حل ممکن زیر را امتحان کنید.

من پول را به شبکه اشتباهی ارسال کرده ام. چه باید کرد؟

اول از همه، نترسید. اگر توکن‌های ERC-20 (مانند اتریوم) را با استفاده از زنجیره هوشمند بایننس (BSC) ارسال کرده‌اید یا توکن‌های BEP-20 را از طریق شبکه اتریوم ارسال کرده‌اید، می‌توانید آنها را بازیابی کنید. سه موقعیت مختلف وجود دارد که هر کدام راه حل خاص خود را دارد:

  • شما توکن ها را به کیف پولی ارسال کردید که از بایننس اسمارت چین و اتریوم پشتیبانی می کند.

           می‌توانید رمزارز ها را به شبکه صحیح روی بایننس بازگردانید.

  • توکن ها را به کیف پولی فرستادید که فقط از بایننس اسمارت چین یا اتریوم پشتیبانی می کند.

           برای انتقال به کیف پولی که هر دو را پشتیبانی می کند، باید به کلید خصوصی خود دسترسی داشته باشید.

  • شما توکن ها را به یک کیف پول حضانتی یا صرافی ارز دیجیتال ارسال کرده‌اید.

           از ارائه دهنده کیف پول خود یا خدمات مشتری صرافی کمک بخواهید. ممکن است بازیابی وجوه شما ممکن نباشد.

قبل از کار بر روی یک راه حل، ارزش آن را دارد که بفهمیم چه اتفاقی افتاده است تا از رخ دادن آن در آینده جلوگیری شود.

تفاوت بین BEP-20 و ERC-20 چیست؟

ERC-20  و BEP-20 استانداردهای توکنی هستند که قوانین و دستورالعمل های فنی خاص را برای توکن ها توصیف می کنند. آنها نحوه انجام معاملات، سپرده ها و برداشت ها را کنترل می کنند. هر دو استانداردERC-20 و BEP-20 نحوه تعامل یک توکن با کیف پول‌ها، پروژه ها و قراردادهای هوشمند مختلف را استاندارد می کنند. این دو استاندارد شباهت های زیادی در نحوه عملکردشان دارند، اما ERC-20 منحصر به اتریوم است و BEP-20 انحصاری برای زنجیره هوشمند بایننس. به عبارت ساده، آنها استانداردهای رمزنگاری هستند که هر کدام به یک بلاک چین متفاوت تعلق دارند. اگر رمزارز شما در شبکه اشتباهی است، ممکن است برای هدف مورد نیاز شما قابل استفاده نباشد. به عنوان مثال، اتریوم ارسال شده به بایننس اسمات چین در برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند اتریوم قابل استفاده نخواهد بود.

وقتی توکن BEP-20/ERC-20 را به بلاک چین اشتباهی ارسال می کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر یک توکن ERC-20 به بایننس اسمارت چین یا یک توکن BEP-20 به اتریوم ارسال کنید، توکن در همان آدرس کیف پول در شبکه انتخابی قرار می گیرد. آدرس‌های کیف پول بایننس اسمارت چین و اتریوم شما یکسان هستند و با همان کلید خصوصی قابل دسترسی هستند. به عنوان مثال، ارسال اتریوم به بایننس اسمارت چین به عنوان یک توکن BEP-20 متصل به اتریوم در آدرس کیف پول شما در بایننس اسمارت چین تمام می شود. هنگامی که توکن های BEP-20 را به شبکه اتریوم ارسال می کنید، می توانید از BscScan.com برای بررسی این موضوع با شناسه تراکنش یا Etherscan.io استفاده کنید.

بازیابی رمزارز

در اینجا یک مثال (از BscScan) از شخصی است که اتریوم خود را برداشت و شبکه انتقال بایننس اسمارت چین (BEP-20) را در کیف پول بایننس خود انتخاب کرده است. این توکن‌ها اکنون به‌عنوان Binance-Peg Ethereum تحت همان آدرس کیف پول در بایننس اسمارت چین نشان داده می‌شوند. خوشبختانه، رمز ارز شما ناپدید نخواهد شد. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به بلاکچین درستی که نیاز دارید بازگردانید. راه حل های زیر را بررسی کنید که با شرایط شما مطابقت دارند.

بازیابی رمرزارز از کیف پولی که از بایننس اسمارت چین و اتریوم پشتیبانی می کند

برای یافتن توکن های خود در کیف پولی که از هر دو بلاک چین پشتیبانی می کند، مشکلی نخواهید داشت. اگر نمی‌توانید رمزارز خود را ببینید، فهرستی از توکن‌ها را برای هر شبکه بررسی کنید تا فعال شود. به عنوان مثال، کیف پول متامسک دارای یک دکمه [Add Token] است که به شما امکان می دهد تمام سکه های موجود خود را مرور کنید. اگر نمی توانید سکه را در لیست ببینید، باید قرارداد توکن آن را در کیف پول خود وارد کنید. می توانید این فرآیند را در مرحله ۵ بازیابی از کیف پولی که فقط از بایننس اسمارت یا اتریوم پشتیبانی می کند، مشاهده کنید. اگر می خواهید توکن خود را به بلاک چین اصلی خود برگردانید، دو گزینه وجود دارد: پل بایننس (بایننس بریج) یا روش دستی.

کیف پول متامسک

پل بایننس

پل بایننس یک ابزار ساده برای تبدیل دارایی های شما بین بلاک چین‌ها است. شما فقط باید کیف پول متامسک یا بایننس چین والت را متصل کنید و آنچه را که می خواهید منتقل کنید، انتخاب کنید. فراموش نکنید که برای هزینه تراکنش بایننس اسمارت چین به BNB یا برای هزینه تراکنش در شبکه اتریوم به اتریوم (ETH) نیاز دارید.

پل بایننس

تبدیل دستی

تبدیل دستی توکن های شما مستلزم ارسال مجدد ارز دیجیتال به صرافی بایننس است. شبکه سپرده در کیف پول بایننس شما باید با بلاک چینی که توکن شما در حال حاضر روی آن است مطابقت داشته باشد. پس از رسیدن، می توانید آن را به درستی به کیف پول خارجی خود بازگردانید. در این مثال، Binance-Peg ETH (BEP-20)  را دوباره به اتریومERC-20 تبدیل می کنیم. اطمینان حاصل کنید که کیف پولی که از آن ارسال می کنید دارای بایننس کوین برای هزینه های تراکنش است.

  1. در صفحه Deposit بایننس خود، ارز دیجیتالی خود را اتریوم و شبکه را BEP-20 (BSC) انتخاب کنید. اگر رمزارز خود را به شبکه اشتباهی بفرستید، بایننس نمی تواند وجوه شما را بازیابی کند.
    بازیابی رمزارز
  2. هنگامی که اتریوم شما دوباره به حساب بایننس شما بازگشت، با برداشت آن به کیف پول پشتیبانی کننده اتریوم و انتخاب اتریوم (ETH) ERC20 به عنوان شبکه انتقال، آن را به ERC-20 تبدیل کنید.
    بازیابی ارز دیجیتال

وجوه شما اکنون با خیال راحت به سمت بلاک چین صحیح در کیف پول خارجی شما خواهد رفت.

بازیابی از کیف پولی که فقط از بایننس اسمارت چین یا اتریوم پشتیبانی می کند

برای بازیابی توکن های خود در این شرایط، باید کلید خصوصی کیف پول خود را به کیف پول جدیدی وارد کنید که از هر دو بلاک چین پشتیبانی می‌کند. بسته به کیف پول انتخابی، ممکن است بتوانید از عبارت بازیابی (Seed) به جای کلید خصوصی خود نیز استفاده کنید.

وارد کردن کلید خصوصی

وقتی کلید خصوصی یک کیف پول را به کیف پول دیگری وارد می‌کنید، حتی زمانی که از کیف پول دیگری استفاده می‌کنید، به وجوه مربوط به آن کلید خصوصی دسترسی خواهید داشت. به عبارت دیگر، وارد کردن کلید خصوصی کیف پول، وجوهی را به کیف پول جدید شما ارسال نمی کند. این فقط کیف پول خارجی را از یک برنامه دیگر قابل دسترسی می کند. توجه داشته باشید که کیف پول‌های حضانتی معمولاً این گزینه را ندارند زیرا کلید خصوصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. رایج ترین کیف پول های مورد استفاده برای انجام این کار عبارتند از متامسک، تراست والت ، مس والت، سیف پال و توکن پاکت. در این مثال از افزونه کروم کیف پول متامسک استفاده می کنیم و اتریوم را که به طور تصادفی به شبکه بایننس ارسال شده است بازیابی می کند.

بازیابی رمزارز شما

  1. به کیف پول متامسک خود دسترسی وصل شوید یا اگر از قبل این کیف پول را ندارید، کیف پول جدیدی ایجاد کنید. متامسک همچنین به عنوان یک برنامه برای iOS و اندروید در دسترس است.
  2. اگر در حال ایجاد یک حساب کاربری جدید هستید، این گزینه به شما داده می شود که عبارت بازیابی (Seed) کیف پول قدیمی خود را وارد کنید.
    کار با کیف پول متامسک
  3. اگر از قبل یک حساب کاربری دارید، به سادگی روی پین افزونه متامسک و سپس نمایه حساب خود در بالا سمت راست کلیک کنید.
    راه اندازی کیف پول متامسک
  4. روی [Import Account] کلیک کنید و سپس کلید خصوصی کیف پول خود را که رمزارزها را به اشتباه به آن ارسال کرده‌اید، وارد کنید. برای نهایی کردن، روی [Import] کلیک کنید. همچنین در صورت داشتن فایل JSON می توانید آن را آپلود کنید.
  5. در مرحله بعد، باید شبکه بایننس اسمارت چین را به صورت دستی به حساب متامسک خود اضافه کنید (در صورت وجود شبکه بایننس اسمارت چین روی کیف پول متامسک نیازی به انجام این مرحله نیست). روی پین افزونه متاممسک و سپس منوی کشویی شبکه در بالا کلیک کنید. روی [Custom RPC] در پایین لیست کلیک کنید.
    اضافه کردن شبکه بایننس به متامسک
  6. باید جزئیاتی را اضافه کنید تا به متامسک اجازه دهید به زنجیره هوشمند بایننس دسترسی پیدا کند. این جزئیات شامل یک URL (RPC) است. این URL متامسک را قادر می سازد تا اطلاعات را از بلاک چین جستجو کند و درخواست های تراکنش را انجام دهد.

اطلاعات زیر را در فیلدهای مربوطه پر کنید و روی [Save] در پایین کلیک کنید.

Network Name: BSC Mainnet

New RPC URL: https://bsc-dataseed1.binance.org/

ChainID: ۵۶

Symbol: BNB
انتخاب شبکه در کیف پول متامسک

  1. اکنون، قرارداد توکن صحیح را به کیف پول متامسک خود اضافه کنید. این مرحله به کیف پول پشتیبان BEP-20 منتخب شما اجازه می دهد تا رمز گم شده را اسکن کند. می توانید لیستی از توکن‌ها و قراردادهای توکن را در BscScan پیدا کنید. برای اتریوم ERC-20 ارسال شده به بایننس اسمارت چین، روی توکن Binance-Peg Ethereum (ETH)  کلیک کنید تا قرارداد توکن آن را پیدا کنید.
    بازیابی ارز دیجیتال با متامسک
  2. قرارداد توکن را برای آماده شدن برای مرحله بعدی کپی کنید و قسمت Decimals را یادداشت کنید.
  3. [BSC Mainnet] را از لیست کشویی شبکه انتخاب کنید، روی [Add Token] و سپس روی [Custom Token] کلیک کنید.
    متامسک
  4. آدرس قرارداد توکن، نماد توکن و اعشار دقت را وارد کنید. برای مثال ETH ما، اینها عبارتند از:

Token Contract Address: 0x2170ed0880ac9a755fd29b2688956bd959f933f8

Token Symbol: ETH

Decimals of Precision: ۱۸

برای تأیید روی [Add Tokens] کلیک کنید.

  1. اکنون باید توکن های اتریوم گم شده خود را در موجودی کیف پول خود مشاهده کنید. از اینجا، می‌توانید آن را به آدرس کیف پول BEP-20 حساب بایننس خود بازگردانید. در صورت تمایل می توانید از پل بایننس با متامسک برای تبدیل توکن خود به ERC-20 استفاده کنید.

بازیابی رمزارز از کیف پول حضانتی یا صرافی

اگر می‌خواهید وجوه خود را بدون پشتیبانی BEP-20، مانند صرافی رمزنگاری دیگر، از یک کیف پول حضانتی برداشت کنید، باید با پشتیبانی کیف پول حضانتی تماس بگیرید. برخی از ارائه دهندگان کیف پول حضانتی ممکن است با پرداخت هزینه کمک کنند یا به شما اجازه دسترسی به کلیدهای خصوصی خود را بدهند. سپس می توانید کلید خصوصی را به کیف پول پشتیبانی کننده بایننس اسمارت چین وارد کنید. متأسفانه اکثر، از جمله صرافی ها، نمی توانند کلید شما را در اختیار شما قرار دهند. اگر توکن‌هایی را به حساب بایننس خود واریز کنید که بلاک چین اشتباهی انتخاب شده باشد، بایننس نمی‌تواند به شما در بازیابی رمزارزتان کمک کند.

جمع بندی

انتخاب شبکه انتقال صحیح یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های برداشت رمزارز شما از بایننس است. اما زمانی که همه چیز را حل کردید، به این زودی بیت کوین یا اتریوم خود را به شبکه اشتباهی ارسال نخواهید کرد. در بیشتر موارد، با یک کیف پول استاندارد، وجوه شما امن است و با کمی کار قابل بازیابی است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۱۲ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

12 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد حسینی
محمد حسینی
9 ماه ها قبل

سلام چجوری برگردنیم ترون رو ک اشتباه ب شبکه تتر ارسال کرده ایم

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
9 ماه ها قبل
پاسخ دهید  محمد حسینی

سلام محمد عزیز، بابت این مشکل بسیار متاسف هستیم
لطفا بیشتر توضیح بدید، قصد انتقال در چه شبکه ای رو داشتید ؟ رمز ارز ترون رو به آدرس کیف پول تتر ارسال کردید ؟ مبدا و مقصد کیف پول ها چه برندی بوده ؟

سیروان برجوند
سیروان برجوند
5 ماه ها قبل

سلام
من سال ۲۰۱۷ زمانی که ترون روی شبکه ERC20 و در کیف پول myetherwallet بود خریداری کردم ! بعداز حدود یک سال که شبکه اصلی ترون راه‌اندازی شد به این شبکه انتقال یافت الان ترون هایی که خریداری کردم نیست! چطوری میتونم به این ترون ها دسترسی پیدا کنم ؟
با تشکر

احمد محمدیان
ویرایشگر
احمد محمدیان
5 ماه ها قبل
پاسخ دهید  سیروان برجوند

سلام سیروان عزیز. امیدوارم حالتون خوب باشه
از داخل سایت myetherwallet به متامسک متصل شید. همه دارایی های مای اتر والت رو براتون نمایش میده و میتونید دارییتون رو مدیریت کنید.
اگر به صورت پیشفرض توکن های ترون ERC تون اضافه نشد، بصورت دستی آدرس کانترکت ترون ERC20 رو اضافه کنید.

احمد محمدیان
ویرایشگر
احمد محمدیان
5 ماه ها قبل
پاسخ دهید  سیروان برجوند

همچنین اگر عبارت کلیدی مای اتر والت رو دارید، میتونید داخل متامسک تو قسمت import new wallet واردشون کنید تا دارایی های روی مای اتر والت براتون به نمایش دربیاد

حسین فیروزی
حسین فیروزی
2 ماه ها قبل

سلام خسته نباشید لطفا یکی کمکم کنه کل سرمایم داره از بین میره
از صرافی از شبکه بیپ۲۰ انتقال دادم به ولتم که از شبکه erc20 پشتیبانی میکنه ؟

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
2 ماه ها قبل
پاسخ دهید  حسین فیروزی

سلام حسین عزیز، به والت ارزینجا انتقال دادید ؟

حسین فیروزی
حسین فیروزی
2 ماه ها قبل
پاسخ دهید  دانیال ده حقی

سلام دوست عزیز خیر به ولت زیکسیپی

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
2 ماه ها قبل
پاسخ دهید  حسین فیروزی

با پشتیبانی والت مقصد درارتباط باشید سریعتر به نتیجه خواهید رسید.

حسین فیروزی
حسین فیروزی
2 ماه ها قبل

تورو خدا یکی بگه چکار کنم بیچاره شدم ..
اکه میشه شماره بزارید تماس بگیرم

مهدی محمدی
مهدی محمدی
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من ارز ماتیک از شبکه bnb به پولیگان انتقال دادم چطوی بازیابی کنم.

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
1 ماه قبل
پاسخ دهید  مهدی محمدی

سلام روز بخیر در چه پلتفرم هایی انتقال دادید ؟

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

12
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx